![]() |
"Wegens een technisch mankement..."
"...zal deze trein niet verder rijden. Gelieve uit te stappen."
Wel 'ns meegemaakt? Dat je bijvoorbeeld met je sneltrein inene in the middle of nowhere stond, en met je medeslachtoffers een middagje hebt moeten zonnebaden voordat de bussen kwamen? Of dat de anti slip dingen van je intercity dienst weigerden, waardoor je trein een hellinkje niet kon nemen...en weer terug moest rollen naar Utrecht CS. Of dat je sprintertje inene zwaar begint te roken na het verlaten van Amsterdam CS (onder de treinstellen was iets mis) en ze je eruit dumpen op het eerstvolgende station zodat ze met een ieniemienie brandblusser aan de gang kunnen. (nou ja, en omdat de rook de coupe's inkwam natuurlijk) Man dat was grappig. Het hele treinverkeer tussen Amsterdam en Utrecht weer een halve avond ontregeld, anderhalf uur later thuis dan anders, maar wat was dat conducteurtje met z'n brandblussertje grappig :P |
Ik ben nog nooit met de trein in de middle of nowhere stil komen staan dat hij echt niet meer verder reed. Wel heb ik eens met de Benelux uit Brussel bijna een uur stilgestaan voor/in Roosendaal en dat soort grappen of op stations dat de deuren niet dichtkonden en we daarom niet verder zouden rijden. Dat soort dingen wel heel vaak maar nog nooit dat we er uit moesten, een uur in de polder moesten staan en dan verder met de bus.
|
Mwa niet in de middle of niks, maar wel de trein van nijmegen naar eh venray/venlo/roermond... die strand nog wel eens in cuijk of soms boxmeer maar dan ben ik er al uit. Ik heb er ook geen last van omdat ik er in cuijk uit moet, maar wel amusement hoor om te zien
|
Uhm.. wel eens in de trein gezeten die moest gaan vertrekken dat we allemaal weer uit konden stappen. Ben verder ooit in de Intercity Eindhoven - Tilburg gestrand bij Oisterwijk... Toen kwamen er na een uurtje wachten netjes bussen!
|
Nooit meegemaakt, wel 1x gezien dat de IC naar M'tricht stil stond op Geldrop met de deuren open enzo, verder nooit last van gehad.
Wel 1x dat er een viaduct naar de filistijnen was gereden door een vrachtwagen. |
Ik heb nog nooit 'inene' iets meegemaakt. Ineens, misschien, maar Inene klinkt als de naam van mn buurvrouw.
|
Ik weet niet of dit telt, maar na een 'aanrijding met een persoon' moesten we in de bossen een uur blijven staan voor ze besloten dat alle passagiers uit de trein moesten en langs het spoor naar de dichtstbijzijnde weg moesten lopen. Daar konden we dan weer wachten op de bus die ons naar het eindstation zou brengen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als er iemand voor de trein is gesprongen en de trein daardoor vertraging oploopt, wordt er soms ook omgeroepen dat het een technisch mankement betreft...
|
ja, om de mensen rustig te houden. als je roept dat er iemand voor de trein is gesprongen wordt iedereen hysterisch enzo, schiet ook niet op.
bij een uur of meer vertraging krijg je je geld alleen terug als je het zelf claimt, anders niet. |
Citaat:
Doe niet zo flauw. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ontopic: Ik ben wel eens met een enorme snelheid over station Boxmeer geschoten, omdat de rails te glad waren. De mensen die in Boxmeer moesten zijn begonnen te rennen en schreeuwen, fantastisch :D
Vervolgens kwam hij tot stilstand en de conducteur roept doodleuk "Dames en heren, wegens onvoorziene omstandigheden stopt deze trein niet op station Boxmeer, gelieve op het volgende station de sneltrein terug te nemen." xD |
Wel met enige regelmaat dat er treinen niet op kwamen dagen wegens brand, machinist spoorloos en dat soort vage shizzle. Eenmaal heb ik een uur op de IJsselbrug stilgestaan in de trein, de reden is me nooit helder geworden.
