Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Nieuws, Achtergronden & Wetenschap (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=40)
-   -   De nieuwe inburgeringswet (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1427000)

Gauloises 12-06-2006 23:59

De nieuwe inburgeringswet

Wat vinden wij van het plan dat Verdonk (VVD) de inburgeringsplicht niet alleen aan niet-westerse vreemdelingen wil opleggen, maar ook aan bijna 260.000 genaturaliseerde Nederlanders. Met als bijkomende eis dat deze binnen 5 jaar word gehaald, en anders kun je een boete of een onkosten vergoeding krijgen die kan oplopen tot 12.000 euro.

Hoe zien wij deze als forummers? Allemaal goed en wenselijk, of niet?

Blood Fire Rage 13-06-2006 00:00

Alleen niet-westers trek ik uit principe al niet. Het is misschien logisch, maar discriminerend.

Morgen ga ik er wel verder op in.

Uice 13-06-2006 00:07

Op zich is zo'n inburgeringsplicht prima, maar aangezien Verdonk een domme aarsmongool is gaat het wat inburgering betreft gewoon veel te ver. Die mensen moeten de meest onzinnige flauwekul weten om 'ingeburgerd' genoemd te worden. Op zich niks mis mee dus, als de eisen waaraan je moet voldoen maar flink versoepeld worden.

Gimme more beer 13-06-2006 00:10

Ja, daar is de VVD nu dus écht te laat mee.

T_ID 13-06-2006 00:14

Beter laat dan nooit. Verder zou het zwaar doelloos zijn om allochtonen die over het algemeen geen noemenswaardige aanpassingsproblemen vertonen ook zo'n maatregel op te leggen.

Overigens verwerpt de VVD de wet in zijn huidige vorm juist vanwege dat 'discriminerende' element. :D

Gimme more beer 13-06-2006 08:21

Citaat:

T_ID schreef op 13-06-2006 @ 01:14 :
Beter laat dan nooit. Verder zou het zwaar doelloos zijn om allochtonen die over het algemeen geen noemenswaardige aanpassingsproblemen vertonen ook zo'n maatregel op te leggen.

Overigens verwerpt de VVD de wet in zijn huidige vorm juist vanwege dat 'discriminerende' element. :D

Het is een beetje vreemd om mensen die inmiddels al de hele molen lang geleden hebben doorstaan opnieuw al die onzekerheid te gaan geven. Ik kan daar niet bij.

200E 13-06-2006 08:41

Ik vind het ook vreemd. En dat alleen niet-westerse allochtonen die plicht hebben, is inderdaad discriminerend. Ze kunnen beter selecteren op personen die wel of niet een crimineel verleden hebben c.q. met Justitie in aanraking zijn geweest. Die toets kan dan reden zijn om ze hier te houden en nog een laatste kans te geven, maar flikken ze weer wat, al is het maar het jatten van een autoradio, dan eruit!

En wellicht is het ook handig om al die on-nuttige dingen die de Nederlanders zelf niet eens allemaal weten, eruit te halen, en de speerpunten te verleggen naar de volgende onderwerpen:

1. Nederlanders zijn geen ongelovigen, varkens, hoerenzonen of wat dan ook. Meisjes zonder hoofddoek zijn geen hoeren. Het zijn de Nederlanders aan wie je te danken hebt dat je hier mag leven en niet meer in een ontwikkelingsland woont.

2. Wat aan een ander toebehoort, daar blijf je af. Nederlands is geen commune, waar alle bezit collectief is. Als een auto afgesloten is, dan bedoelt de eigenaar daarmee dat je er niet in mag. Als een fiets op slot staat, dan bedoelt de eigenaar daarmee dat een ander er niet mee weg mag rijden. Als je iets graag wil hebben, dan moet je het kopen. Iets zomaar meenemen uit de winkel heet stelen en is strafbaar.

3. In principe moet iedereen in Nederland werken. Op straat rondhangen, drugs verkopen, inbreken en stelen noemen we in Nederland geen werken. Uitkeringen zijn alleen voor degenen die niet kunnen werken, of tijdelijk werkeloos zijn. Als je te lui bent om te werken, en de sociale ruif wil leegvreten, dan doe je dat maar in je eigen land.

