![]() |
Ligeti overleden
|
:( :( :(
|
Erg jammer.
|
Zonde ja
|
Ik heb het op het de radio gehoord. Daarna lieten ze een deel uit zijn vioolconcert horen. Het is moeilijk te oordelen na één keer luisteren, maar ik kan wel zeggen dat het vioolconcert bijzonder was. Ik denk dat ik me eens ga verdiepen in Ligeti's muziek.
|
Dat is het zeker waard, hij was één van mijn favoriete moderne componisten.
Wel is zijn oeuvre vrij veelzijdig, dus geef het niet te snel op als je iets niets vind. ;) |
kijk 2001: a space odyssey (of hoe je het schrijft). Zit ook muziek van Ligeti in + die prachtige beelden (y)
|
Inderdaad: het requiem van Ligeti is wat mij betreft echt een aanrader.
|
Tja, geen werken meer van zijn hand
dan zal het over 100 jaar wel het ligeti jaar worden. Of doen ze dat bij de 100ste geboorte dag? |
Ja, wat eerder dus. :p
|
Volgens mij heb ik alleen nummers van zijn zoon geluisterd. Interessant spul.
|
Zeker doodgegaan door die kankerhitte!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Weet iedereen wie dat is ofzo?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De kans dat je dood iets met een Eland te maken heeft is daarentegen weer groter. |
Citaat:
|
Zonde, boeiend modern componist.
|
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Ik vind het ook vreemd dat iedereen hier zo emotioneel over doet, het is een componist (met zijn hele generatie) die vooral op conservatoria bestudeerd wordt. Erg lastige muziek, ik weet niet of je die zonder meer kan begrijpen. Hij staat niet vaker dan twee keer per jaar in het Concertgebouw en er komen ook nauwelijks cd's van Ligeti uit. Ik hoor goede dingen over dat Ligeti-project van Reindert de Leeuw bij Sony.
|
Ik heb Lucas Ligeti gehoord bij een (experimenteel) jazz programma op Klara, volgens mij wordt dat op vrijdagavond uitgezonden?
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:58. |