![]() |
Haat/woede/stress waar laat je het?
Als ik me moet haasten omdat ik te laat ben en het is alleen maar om niet opgeschreven te worden word ik daar helemaal gestresst en boos van. Kan dat gewoon niet hebben omdat het onzin is en toch moet. Ook word ik helemaal gefrustreerd als ik honger heb en er staat mij iets in de weg voor eten. Daar kan ik zo boos om worden.
Toch wil ik dit dan laten gaan, maar dat is moeilijk. Ik merk dat als ik het erbij laat en me inhoud de stress vast blijft zitten en later wel weer terugkomt. Ook krijg ik dan gespannen spieren en rugpijn enzo. mijn vraag dus. Wat kan ik doen om die frustraties snel kwijt te raken en het niet te onderdrukken. Want jezelf inhouden is ongezond, maar om iemand nou verrot te slaan voor eten ofzo is dan ook weer niet goed:p Wat kan ik doen, of wat doe jij met je frustraties? |
Sporten, maar dat is niet echt van toepassing als zo'n gevoel opeens op komt zetten.
Tot 10 tellen? :o |
Ja maar als je tot 10 telt, onderdruk je het toch eigenlijk ook?
Ik zou het niet weten, 'k heb er eigenlijk ook last van...Je zou ook kunnen beginnen wenen, dat lucht ook op...hahaha :p |
Als iemand goede tips weet hiervoor zou ik die ook nog wel kunnen gebruiken :o :)
|
Leren het te bewaren, en het er dan uitsporten. Je hoeft het niet eeuwig binnen te houden, maar wel tot je kan gaan sporten.
Als je dus bijvoorbeeld boos bent omdat je honger hebt, en je nog niet kan gaan eten, neem je dan voor om na het eten een stuk te gaan rennen. Of koop een boksbal en ga daar op meppen iedere avond, om de frustraties van de dag er uit te slaan. Je zal 't toch moeten bewaren, want je kan inderdaad niet iedere keer dat je gefrustreerd bent om je heen gaan slaan ofzo. Dus er zit niets anders op dat je in te houden op die moment en je later uit te leven op die boksbal of door een goed stuk te gaan rennen. Op een gegeven moment word je ook minder makkelijk gefrustreerd. |
Kijk de film fight club maar eens.
|
begraven in mijn onderbewustzijn. misschien niet gezond, maar wel effectief. :p
|
Tot 10 tellen (van mijn vriend geleerd) en hardlopen. :)
|
richting omgeving, ik krop ook bijna niks op. als er iemand mij afsnijdt met de auto dan hoor je mij ook wel foeteren in de auto.
Als het even niet kan, stel vorige voorbeeld allen dan tijdens examen, dan uit ik het zover het kan "zo, die mag ook nog een paar rijlessen", en dan foeter ik na mijn exmanen nog wat. Kortom ik uit het gelijk, zo niet dan direct als het kan, en dan vooral verbaal en met krachttermen |
even heel diep adem halen en je erbij neerleggen
als het wat langer duurt vertel ik iemand gewoon waar ik mee zit (als ik al ergens mee zit, want dat is ook niet altijd het geval) gewoon even lekker zeuren... dat lucht mij meestal op |
ik heb n doos met glas, als ik boos ben pak ik n fles ofzo en smijt ik het erin, helpt wel redelijk bij mij... :bloos:
|
Ik zucht of ik krop het op :nono:
|
Uiten in sport heb ik vaak genoeg gedaan. Zo heb ik eens 3 uur lang staan touwtje springen, opdrukken, buikspieroefeningen gedaan en meer. Door telkens een veel te hoge richtlijn te stellen en dan door te gaan tot je het haalt. haal je het dan mag je drinken, haal je het niet dan moet je wisselen van oefening en weer hetzelfde doen. Dit soort dingen zijn alleen zeer slecht voor je lichaam, vooral als je het doet op energie die je vanuit je frustraties haalt.
Ik denk toch inderdaad gelijk afreageren en anders zodra het direct kan. (y) Ga dat eens proberen. |
mediteren ;)
wat praat je nou trouwens raar dat sporten slecht is voor je lichaam als je energie uit je frustraties haalt? |
Dat is niet raar, dat is omdat je dan traint op wilskracht en niet op je normale energie. Je wilskracht gaat dan op raken en dan krijg je allemaal klachten enzo ;)
|
benodigd:
1. honkbalknuppel 2. zwerver enjoy :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Meestal schrijf ik mijn frustraties in mijn dagboek. En daarna probeer ik rust te vinden dus ga ik meestal wat doen, sporten of gewoon lekker in een weiland liggen slapen of lezen of muziek luisteren.
|
Citaat:
denk je dat wielrenners ook maar 1 etape uitrijden op 'normale energie'? die gasten hebben de grootste wilskracht ooit nodig. "wilskracht die opraakt" :rolleyes: |
Tip 1. Zorg dat je niet te laat komt, dan heb je die frustraties niet.
Tip 2. Zorg dat je regelmatig voldoende eet, dan heb je ook geen last van een hongergevoel. Voor andere tips moet je gewoon in dit topic kijken. Maar ik zou gewoon tot 10 tellen ;) |
http://media.redgaloshes.com/02/006879.jpg
+ http://www.justsportandleisure.com/i...t2/BBL5106.jpg (y) Of alleen de eerste in combinatie met een willekeurig voorwerp/persoon :o Als ik echt goed kwaad ben ram ik wel eens flink tegen een muur aan, de enige die daar last van heeft ben ik zelf :P Gelukkig komt dat niet zo vaak voor:) En stress heb ik echt totaal geen last van, ik ben echt de meest relaxte gozer die ik ken :o |
ik reageer t op iets/iemand af. ik gooi dinge door mn kamer en gil heel hard en dan voel ik me alweer wat beter... ^.^of ik ga headbange op heavy metal -_- *schaam.*
|
Gaan zwemmen... Dan kan je onder water schreeuwen zo luid je wil!
|
hm. als je om zulke kleine dingetjes enorm boos en gefrustreerd wordt.. ligt je probleem denk ik ietsje dieper :)
aan het boos worden afleren heb je meer dan aan leren om het te uiten :s |
het beste wat naar mijn mening helpt bij frustraties is heel snel ergens anders aan denken, hierdoor vergeet je het meestal wel:P
ik wel tenminste. anders koop je een boxbal, werkt ook goed :D |
Citaat:
|
Oke dat wordt gewoon even een uurtje ijzer pompen in de sportschool totdat je kapot bent, paar keer per week. Veel plezier (Y).
|
gewoon kei hard rondrennen en schreeuwen(word ook wel schreeuwtherapie genoemt oid :p )..
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:49. |