4. Praat pas over respect als je weet wat dat woord betekent en zelf ook anderen respecteert en in hun waarde laat.

Als criminele allochtonen deze lessen voortdurend ingepeperd krijgen en zich eraan moeten houden op straffe van onvoorwaardelijke uitzetting, dan hoeft van mij de rest van de allochtonen, die uit zichzelf wel integreert, echt geen cursus meer te doen. Je moet de mensen die de allochtonen als groep een slecht imago bezorgen, keihard aanpakken, en de rest gewoon lekker met rust laten!

Kazet Nagorra 13-06-2006 08:53

Tja, dat is weer het typische allochtoontje pesten waar Verdonk zo dol op is. Belachelijk dat ze geld vragen voor iets dat verplicht is, wat is daar het nut van? Er zijn ruwweg zo'n half miljoen autochtone analfabeten in Nederland, die beheersen de Nederlandse taal ook niet. Moeten die dan maar uitgezet worden?

Moustache 13-06-2006 10:02

Citaat:

200E schreef op 13-06-2006 @ 09:41 :
*verhaal*
:D

Firdaus 13-06-2006 10:05

Citaat:

Mephostophilis schreef op 13-06-2006 @ 09:53 :
Tja, dat is weer het typische allochtoontje pesten waar Verdonk zo dol op is. Belachelijk dat ze geld vragen voor iets dat verplicht is, wat is daar het nut van? Er zijn ruwweg zo'n half miljoen autochtone analfabeten in Nederland, die beheersen de Nederlandse taal ook niet. Moeten die dan maar uitgezet worden?
^x2

mepsteen 13-06-2006 11:36

inburgering alleen voor niet westerse vind ik.
het is toch de zelfde cultuur of niet?

T_ID 13-06-2006 11:41

Citaat:

Gimme more beer schreef op 13-06-2006 @ 09:21 :
Het is een beetje vreemd om mensen die inmiddels al de hele molen lang geleden hebben doorstaan opnieuw al die onzekerheid te gaan geven. Ik kan daar niet bij.
Nou.. daar is anders paal en perk aan gesteld. Het gaat nu dus gelden voor iedereen die niet minstens 8 jaar naar school is geweest (ergo: basisschool)
bron

Iemand die al een permanente verblijfsvergunning heeft krijgt voor helemaal niet meewerken op z'n slechtst een boete van € 400. Niet echt een ramp als je bekijkt wat ze willen toetsen.

Gauloises 13-06-2006 12:09

400 euro is voor mij riant veel geld. :)

Trouwens ontslaat die boete je niet van de verplichting om het te halen als ik het goed begrepen heb.
Analfabeten zouden verplicht worden 12.000 te gaan betalen voor onderwijs waar ze zelf nieteens om vragen.
Frappant en zeer opmerkelijk vind ik niet westers allochtonen, wat met al die oud oost blokkers?
En waarom onderscheid maken in de bevolking?
verder vind ik het vergaand opdringen van een maatschappelijk ideaal wat nieteens representatief voor nederland is. We zijn hier niet in rusland medio jaren 40.

Gauloises 13-06-2006 12:11

Dat de ministeries niet ingrijpen bij dergelijke planning is in feite ookal schandalig. (n)

T_ID 13-06-2006 12:34

Citaat:

Gauloises schreef op 13-06-2006 @ 13:09 :
Frappant en zeer opmerkelijk vind ik niet westers allochtonen, wat met al die oud oost blokkers?
En waarom onderscheid maken in de bevolking?

Lees je eerst maar eens in alvorens verder te discussiëren, die bepaling is dus geschrapt.

Citaat:

Gauloises schreef op 13-06-2006 @ 13:09 :
verder vind ik het vergaand opdringen van een maatschappelijk ideaal wat nieteens representatief voor nederland is. We zijn hier niet in rusland medio jaren 40.
Dus wie een totaal onaangepaste analfabeet is die echt werkelijk in elk aspect van de maatschappij kansloos is mag dat lekker zijn, sterker nog, we moeten maar vinden dat we daarop zitten te wachten?

