![]() |
Nooit normaal geweest.
Het samenzijn werd gedeeld in monumenten
waar elke seconde een nieuw aandenken kreeg - toen ik gedachtegangen aan elkaar reeg en bedacht dat ik verliefd was geworden. Toevallig op jou. En eigenlijk konden we wel samen verder, zei ik terwijl jij knikte [pindakaas uit mondhoeken likte] want er moest gezoend op een nieuw fenomeen. Dus trokken we gordijnen voor de ramen weg; vernieuwend was het wel; evenals ons liefdesspel van lichaamwerpen en dolken scherpen, maar wel zonder er bij te kijken. Het spijt me niets we zijn nooit normaal geweest. |
Dan reageer ik hier maar ietsje inhoudelijker ;]
Als eerste; leuk hoe je monumenten hebt verzonnen ipv de 'wat je zou verwachten ' momenten. Ik las eerst momenten maar nu vind ik het veel leuker, ook in samenspraak met 'aandenken'. Binnenrijm weer goed uitgevoerd, maar daar ben ik ook niet veel anders van gewend eigenlijk. Het maakt het interessant te lezen (kijken of alle binnenrijm opvalt) als ik het dan alleen over het taal-gedeelte heb. Inhoud: leuk geschreven over een 'eerst' onmogelijke liefde (zo komt het op me over). Terwijl de meeste daar een heel drama bij zouden schrijven zet je het veel luchtiger neer. Al blijkt het toch wel mogelijk. 'k vind het wel leuk, eindzin staat er ook goed bij. Vaak zijn eindzinnen net weer té veel en erachter geplakt, maar nu niet. Maarja, dat ik positief erover was wist je al :bloos: |
Het spijt me niets - bijzonder verwoord; omdat het 'gewone' niet ontweken wordt.
Verder verwerk je heel gewone beelden - pindakaas weglikken - , - gedachtengangen aaneen reigen- in je gedicht tot een magnifiek beeld. Van inderdaad wat Fri.. zegt; een onmogelijke liefde luchtig. En die eindzin; een uitsmijter van niveau; heerlijk slot! Met liefs, |
Ik vind het allemaal heel mooi. Ik heb het idee dat er een compleet levensverhaal wordt verteld en dat is positief :). Je eindzin vind ik niet zo mooi, het doet heel nuchter aan terwijl ik stiekem een nogal zweverig gevoel heb bij je gedicht. Maar ach, dat kan ook gewoon persoonlijke smaak zijn.
'Toevallig op jou' <3 |
Allen bedankt voor het commentaar op mijn
eerste werkje hier :) |
Wil je met me trouwen?
;) alleen de vernieuwend was het wel vind ik er niet zo mooi in passen. Voor mij hoort dat er niet echt bij |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:41. |