![]() |
morgen
Morgen
De wereld tolt maar brengt toch steeds weer een ochtend al voel ik slechts de winternacht Het beven, vermalend toe breken van mijn gewrichten en jouw stem sprankelend doorheen de dagen Zo zie ik, hoe De jaren schaarser worden net als de bloemen in je haren. |
Ik vind je interpunctie vreemd. Je plaatst hoofdletters waar die niet horen.
Zo zie ik, hoe de jaren schaarser worden net als de bloemen in je haren. Dat is nog de mooiste vondst van je. De rest vind ik niet zo. Het doet me her en der denken aan afgebroken zinnen en het loopt niet zo. Maar je einde heeft zeker potentie, vind ik :). |
Wat me opvalt is de fijne klinkerrijm (y)
toch/tolt/ochtend en beven/breken en dagen/jaren/schaarser/haren Met een soort van spiegel of middernacht op de helft. :cool: Leest fijn. Fijn is het juiste woord :) |
Citaat:
|
Thoughtful,
de afgebroken zinnen functioneren deels om het 'beven' en 'breken' te onderstrepen. Over het hoofdletter gebruik kan ik je alleen maar gelijk geven :) . Not for Sale, fijn om te weten dat je hier ook nog rond hangt, was een tijdje weggeweest en blijf het zonde vinden dat zoveel gevestigde waarden plots spoorloos verdwenen blijken, al is de aanwinst van wat nieuw bloed ook altijd mooi meegenomen natuurlijk! |
lekker vlot om te lezen, iedereen heeft zijn/haar manier van schrijven, ik vind het heerlijk in elk geval.
groetjes en een warme knuffel PHP-code:
|
Ik kan de alliteratie wel op prijs stellen,
en de manier waarop je de zinnen afbreekt heeft ook wel zn charme. Eigenlijk gewoon een fijn gedicht. |
Citaat:
Het beven, vermalend toe breken van mijn gewrichten Ik vind het 'breken' daar inderdaad wel mooi. In de eerste alinea's wat minder. |
ik begrijp 'm niet.
|
Wat begrijp je er dan niet aan mijn beste?
|
Begin en einde doet me niks, die regel die op zichzelf staat wel, gewoon dat hoe, icm zo.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:44. |