Gauloises 13-06-2006 12:45

Citaat:

T_ID schreef op 13-06-2006 @ 13:34 :
Lees je eerst maar eens in alvorens verder te discussiëren, die bepaling is dus geschrapt.

Dus wie een totaal onaangepaste analfabeet is die echt werkelijk in elk aspect van de maatschappij kansloos is mag dat lekker zijn, sterker nog, we moeten maar vinden dat we daarop zitten te wachten?

Inmiddels wel ja, neemt niet weg dat ik die oorsprongkelijke intientie wel een zeer relevant discussie punt vind. Zit een beetje in de lijn van bepaalde groepen pesten in mijn ogen.

Dat zeg ik niet, jij brengt nu twee punten samen. Ten eerste vind ik niet dat men iemand kan verplichten tegen eigen kosten die scholing te gaan betalen, zeker een analfabeet niet die waarschijnlijk nu bijna alle fabrieken gesloten zijn afgedankt thuis zit en nu van zn droom van naar huis keren met een mercedes helemaal kan vergeten. Het is een belasting die ziet op de eerste generatie die ik vrij respectloos vind.

Ten tweede om op het eigenlijke aanspreek punt te komen, wie is de staat om voor mij te bepalen hoe ik iemand groet, of ik kaartjes moet sturen bij geboortes en verjaardagen, hoelaat ik als "allochtone nederlander" heb te eten, om maar een vrije greep te nemen uit de inburgeringstest. Voor mij is dat serieus het simplistische dominerende denkniveau van die hard communisten en facisten. Wil je die mensen helpen, bied scholing voor boekhoudcursussen, informatie over welke instanties waarvoor zijn, en kom niet met dominerende zaken van hoe te gedragen in bepaalde situaties want de meeste nederlanders kennen nieteens de beleefdheidsvormen waarmee men mensen dient aan te spreken. (n)

200E 13-06-2006 14:12

Mee eens, maar men moet wel snappen dat wanneer de dokter je vrouw een hand wil geven, dit een vorm van beleefdheid is en géén seksueel getinte avance richting je vrouw. Dit gebaar dient dan ook niet beantwoord te worden met een klap in diens gezicht.

Ook moet men leren dat mannen en vrouwen elkaar hier gewoon de hand kunnen schudden, dat varkensvlees hier gewoon op het menu staat, en het verbieden van het dragen van een gezichtssluier tijdens examens geen racisme of discriminatie is, maar slechts een manier om fraude tegen te gaan.

koekjes 13-06-2006 14:27

mag ik even roepen dat een hoop nederlanders ook waardeloos nederlands spreken en ook geen manieren hebben

200E 13-06-2006 14:44

Dat mag, en daar erger ik me ook mateloos aan. Ik vraag me af wat daar de oorzaken van zijn, maar dat is een andere discussie en dus hier niet aan de orde.

koekjes 13-06-2006 14:46

Citaat:

200E schreef op 13-06-2006 @ 15:44 :
Dat mag, en daar erger ik me ook mateloos aan. Ik vraag me af wat daar de oorzaken van zijn, maar dat is een andere discussie en dus hier niet aan de orde.
maar waarom andere mensen op hun stomme taalfouten wijzen terwijl je "eigen" volk niet eens de taal goed beheerst

REIE 13-06-2006 15:15

Citaat:

koekjes schreef op 13-06-2006 @ 15:46 :
maar waarom andere mensen op hun stomme taalfouten wijzen terwijl je "eigen" volk niet eens de taal goed beheerst
Dit is een drogreden en dat weet je best.

T_ID 13-06-2006 17:24

Citaat:

Gauloises schreef op 13-06-2006 @ 13:45 :
Ten eerste vind ik niet dat men iemand kan verplichten tegen eigen kosten die scholing te gaan betalen
Het gaat al jaren niet anders. Verder krijgen ze dat alleen als ze én geen onderwijs hebben genoten én falen voor die toets.

