![]() |
Niet-vette zonnebrandcreme? (aka zonnegel)
Ik wil graag een zonnebrandcreme die NIET vet is. Hierbij kwam ik uit op de term "zonnegel". Mijn moeder heeft zonnegel van Louis Widmer, en dat is enorm fijn spul. Je smeert het op je huid en het trekt snel in en is niet vet (y) Helaas heb je deze alleen maar in factor 10 en kost het 14 euro per 100 ml.
Ik vroeg me af of meer mensen zonnegel gebruiken en of ze mij misschien een (goedkoper) merk aan kunnen raden :) (eventueel met factor 15 of 20). Ik weet dat etos huismerk ook "zonnegel" heeft. Heeft iemand deze wel eens geprobeerd? |
Oooh, ik heb zonnegel gevonden van Healthypharm :)
Voor maar 4 euro per 125mL (y) Ik heb het net besteld en zal wel updaten hoe het me bevalt als ik het binnen heb :) |
Echt een zonnegel weet ik niet maar de zonnebrandcreme van Zwitsal was dacht ik ook niet zo vet en vast een stuk goedkoper.
|
Waarom mag hij niet vet zijn?
Ik gebruik altijd dit: http://www.nutrivital.nl/producten/p20sunfilter.html Het is olie als je het er op smeert, maar als het eenmaal is ingetrokken voelt het niet meer vet en heb je er de hele dag profijt van. (y) :) |
Je hebt ook zo'n spray van Garnier. Die is transparant en plakt niet, dus ik denk dat die ook niet zo vet is.
|
Citaat:
|
Citaat:
Enig nadeel is dat je het 90 min. van te voren in moet smeren. Maar als je dat gewoon bij het opstaan doet en je er de hele dag profijt van hebt, hoeft dat niet erg te zijn. Ik had dat vandaag moeten gebruiken :( |
Huh?! Hoe zit dat?! Je moet anti-zonnebrand toch elke 1 a 2 uur ruim insmeren als je in de zon bent? En, direct nadat je uit het water komt opnieuw insmeren ook al is het waterproof anti-zonnebrand?
Nu lees ik hierboven dat er een middel is wat je eenmaal per dag opbrengt? Hmmz. |
Citaat:
Edit: Zie net op internet dat het toch nog redelijk duur kan zijn. Een tijd geleden hadden ze het vogens mij zelfs bij de wibra en daar kan het niet echt duur zijn :P Daar zou ik dus eens kijken. |
Citaat:
Maar het hoeft niet opnieuw na een zwembeurt. |
Citaat:
En tja, ik heb het vorig jaar in Kroatië gebruikt en ik ben helemaal niet verbrand. :) (y) Het is wel even plannen, maar over het algemeen ging ik 's ochtends douchen en ik smeerde me daarna meteen in en ik had er de hele dag geen omkijken naar. :) Het is niet goedkoop, maar ik heb het er zeker voor over. |
Weten jullie een goede zonnebrandcreme voor een gevoelige huid (Ook wel wit'ig en snel rood heel moeilijk bruin te krijgen)
|
P20 Werkt volgens mij erg goed. Het is ook een soort gel en geen creme, je moet het ruim van te voren aanbrengen maar dan werkt het wel de hele dag. Mijn broertje (rood haar, lichte huid) gebruikte het vroeger altijd en verbrandde dan een stuk minder. (Nu komt hij gewoon niet meer buiten als de zon schijnt :p)
http://www.pharmacy2u.co.uk/assets/p...l/743933P2.jpg Verkrijgbaar bij de apotheek. |
Oh duh, dat was dus al genoemd :)
|
Citaat:
Handige tip :)(y) |
Citaat:
Dat spul is fijn!! Je smeert het op je armen en binnen tien seconden is het ingetrokken. Je smeert het op je gezicht en dan duurt het iets langer, maar ook dan is je huid niet vet (y) Mijn zus en mijn moeder hebben het ook meteen besteld :D (Omdat het dus ook voor mensen met een zonne allergie is) |
Citaat:
Op de verpakking staat: Healthypharm zonne-allergie gel normaal Ik heb nodig een nieuwe factor 10 en 20 :) |
Ze hadden niet-vette, doorzichtige zonnespray van Garnier, factor 30, 2 halen 1 betalen. Dit lijkt me voldoende informatie.
|
hallo mega up :| en een vraag om speciefieke zonnebrandcreme vind ik toch meer iets voor V&A, lieve collega ;)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:05. |