![]() |
[VO5] De omgeving bepaalt geen sfeer.
Ahoi!
Het is weer tijd voor een nieuwe VO, de nummer vijf al dit jaar! Dit keer is het de bedoeling dat je de omgeving níet mee laat werken in je verhaal. Iedereen kent de Disney-films wel, waar het gaat onweren als de heks verschijnt, of wanneer de bloemetjes vredig bloeien als er wat moois gebeurt. Dat zijn we nu zat, wij als kunstzinnige schrijvers kunnen ook best zonder die omgeving. Hierbij ook de opdracht: Schrijf een verhaal waarbij de omgeving de sfeer tegenwerkt. De kunst hierbij is natuurlijk nog steeds de boodschap overbrengen die je wilt overbrengen, zonder dat je omgeving meewerkt op de een of andere manier. De truc is dan ook om je omgeving niet te laten overheersen, zodat een vurige liefdesscene niet overstemd wordt door ijskoude regen (hoewel deze dan wel aanwezig zou kunnen zijn). Om het geheugen op te frissen: de VO's houden in dat iedereen die wil op basis van deze opdracht een kort (een paar honderd woorden) verhaal schrijft en in het forum plaats, met VO5 vermeld in de titel. Op die manier kunnen we elkaars pennenvruchten zien en wordt het allemaal een reuze educatieve aangelegenheid. Grimm |
Een ijskoude regenbui lijkt me nu juist precies toepasselijk bij een vurige liefdesscène, juist door dat contrast. Dit is nog best een lastige opdracht:P
|
Ik dacht eerst: o dat doe je even.
maar blijkt dus tegen te vallen:P leuke opdracht! k heb vast wel tijd in de toetsweek:) |
Ik heb geen toetsweek maar wel vakantie met héél veel feestjes. Als ik tijd en zin heb zal ik deze vo proberen. :)
|
Ik heb bijna toetsweek dus ik hoef niets meer te doen. :o
En verder vind ik dit een leuke VO, ga het maar es proberen, denk ik. |
Woeiiii, een nieuwe VO!
Zodra ik tijd heb ga ik het proberen. Klinkt nog best wel moeilijk zo. |
Ik ga het ook eens proberen, als ik tijd heb. Misschien morgen in de trein. :)
Ik denk alleen dat ik op clichés uit ga komen, en daarom dacht ik aan het volgende (weet alleen nog niet in hoeverre het mogelijk is): Als ik nou twee stukjes probeer te schrijven met ongeveer dezelfde opbouw, zelfde personen, alleen twee verschillende emoties. Dan kan ik daarna de persoon uit het eerste verhaal in (de context van) het tweede verhaal plaatsen en andersom... Anyway, leuke uitdaging. (y) |
Ik heb vandaag in mijn pauze een poging tot gedaan, maar verdorie. Dit is echt een stuk moeilijker dan ik eigenlijk verwacht had. :bloos: Nuja, ik probeer het een andere keer wel opnieuw.
|
Het is bij mij een gedicht geworden en ik ben er niet eens echt tevreden over, maar zie DoP;)
|
Danz al ik mijzelf er eens aan wagen. Maar nu niet, want straks moet ik even 70 kilometer fietsen.
|
Ik heb toch niet zo'n zin.
|
Ik ga mijn best doen, wie weet lukt het wel :p
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:04. |