Citaat:

Gauloises schreef op 13-06-2006 @ 13:45 :
Ten tweede om op het eigenlijke aanspreek punt te komen, wie is de staat om voor mij te bepalen hoe ik iemand groet, of ik kaartjes moet sturen bij geboortes en verjaardagen, hoelaat ik als "allochtone nederlander" heb te eten, om maar een vrije greep te nemen uit de inburgeringstest.
Dat moet jij als profeet van het staatsingrijpen toch wel weten denk ik. Gewoon simpele kennis om problemen te voorkomen, niemand heeft ooit beweerd dat het dagelijks nuttige kennis is. Het is gewoon om te voorkomen dat er problemen ontstaan, jij wil niet prompt ruzie krijgen als je iemand vraagt hoe het met zijn vrouw gaat, dus moet je iedereen heel kinderachtig leren dat daar in Nederland niks seksueels wordt bedoeld.

200E 13-06-2006 17:25

Citaat:

koekjes schreef op 13-06-2006 @ 15:46 :
Ten eerste wijs ik mensen niet op taalfouten, maar eerder op onaangepast gedrag. Maar ik ben van mening dat iedereen gewoon foutloos Nederlands moet kunnen spreken en schrijven, willen ze aanspraak maken op een Nederlands paspoort. Ook Nederlanders moeten foutloos Nederlands kunnen spreken en schrijven, en mogen indien ze veel fouten maken daar best op gewezen worden. Maar dan niet op een afzeikende manier, liever als opbouwende kritiek.

Blood Fire Rage 13-06-2006 18:51

Perfect Nederlands bestaat niet. Talen veranderen. Als iedereen standaard NL gaat spreken blijft de taal voor altijd hetzelfde.

nare man 13-06-2006 18:56

Citaat:

Blood Fire Rage schreef op 13-06-2006 @ 19:51 :
Perfect Nederlands bestaat niet.
Nu is het wachten op een of andere mongool die met de Van Dale aan komt kakken :)

Citaat:

Gauloises schreef:
Met als bijkomende eis dat deze binnen 5 jaar word gehaald, en anders kun je een boete of een onkosten vergoeding krijgen die kan oplopen tot 12.000 euro.

Ik denk dat de meeste allochtonen voor die onkostenvergoeding gaan, zou ik wel doen in elk geval :)

Gauloises 13-06-2006 19:26

Citaat:

nare man schreef op 13-06-2006 @ 19:56 :
Ik denk dat de meeste allochtonen voor die onkostenvergoeding gaan, zou ik wel doen in elk geval :)
Een die de staat ontvangt voor de gemaakte kosten he ;)

Gauloises 13-06-2006 19:30

Citaat:

T_ID schreef op 13-06-2006 @ 18:24 :
Het gaat al jaren niet anders. Verder krijgen ze dat alleen als ze én geen onderwijs hebben genoten én falen voor die toets.

Dat moet jij als profeet van het staatsingrijpen toch wel weten denk ik. Gewoon simpele kennis om problemen te voorkomen, niemand heeft ooit beweerd dat het dagelijks nuttige kennis is. Het is gewoon om te voorkomen dat er problemen ontstaan, jij wil niet prompt ruzie krijgen als je iemand vraagt hoe het met zijn vrouw gaat, dus moet je iedereen heel kinderachtig leren dat daar in Nederland niks seksueels wordt bedoeld.

Je weet best hoe ik het bedoel, ga jij eerst maar eens op cursus om te leren dat bijna alle allochtonen volledig normale mensen zijn die ook hard willen werken, het beste voor hun families willen en ook graag een goede respectvolle toekomst willen.
Trouwens dig ik jou opmerking niet, want ik pleit altijd voor alle mogelijkheden bieden en dan een vrije keuze terwijl jij altijd over opdringen praat.

