![]() |
hoe heet dat ookalweer....
Hoe noem je het als een kunstenaar een beeld uit de klassieke oudheid als inspiratie/voorbeeld gebruikt.
Heerlijk die deadline werkers, en leuk die vragen voor kunstgeschiedenis. Met de opdracht over beeldconventies zal ik julllie niet verder lastig vallen maar als jullie het begrip weten, maakt het het zoeken naar beeldmateriaal wel een stuk makkelijker. voorbeelden zijn fotografen die een vrouw met kind op de manier verbeelden die we kennen van Maria met het kindje Jezus. Dus als iemand het weet? Roept u maar! -x- |
Neo en dan de vorm waar ze het vandaan halen? Bijvoorbeeld Neoclassisme? Of denk ik dan te simpel :o
|
Ja, Het is het beeld plaatsen in deze tijd, door houdingen en beeldelementen over te nemen. Krijgt het beeld dezelfde betekenissen en beeldconventies mee.
Maar er is dus een begrip voor alleen daar kom ik niet op. |
Dit bedoel je ook niet denk ik, maar toch
Renaissance wiki: De letterlijke betekenis is "wedergeboorte", waarmee bedoeld werd dat de kunst van de klassieke oudheid werd wedergeboren. |
Ik denk toch echt dat je het duidelijker moet formuleren, want het enige waar ik nu aan denk is Renaissance of Neoclassicisme waarin ze die beelden weer gebruiken en hervormen.
Ik heb wel in het GEM net een voorstelling gezien waarin ze het klassiek naakt tentoonstellen, maar ik zou niet weten of daar een speciale naam aan vastzit. |
Naja ik heb het al, het was citaat, maar daar is weinig op te vinden in de kunst je krijgt alleen overal tekst..
voorbeelden wat ik bedoelde http://www.volkskrantblog.nl/bericht/19584 -x- |
Ah kijk. Goed dat je het gevonden hebt.
Dan mag ie dicht :). |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:49. |