![]() |
Leren als je toch niet over gaat?
Ik ga dit jaar niet over, en ik begin morgen met mijn Schoolexamens, maar omdat ik toch niet over ga heb ik niet heel veel druk nu. En van allemaal mensen om mij heen hoor ik de vraag; Ga je nou helemaal niks meer doen? of juist: Je bent gek als je nu nog iets gaat doen.
Ik doe voor alle vakken wel wat, ik kan het namelijk niet uitstaan als ik een proefwerk aan het maken bent en ik weet niks in te vullen.. Dus.. wat zouden jullie doen? Niks doen en alvast vakantie gaan vieren, of toch nog wat doen met je school? |
Ik zou wel wat doen; mooi meegenomen voor volgend jaar en anders zit je zo met je ziel onder je arm bij de tentamens.
|
Bij ons kun je nog vrijstellingen krijgen geloof ik, voor vakken die alleen dossiertoetsen hebben en die je voldoende hebt afgesloten. Of iig ook voor keuzevakken dacht ik, misschien kan dat bij jou ook?
|
Nou ik heb maar 5 proefwerken, en 4 mondelingen waarvan 2 al gedaan. Voor Duits heb ik al vrijgekregen, omdat ik mijn dossier ook niet in hoefde te leveren. Dus dat is al lekker meegenomen. Nederlands handel ik af, zodat ik volgend jaar daar niks of nauwelijks iets meer aan hoef te doen. En de rest van de proefwerken, Geschiedenis moet ik blijven volgen, alleen de po's niet. En de rest ook alleen de po's vervallen. Dus verder krijg ik geen vrij. Grieks laat ik volgend jaar ook vallen, dus in principe hoef ik daar niets meer aan te doen, maar ik wil t toch wel wat beter afsluiten dan een 4.. duss..
|
Ik zou die schoolexamens niet eens gaan maken.
|
:D dat is ook een optie natuurlijk..
|
Vakken waarbij je tóch aanwezig moet zijn zou ik wel willen halen voor evt vrijstellingen voor het jaar hierna. Verder lijkt het me behoorlijk lastig omdat je al veel po's niet meer hoeft te maken.. Of kies twee of drie vakken waar je voor gaat, en laat de rest zitten. Helemaal niets doen lijkt me geen optie; wat dat betreft sluit ik me aan bij Kruimel.
|
Ik heb dit ook. Ik maak alleen Duits (dat sluit ik af), Latijn (omdat ik Seneca over twee jaar als eindexamenauteur heb) en KCV (want dat mag ik op 6VWO niveau gaan doen misschien). Verder ga ik me niet drukmaken en ik ga gewoon niet, heb ik ook al besproken. Het heeft geen zin, want ik loop toch met alles achter. Onvoorbereid iets maken is toch onzinnig.
|
Kan je niet alvast regelen dat je aan opdrachten voor volgend schooljaar begint? Bij mij in de klas zit een jongen die blijft zitten (eigen keus) en nu alvast is begonnen met het inhalen van alles wat hij toen niet snapte. Hij wekrt dus alvast vooruit? Niet iets voor jou?
|
Ik heb op dit moment eventjes genoeg van school. Ik doe alleen nog maar dingen voor de proefwerk week, of ik doe het niet. Het inhalen doe ik volgend jaar wel, heb ik zat tijd voor aangezien ik al 3 vakken minder hoef te volgen en geen praktische opdrachten meer hoef te maken.
|
Citaat:
|
als je blijft zitten, kun je toch leren, in de hoop dat je het volgend jaar nog weet
veel succes |
Nou die toetsen moet ik wel maken, of iig aanwezig zijn.. Want anders wordt het opgeschreven als spijbelen. Maar toch zijn er al een aantal leraren naar mij toegekomen die zeiden: Wel knap dat je er nou toch bent als je toch niet over gaat...
|
Ik zou wel gewoon wat leren, niet zo goed als normaal, maar wel dat je een beetje wat van je pwstof af weet.