O ja, tijdens mijn werk af en toe een client van het spoor moeten trekken. Dat levert ook vertraging op. :| |
Oh, ik heb ook een keer op station Delft gestaan, de deuren klapten dicht (zo'n coupé-trein, dus dat hoor je wel) en vervolgens "Dames en heren, de deuren van deze trein zijn dichtgegaan, maar mijn collega staat nog buiten. We krijgen de deuren ook niet meer open. De technische dienst is onderweg." Zie je ineens zo'n dikke conducteur langsrennen, het zweet op z'n voorhoofd :D
Vervolgens moest ik 15 minuten wachten en ging de trein niet meer verder. Ook het alternatief naar Den Haag op het randje gemistm vervolgens zat ik in de trein naar Rotterdam/Breda, in Breda stapte ik over op de trein naar Zwolle, waarna hij in Tilburg ongeveer 20 minuten stilstond, zodat ze een paar mensen die geen kaartje en/of papieren hadden konden oppakken. Iedereen chagrijnig, ik in Nijmegen m'n bus gemist en in totaal dus 3:30 uur over de reis gedaan :( En een keer een "verdacht pakketje" op Blaak, zodat we op Lage Zwaluwe en Dordrecht in totaal (ik schat) anderhalf uur moesten wachten tot we verder konden. Het leverde wél weer een leuk stukje op voor m'n weblog, dat moet ik erbij zeggen :) |
Vandaag nog.
Was vanmiddag om 15.13 op het busstation van Utrecht, op dat moment vertrok eigenlijk mijn enige stoptrein in het uur richting Rotterdam. Toen vond ik dat nog geen punt, achteraf wel. Vanaf half 4 gaat een extra spitstrein rijden, de sneltrein naar Rotterdam die niet stopt op Woerden. Zit ik er mooi in, vertrekt 'ie niet. Uiteindelijk bleek een rem of remblok vast te zitten en kon de trein geen meter meer voor- of achteruit. We mochten allemaal wachten op de volgende. Verder heb ik alleen maar gelukjes gehad, denk ik. Weet de datum niet exact meer, maar het was de avond dat heel het systeem vanuit Utrecht CS plat lag en geen trein meer kon rijden. Drie minuten voordat dat gebeurde stapte ik uit de trein, op mijn eindbestemming. Anders had ik vast wel ergens vastgezeten tussen Rotterdam en Gouda voor een paar uur. |
Citaat:
Citaat:
En ik bedacht me net dat we een keer op ieder station bijna 10 minuten bleven staan omdat er een deur was die wel open kon, maar niet dicht. Iedere keer moesten de conducteurs met een stuk ijzer de deur dichtslaan van buitenaf en dichttrekken van binnenuit; en dan moest de persoon die buiten stond weer naar een andere deur om de trein in te gaan. Helaas waren ze niet zo slim om mensen te verbieden die deur te gebruiken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik heb wel eens meegemaakt dat, in the middle of nowhere, een vent zich voor de trein had gegooit, en dat we een uur moesten wachten, voordat er een trein, op het andere spoor kwam, ons naar de bestemming te brengen.
Ook is het wel eens voorgekomen dat de intercitymachinist vergat te stoppen op station Helmond, en we er met ons allen uitmoesten op het stationnetje Helmond brouwhuis ( die dus serieus een aantal meters tekort kwam aan perron, voor die intercity ). Ik heb eens meegemaakt, dat een passagier aan de noodrem moest trekken omdat de conducteur nog buiten stond, terwijl de trein al begon te rijden. ook wel eens meegemaakt dat een trein op het verkeerde spoor werd gezet, en dus vanuit utrect ipv naar heerlen te gaan, in de richting van Arnhem werd gestuurd. Ooit, toen dat rammelende dieseltje nog reed tussen roermond en nijmegen ( niet die nieuwe maar die diesel die lijkt op de plan v ), dat de machinist ineens door de intercom brulde dat we razendsnel onze raampjes moesten sluiten. Alle passagiers hadden een wtf-moment, totdat bleek dat een omgewaaide boom wel zo dicht op de rails lag, dat takken op de diverse plekken door de openstaande raampjes naar binnen zwiepten en daar hun redelijk verdorde bladeren naar binnen verloren. ( toen was het wtf-moment nog groter ). |
Citaat:
|
Ik heb het alleen een keer gehad dat ik net uit Roosendaal vertrokken was en toen stopte hij ook. Toen bleek dat het 2e treinstel niet goed aangekoppeld was en toen heb ik daar 10/15minuten gestaan voordat dat gelukt was :o
|
Citaat:
Zo vaak stopt hij trouwens toch ook weer niet |
Citaat:
|
Citaat:
Maar nee, niet dat we uit moesten stappen. Gelukkig niet zeg, ik had dat allemaal niet willen zien. Ze riepen overigens wel direct om dat er iemand voor de trein gesprongen was, werd daarna ook wel snel duidelijk trouwens, maar ze riepen het echt meteen om, vond ik nog wel bijzonder. |
Vorig jaar meegemaakt toen we van vakantie terug kwamen.
