![]() |
Geest over materie
Is het mogelijk dat een menselijke psyche/geest/bewustzijn zo sterk kan zijn dat je de grenzen van je lichaam verlegt?
|
Hoe valt dit te trainen, denken jullie. Gewoon nieuwsgierig :D
Hoe komt het dat dan, veel mensen denken toch dat sommige dingen vast zitten, (natuurwetten enzo).. hoe komt het dan toch dat de menselijke psyche/geest dit kan overschrijden :confused: |
Kan het dat dan? Ik weet het niet zo zeker.
|
Dat klinkt allemaal verdomd boeddhistisch.
|
Het is niet mogelijk met je psyche de natuurwetten te overtreden. Net zoals het niet werkt om jezelf beter te wensen (hoewel een positieve instelling wel kan helpen, maar dit dus ook via biologische processen, geen "mind over matter" mirakel). Ik vraag me af wat je nu eigenlijk bedoelt.
|
Psychologie is een serieuze wetenschap. Hierom vond ik dus dat mystiek niet weg moest.
(en omdat Lady of the Dark nu echt met een rotbaantje is afgescheept) |
Hoe is het dan te verklaren dat mensen zichzelf weten te genezen, ook al is het placebo. Juist wanneer het placebo is, laat het zien dat juist het geest/bewustzijn/psyche (weet niet een duidelijke benaming ervoor, mijn excuses :p ) toch een kwaal weet te overwinnen.
Het is niks mysterieus, ik bedoel het komt vaker voor dan dat je denkt. Heeft de geest (etc) een grotere genezingskracht dan de medische wereld in de huidige stand wil toegeven? Waarom wel of waarom niet? Persoonlijk denk ik dat de medische wereld te weinig aandacht voor dit vraagstuk heeft omdat men specifiek gericht is op het lichamelijk genezen, hierme bedoel ik, slechts het lichaam, terwijl de motor van het lichaam in je hersenen zit, je geest of hoe je het ook wilt benoemen. KMBA |
Mind over matter is volgens mij vooral een drijfveer maar geen vaststaand feit. Het is een manier om ook in quasi-hopeloze situaties een uitweg te vinden, maar alles is gebonden aan natuurwetten: je gaat bijvoorbeeld niet gaan vliegen omdat je geest zoiets zou zeggen, maar je kan wel veel positiever in het leven staan als je vooral aanspreekt op je wilskracht en niet op je spierkracht. Want uiteindelijk moet je geest gezond zijn, wil je iets kunnen bereiken, je mag nog supersterk zijn van lichaam, het is de geest die alles moet aansturen. Als je dan je geest kan 'wijsmaken' dat je alles aankan, zal het ook lijken alsof je alles aankan, het is dus een soort placebo-effect zoals reeds gezegd, maar het werkt dus wel degelijk als je er werkelijk achterstaat (zo zal een placebo ook niet helpen als je er niet volledig achter staat).
Mind over matter was voor mijn credo, maar nu is het eerder de meer down to earth variant: ga - op wilskracht - voor het uiterste. |
Ik geloof er niet in. Anderen misschien wel, zij hebben mij nooit voldoende bewijs kunnen leveren.
En idd jammer dat mystiek weg is. :bloos: |
Dus onze geest is tegelijkertijd ook gebonden aan natuurwetten?
|
Citaat:
Dat is slechts mijn mening, geen wetenschappelijk onderbouwde theorie of iets dergelijks, en zou best wel onjuist kunnen zijn omdat het evengoed zou kunnen zijn dat onze gedachten in een soort andere dimensie hun invloed hebben (of dat er in een andere dimensie iets bestaat dat van iedereen de geest/gedachten 'bepaalt') en in andere dimensies gelden andere wetten dan in de 4 dimensies die we dagdagelijks gewoon waarnemen (hoogte, breedte, diepte en tijd, nvdr.). |
Citaat:
EDIT: positief in het leven staan valt natuurlijk dus wel te trainen. |
Dit is voor mij bewijs genoeg dat je geest zeker invloed kan hebben op materie..
http://en.wikipedia.org/wiki/Double-slit_experiment En voor mensen die te lui zijn om te lezen heb ik ook een kort filmpje van die alles goed uitlegt en voor ieder mens te snappen is.. Nou ja snappen.. http://www.whatthebleep.com/trailer/DS_sm2.wmv |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja, tenminste, als ik nu goed begrijp wat je bedoelt.
Het beste voorbeeld ken ik van mensen die DIS hebben. Hun geest is zo sterk overtuigt van het feit dat ze verschillende alters hebben, dat bijv het ene alter wel een bril nodig heeft en de andere niet. Ook kan een jongere alter een overdosis aan medicijnen krijgen, terwijl de dosis goed zou zijn voor een oudere alter. Het sterkste voorbeeld dat ik ken dat als het verstand ergens van overtuigd is, het lichaam zich daaraan aanpast. |
ik kan niet op commando wonden laten genezen, en toch heb ik veel mindpower... :p
|
Citaat:
Citaat:
In andere woorden, zolang je niet naar iets kijkt bestaat het niet in vaste vorm en is het dus te vervormen op de manier dat je wilt (bewust of onbewust). |
Citaat:
(1) abstraheren is het weglaten van details om een beter overzicht te krijgen. |
Citaat:
Als je genezing door handoplegging, energie sturen, etc bedoelt. Dan heb ik daar ook wel een mening over. Ik denk dat het komt, omdat die mensen dan niet langer het gevoel hebben dat ze er alleen voor staan. Ze hebben echt het gevoel dat ze geholpen worden. Dat werkt stressverlagend en dus werkt het immuunsysteem dan beter. En dan zie je inderdaad snellere genezing. Maar mensen zullen het associeren met die energieen waar hun genezer het steeds maar over had. |
Ik denk zeker dat je met een sterke geest je lichaam wat verder kan pushen, maar je zal nooit de natuurwetten kunnen "verslaan" zeg maar.
|
In je lichaam komen natuurwetten ook gewoon voor. Als je het in je lichaam kan verslaan, waarom niet erbuiten?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En natuurwetten bestaan natuurlijk gewoon, dus die kan je niet "verslaan" zeg maar! |
Nee, alles wat je met je psyche kunt bereiken ligt binnen de grenzen van je lichaam natuurlijk :p .
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:07. |