Wanneer krijgen wij de verplichte allochtonen rode maan als wetsvoorstel? (n)

T_ID 13-06-2006 19:47

Citaat:

Gauloises schreef op 13-06-2006 @ 20:30 :
Je weet best hoe ik het bedoel, ga jij eerst maar eens op cursus om te leren dat bijna alle allochtonen volledig normale mensen zijn die ook hard willen werken, het beste voor hun families willen en ook graag een goede respectvolle toekomst willen.
Ja, de goeden lijden onder de slechten, dat is niet te ontkennen. Toch is het beter dan drie generaties wachten totdat de problemen zichzelf oplossen denk ik zo.
Citaat:

Gauloises schreef op 13-06-2006 @ 20:30 :
Trouwens dig ik jou opmerking niet, want ik pleit altijd voor alle mogelijkheden bieden en dan een vrije keuze terwijl jij altijd over opdringen praat.
Dan ben je dus ook niet links. :p

Hoe erg opdringerig is het om iemand een toets te geven die nauwelijks het niveau van de basisschool heeft?

Gauloises 13-06-2006 19:56

Citaat:

T_ID schreef op 13-06-2006 @ 20:47 :
Ja, de goeden lijden onder de slechten, dat is niet te ontkennen. Toch is het beter dan drie generaties wachten totdat de problemen zichzelf oplossen denk ik zo.
Dan ben je dus ook niet links. :p

Hoe erg opdringerig is het om iemand een toets te geven die nauwelijks het niveau van de basisschool heeft?

Ik vind het gewoon zinloos aangezien er ook genoeg nederlanders zijn die niet sporen.
Taalcursussen en informatie over hoe en wat aan nieuwkomers vind ik zinvol en belangrijk dat de staat die verstrekt, maar wat de mensen ermee doen moeten ze zelf weten. Maar inhoud in hoe te gedragen naar een bepaald nederlands normen en waarden patroon zoals er flink inzit bij de inburgeringstest ervaar ik als vergaand opdringen. (n)
Niet noodzakelijk, maar de echt linkse partijen zijn wel de enigen die ver willen gaan in het bieden van een goede basis voor de mens, dus huisvesting, scholing en zorg (naast eten en drinken dus ;) ). Als dat perfect geregeld is kan ieder mens zich pas ontplooien.
Geen probleem het aan te bieden, wel een probleem het op te dringen en diegene de kosten zelf te laten betalen.

Vooral het selectieve karakter dat uit de oorsprongkelijke wet blijkt staat mij ook zeer tegen, dat iemand dat uberhaupt waagt te bedenken.

nare man 13-06-2006 20:08

Citaat:

Gauloises schreef op 13-06-2006 @ 20:56 :
Ik vind het gewoon zinloos aangezien er ook genoeg nederlanders zijn die niet sporen.
Nouja, het feit dat er óók Nederlanders zijn die niet sporen, maakt cursussen voor allochtonen natuurlijk niet zinloos, hooguit hypocriet of willekeurig. Maar aan de andere kant, het probleem van onaangepastheid is met name in de grote steden wel een stuk imminenter onder allochtonen dan onder kansloze autochtonen.

Gauloises 13-06-2006 20:12

Citaat:

nare man schreef op 13-06-2006 @ 21:08 :
Nouja, het feit dat er óók Nederlanders zijn die niet sporen, maakt cursussen voor allochtonen natuurlijk niet zinloos, hooguit hypocriet of willekeurig. Maar aan de andere kant, het probleem van onaangepastheid is met name in de grote steden wel een stuk imminenter onder allochtonen dan onder kansloze autochtonen.
Een andere levensstijl staat voor mij niet noodzakelijk voor onaangepastheid ookal zien veel anderen het wel zo. :)

Melpomene 13-06-2006 20:18

Citaat:

Gauloises schreef op 13-06-2006 @ 21:12 :
Een andere levensstijl staat voor mij niet noodzakelijk voor onaangepastheid ook al zien veel anderen het wel zo. :)
Ik denk dat ik je aanbid :cool:

Gauloises 13-06-2006 20:19

Citaat:

Melpomene schreef op 13-06-2006 @ 21:18 :
Ik denk dat ik je aanbid :cool:
In dat geval: daten? :p

Melpomene 13-06-2006 20:21

Citaat:

Gauloises schreef op 13-06-2006 @ 21:19 :
In dat geval: daten? :p
:bloos:

Gauloises 13-06-2006 20:24

Citaat:

Melpomene schreef op 13-06-2006 @ 21:21 :
:bloos:
Ik ben wel een slecht ingeburgerde allochtoon hoor, dat je dat maar weet. :(