Het was heel onduidelijk allemaal, eerst zou de trein nog rijden tot dordrecht, uiteindelijk in Rotterdam gestrand en niemand kon ons vertellen hoe het met de bussen zat. Erg plezierig vond ik het niet, ik was echt flink pissed :o |
Citaat:
En tja, als het duidelijk is dat ze iemand aangereden hebben, kunnen ze dat maar beter meteen zeggen, denk ik. Dat geeft in ieder geval een hoop duidelijkheid voor de reizigers. En de machinist weet echt wel dat hij een persoon aangereden heeft, daarvoor hoeft er niet eerst gekeken te worden op het spoor. Lijkt me. |
En als er kinderen in de trein zitten?
En die vangen een glimp ervan op? Wat denk je wat dat doet bij de kinderen. |
Citaat:
Natuurlijk is het vervelend als iemand daar iets van ziet, dat sowieso. Maar de kans dat dat gebeurt, lijkt me niet zo heel groot, tenminste bij een 'standaard' aanrijding: de persoon botst tegen de voorkant van de trein, de trein hobbelt dan dus over die persoon heen en remt en staat dus een stuk verder stil. De conducteur moet dan meteen met een afdekdeken gaan kijken hoe het staat met het slachtoffer en kan deze dus eventueel meteen afdekken. Iedereen moet in de trein blijven zitten en je kunt nu eenmaal niet aan de achterkant uit de trein kijken, alleen aan de zijkanten. Het is altijd rot als je in een trein zit die iemand overrijdt, en zeker voor kinderen die er vanalles bij kunnen gaan fantaseren. Maar de NS kan dit ook niet voorkomen, ze doen er al aan wat ze kunnen. Als het goed is wordt de mensen ook gezegd dat ze, als ze daar behoefte aan hebben, contact op kunnen nemen met slachtofferhulp om hun verhaal kwijt te kunnen. |
Oh en ook nog eens in Praag. We gingen met de nachttrein terug naar Frankfurt. Netjes op tijd vertrokken (op de heenreis heeft de trein op Frankfurt een uur te lang stilgestaan voor het vertrek, voor ons nog altijd onduidelijk waarom), maar bij een voorstation van Praag was het al mis. Dikke rookwolken voor ons raam langs, enorme stank. Ook nu was er iets mis met de remmen. Bij ieder station waar we aankwamen hetzelfde ritueel: rook, brandlucht, mannen in fluoriserende pakken die onder de trein doken. Die leken van tevoren allemaal te zijn ingelicht, wij kregen totaal geen informatie.
Kennelijk heb ik toch nog even geslapen, want na Neurenberg bleek het treinstel te zijn afgekoppeld. We hadden een vertraging van 2 uur, uiteindelijk hadden we eenmaal bij Frankfurt nog een overstap op de ICE van acht minuten. Wel gehaald, omdat deze trein een tijdje bleef staan hiervoor. |
Citaat:
Niemand vind het fijn om een ander persoon compleet aan gort gereden en geremd te zien, nogal wiedes dat zowel kinderen als (semi-)volwassenen er een trauma aan over kunnen houden. |
Citaat:
Ik denk dat je beter kunt fantaseren over wat je niet ziet dan het wel zien. Dat is het vreemde, iedereen wil samen drommen om het te zien, maar zien ze het echt dan lopen ze opeens weg omdat ze het toch te walgelijk vinden. Bleh, als ik daar nog aan terug denk.. |
Citaat:
|
En wat moet dat wel niet voor zo een trein machinist zijn, als je ineens een of andere gek voor je trein springt.