|
Je SE's blijven staan. Dus ik zou er iig een paar goed leren en maken, zodat je die volgend jaar niet hoeft te doen of evt kan verbeteren.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik blijf ook zitten, maar moet gewoon alles opnieuw doen... behalve Duits en Frans, dat sluit ik af, KCV misschien op 6VWO niveau. En waarschijnlijk hoef ik het werkstuk van scheikunde niet opnieuw te maken. Maar de rest wel. |
gewoon lekker gaan zuipen voor je examen
|
Ik zou in ieder geval gaan leren voor de vakken die je afsluit. En al helemaal als het om schoolexamens gaat. En een beetje leren voor de andere dingen en dan gewoon een poging wagen. Je leert er vast wel wat van dus het is niet voor niets.
|
Mogelijk heb je "even genoeg van school" omdat het je nogal zwaar valt dat je niet over gaat. Misschien kan je er mentaal beter tegen aan als je alsnog leert, want gewoon passief alles voorbij laten gaan is nooit goed.
En ik kan me niet voorstellen dat je er geen enkel voordeel aan over houdt. Denk maar aan volgend jaar ofzo...en maak je geen kans om te slagen voor een aantal vakken, afhankelijk van het onderwijssysteem? Verder kan je volgend jaar vast ook op meer begrip rekenen van leerkrachten, noem maar op. Maar ik ken het gevoel ja. Ik zou er zelf ook veel moeite mee hebben. Citaat:
|
Nou.. om heel eerlijk te zijn heb ik gewoon over gekund. Ik deed het niet omdat ik allemaal 6jes sta, en dat het volgend jaar gewoon echt een stront jaar gaat worden met therapie en dat soort zooi. Misschien zo dat ik een tijdje niet naar school kom. Daarom leek het mij handiger en slimmer om een jaartje over te doen om in het 5e jaar tot allemaal 7ens te komen, op wiskunde na.
Ik heb er dan ook niet zoveel moeite mee.. mijn klas op dit moment zou het toch niet snappen. En ook bij ons geldt: Als je lager haalt, blijven je vorige punten staan. Haal je hoger, dan worden ze verbeterd. En nu is de SE week voorbij.. en om heel eerlijk te zijn heb ik nergens voor geleerd :o |
Ik doe volgend jaar 4vwo over, en ik maak nu alleen nog de po's om vakken voor volgend jaar af te sluiten. Vakken als gs1, anw en ma1. Dat scheelt me een hoop uren volgend jaar, dus ook huiswerk (hoop ik). Ik hoor officieel ook gym in te halen, maar omdat ik toch niet overga hoeft dat niet meer. Nee, ik ben gestopt met leren en alles :)
|
Ik zou vakantie gaan vieren. Maar op school werd ik dan ook altijd door de leraren gebruikt als "hoe het niet moet".
|
Ik heb al vakantie, en mijn se week heb ik verschrikkelijk verneukt..
|
ik heb hetzelfde gehad... ik zou niet over gaan en heb dus geen fuck meer uitgevoerd.. vrij weinig geleerd voor proefwerken etc. en ik ben toen met 2 minpunten over gegaan...(Y) terwijl ik er 9 stond
|
Ookal ga je niet over gewoon altijd leren want je moet dus het jaar over doen en dan als je het alvast leert is het makkelijker wanneer je het weer moet leren.
|
Ik zou toen ik in de 4e zat ook niet over gaan, was al het hele jaar duidelijk. Ik ben toch blijven leren en uiteindelijk haalde ik "perongeluk" een enorm hoog punt voor wiskunde, een onvoldoende weg en ik mocht toch opeens over.
Nou weet ik niet hoe dramatisch jou situatie is maar probeer niet op te geven. En anders is het in iedergeval heel mooi meegenomen voor volgend jaar. Bovendien komt het niet over zoals sommige mensen bij ons in de klas die ook zouden blijven zitten, om een 1 voor maatschappijleer ofzo te halen. Beetje de eer aan jezelf houden ook |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:48. |