![]() |
Vrijmetselaars anyone ?
Zijn hier vrijmetselaars?
Ik ben zelf al 3 jaar aangesloten bij een gemengde loge. |
Ik dacht dat je pas lid kon worden als je 21 bent.
En nee, ik ben geen vrijmetselaar |
Leg maar uit dan ;)
|
mag ik vragen wat een vrijmetselaar is?
|
een metselaar die een dagje vrij heeft ofzo... :rolleyes:
|
Citaat:
|
maar wat is een vrijmetselaar?
|
|
Citaat:
|
ben ook wel benieuwt hoe dat bevalt
ben zelf niet aangesloten bij een vrijmetselaars-iets, vroeg me af of je ook wel vrijmetselaar kan zijn tenzij je het niet bent |
ze houden zich niet aan relegieuze dogma's, dat is op zich wel al positief, maar ik heb totaal geen idee wat vrijmetselaarij in houd
|
Citaat:
Het lijkt me namelijk best lastig om na te denken over problemen die zich bij andere stromingen voordoen zonder er veel over te weten. |
Citaat:
|
Citaat:
De selectie aan de poort is ook niet meer wat het gewist is. 16 jarigen lid maken? :o |
Citaat:
Het enige dat ik verder nog toe wilde voegen dat er geen wereldwijde samenzwering van vrijmetselaars bestaat die de macht gaat overnemen. Dat is een kreet die ook nog wel eens gehoord wordt als er iemand langs de verkeerde sites kwam. |
Citaat:
|
Dus als ik het goed begrijp is het een vereniging die streeft naar een 'betere' wereld. Maar hoe doent ze dat precies?
|
Citaat:
Zoals uit de discussies op dit forum duidelijk mag worden is het christendom bijvoorbeeld al een geloof/religie dat niet zomaar eventjes benadert en uitgelegt kan worden. Het vereist kennis van meerdere aspecten van het geloof, maar ook de kennis van de praktische toepassing, want je kan over een theologie gaan debatteren, maar niet over een relatie (met een God). Maargoed, dit is verder niet als kritiek of afkeuring bedoelt, het is gewoon wat ik me afvroeg. |
Sinds wanneer worden meisjes van 16 toegelaten bij een 'geheim' genootschap?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mijn oud-tante hoort er nog bij, schijnt dat ze bij intreding een soort werkstuk ofzo moest maken maar er zal vast ook wel iets sekte-achtigs bij hebben gezeten omdat het zo geheim en officieel is allemaal.
|
Citaat:
Hoe weet jij namelijk Zeker dat vrijmetselaard de wereld niet over willen nemen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:o Overigens hebben ze vaak genoeg typex gebruikt om het te laten verdwijnen en dat krab je zo weg en kun je lezen als je het boek tegen daglicht houdt. goh en op zich valt toch wel te raden dat er joden staat :P Maar affijn,.. je hebt nog niet gekeken naar het dollarbriefje, toch? daar schijnen wat vrijmetselarij en joodse symbolen op te staan. :P |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
dat je daar nog niet achter bent (dat islamitisch opvoedboekje ook, alleen wordt het door sommige moslims serieus genomen) |
Citaat:
|
Citaat:
ja, natuurlijk is dat gelul in dat boekje onzin :P maar T_ID had het over complottheorieen die er bestaan en ik geef gewoon een bron waar je zo'n theorie kunt lezen ;) |
Ow .. ja .. mijn vader is ook onlangs lid geworden van een vrijmetselaar gedoe.
Hij kreeg wel een scheve blik van me toen die begon te praten over een altaar ed. maar voor de rest klonk 't wel okay. |
Ik heb soms de indruk dat je, als je geen lid bent van een Rotary/Vrijmetselaarsloge, je moeilijker carriere kan maken. Het lijkt alsof iedereen die rijk & succesvol is bij een Vrijmetselarijloge is aangesloten.
Zit daar een kern van waarheid in of is het echt onzin? |
Citaat:
misschien als je carriere maakt, kom je bij de vrijmetselarij terecht ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:32. |