Doet je toch wel wat. |
Citaat:
Ik focuste echter niet op de machinist, omdat ik in eerste instantie reageerde op de reacties "Ze riepen overigens wel direct om dat er iemand voor de trein gesprongen was, werd daarna ook wel snel duidelijk trouwens, maar ze riepen het echt meteen om, vond ik nog wel bijzonder." en "En als er kinderen in de trein zitten? En die vangen een glimp ervan op? Wat denk je wat dat doet bij de kinderen." Het lijkt me logisch dat een machinist direct kan zeggen dat hij iemand aangereden heeft, omdat hij dat aan ziet komen, en ik dacht dat passagiers in de meeste gevallen niet veel van de aangereden persoon te zien krijgen. Laat ik het dan even zo zeggen: ik gun het niemand om direct of indirect betrokken te raken bij een 'aanrijding met een persoon' met de trein, want zoiets kan vreselijke gevolgen hebben voor de mensen die het meemaken, vooral als je het ook ziet. Maar ik denk wel dat de kans dat passagiers het zien, een heel stuk kleiner is dan de machinist en conducteur. |
Ik dacht ooit slim te zijn door een trein eerder naar Utrecht te nemen en toen stonden we vlak na best stil, bijna een uur en na een half uur zeiden ze dat we, helaas, niet verder konden rijden en dat we teruggesleept moesten worden en dat we dus even moesten wachten op een trein die dat voor ons kon doen of zo. Dus toen was ik een uur later weer terug in Eindhoven terwijl ik toen in Utrecht had kunnen zijn als ik de trein had genomen die ik eigenlijk wilde nemen:|
Verder geen spectaculaire dingen, gelukkig. |
Aanrijding contra persoon weleens meegemaakt. Daar wordt je niet vrolijk van kan ik je wel zeggen. Verder weinig echt lange ontregelingem, wat een wonder mag heten als je weet hoeveel ik per trein reis.
|
Citaat:
|
Zeur maar, waar ik woon rijden er geen eens treinen, en vanaf 2007 ook geen normale bussen meer :rolleyes: :mad:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Lijkt me toch niks als je zo met 120 km/u aan kont vliegen, springt er een of andere wazige gek voor je trein, je hoort iets, vol in de ankers.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb altijd de trein in en in de omgeving van de Randstad, ik heb ook zeer regelmatig de trein. Toch heb ik nog nooit meegemaakt dat ik zelf in een trein zat waar iemand voor gesprongen was, of dat ik vertraging hierdoor opliep. Blij toe overigens, ik maak liever een seinstoring mee.
Wel mijn vriend, de trein die vóór hem reed stond stil vanwege een aanrijding. Door slechte communicatie is zijn trein vervolgens niet op de hoogte gebracht, waardoor deze vanaf Rotterdam gewoon richting Utrecht vertrok. Bij Nieuwerkerk a/d IJssel kwam het nieuws eindelijk door en kon de trein terug. We hebben m'n vriend uiteindelijk op Nieuwerkerk maar opgepikt met de auto.. |
Citaat:
En ze hebben bepaalde 'hotspots' ja: Bij Bergen op Zoom, Oss, Eindhoven Beukenlaan. |
Vanmiddag was er een mankement :cool: "Wegens een storing geven de klokken op dit station de verkeerde tijd aan. Raadpleeg voor de juiste tijd uw horloge."
Ik heb verder wel eens in een trein gezeten waar verdachte personen in zaten oid, toen moesten we wachten op de politie. En in een trein waarvan de deuren niet meer dicht gingen, dat was ook zo fijn, het was de laatste trein die die avond reed. Uiteindelijk was ik om kwart voor 2 's nachts thuis ipv om 12 uur... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:33. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.