![]() |
gewrichten overbelast?
Ik heb al een paar weken last van mn gewrichten bij ellebogen tijdens krachttraining. Maar vanmorge deed het zo'n pijn dat ik moest stoppen en zelfs 2 uur daarna deed het nog stekende pijn zonder dat ik ze belaste. Weet iemand hoelang dit gaat duren of hoe ik sneller weer kan gaan trainen?
|
Je moet het rust geven :) Als je de gewichten te snel opbouwt, kunnen je spieren het nog wel aan, maar je pezen en gewrichten nog niet.
Geef het dus rust, en als het wat beter gaat, begin dan met kleinere gewichten. Bouw dit niet te snel op. |
Door welke oefening denk je dat dit wordt veroorzaakt?
Bij je elleboog klinkt meer als de pezen+spieren die pijn doen aan de binnenkant van je elleboog door te zware biceptrainingen. Train je bij armen vaak door tot het niet meer kan, ipv te stoppen terwijl je misschien nog één herhaling kan doen? Tot failure trainen draagt niet echt bij aan kracht en spiermassa maar heeft juist een slecht effect op je centrale zenuwstelsel alsmede je pezen. |
Citaat:
|
Citaat:
Oja, en als je weer begint LUISTEREN naar je lichaam. Als je lichaam zegt: "auw", dan is het stoppen. In het begin weer met lichtgewicht opbouwen natuurlijk. Aftasten tot hoe ver het gaat. Dat een maandje aanhouden en daarna pas weer harder trainen. |
Citaat:
TIP: Negeer NOOIT pijnklachten bij trainen, want dan wordt het van kwaad tot erger. kan op ten duur zelfs chronisch worden! :o |
Citaat:
|
Citaat:
Kracht en massa komt toch altijd weer snel terug. Je spieren hebben een geheugen als 't ware. |
Bij lichte pijntjes kan je makkelijk door trainen imo... als je een pijntje hebt en je kapt ermee gaat het alleen maar vaster zitten is mijn ervaring.
Ik neem zelf als ik wat voel aan m'n gewrichten glucosamine, ga ik gelijk hoog in de dosering zitten en hou dit een week vol dan ben ik er altijd zo weer vanaf. Bij grotere blessures zou ik toch minimaal een week rust nemen en dan trainen met hoge herhalingen (tot wel +100!!) voor de doorbloeding, niet tot falen uiteraard. |
Citaat:
Citaat:
|
Hm dat klinkt niet echt goed... Als je last krijgt van je gewrichten, kan dat best lastig genezen. Bij mij zelfs helemaal niet :o Alleen is er bij mij waarschijnlijk sprake van een slijtage... Hopelijk is het bij jou alleen overbelasting. Gun je lichaam rust. Waarschijnlijk ben je te hard van stapel gelopen.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:37. |