Melpomene 13-06-2006 20:25

Citaat:

Gauloises schreef op 13-06-2006 @ 21:24 :
Ik ben wel een slecht ingeburgerde allochtoon hoor, dat je dat maar weet. :(
Och, ik ben ingeburgerd voor twee ;)

Gauloises 13-06-2006 20:26

Citaat:

Melpomene schreef op 13-06-2006 @ 21:25 :
Och, ik ben ingeburgerd voor twee ;)
Gaat dat dan niet botsen? :bloos:

Melpomene 13-06-2006 20:31

Citaat:

Gauloises schreef op 13-06-2006 @ 21:26 :
Gaat dat dan niet botsen? :bloos:
Liefde overwint toch alles? :p

Gauloises 13-06-2006 20:34

Citaat:

Melpomene schreef op 13-06-2006 @ 21:31 :
Liefde overwint toch alles? :p
Ik ben zo'n slaande allochtone man weetjewel :(

Melpomene 13-06-2006 20:35

Citaat:

Gauloises schreef op 13-06-2006 @ 21:34 :
Ik ben zo'n slaande allochtone man weetjewel :(
Ai, dan moet ik mijn kickbokslessen in partijk brengen en je alle hoeken van de kamer laten zien :(

Gauloises 13-06-2006 20:37

Citaat:

Melpomene schreef op 13-06-2006 @ 21:35 :
Ai, dan moet ik mijn kickbokslessen in partijk brengen en je alle hoeken van de kamer laten zien :(
Ai, een sterke vrouw ipv een volgzaam meisje dat ik kan onderdrukken. :(

Maar niet daten dan. :p

Melpomene 13-06-2006 20:38

Citaat:

Gauloises schreef op 13-06-2006 @ 21:37 :
Ai, een sterke vrouw ipv een volgzaam meisje dat ik kan onderdrukken. :(

Maar niet daten dan. :p

Best, genoeg vissen in de zee :cool:

nare man 13-06-2006 20:38

Citaat:

Gauloises schreef op 13-06-2006 @ 21:12 :
Een andere levensstijl staat voor mij niet noodzakelijk voor onaangepastheid ookal zien veel anderen het wel zo. :)
Nee, maar ik heb het ook even niet over een andere levensstijl in de zin van eten koken dat anders ruikt of laat op straat blijven, dat lijkt me vanzelf spreken.

Gauloises 13-06-2006 20:39

Citaat:

nare man schreef op 13-06-2006 @ 21:38 :
Nee, maar ik heb het ook even niet over een andere levensstijl in de zin van eten koken dat anders ruikt of laat op straat blijven, dat lijkt me vanzelf spreken.
Ik weet wel dat jij dat niet bedoeld, maar er zijn wel massas mensen die dat wel zo zien. :(

T_ID 13-06-2006 22:48

Citaat:

Gauloises schreef op 13-06-2006 @ 20:56 :
Vooral het selectieve karakter dat uit de oorsprongkelijke wet blijkt staat mij ook zeer tegen, dat iemand dat uberhaupt waagt te bedenken.
Pragnatisme heet het. Af en toe worden principes namelijk best overdreven en moet je gewoon zaken aanpakken.
Verder wat Nare al schreef.

Blood Fire Rage 14-06-2006 00:30

Citaat:

Melpomene schreef op 13-06-2006 @ 21:38 :
Best, genoeg vissen in de zee :cool:
Maar zo'n socialistische relnicht vind je niet snel weer...

;)

Kazet Nagorra 14-06-2006 08:51

Citaat:

200E schreef op 13-06-2006 @ 15:12 :
dat varkensvlees hier gewoon op het menu staat
Terug naar Vegetaristan die vuile vegetariërs! :mad:

nare man 14-06-2006 19:04

Citaat:

Gauloises schreef op 13-06-2006 @ 21:39 :
Ik weet wel dat jij dat niet bedoeld, maar er zijn wel massas mensen die dat wel zo zien. :(
Ze heeft het nu ingetrokken, kennelijk.

Ik moet wel zeggen dat ik een beetje een broertje dood heb aan zomaar smijten met het nondiscriminatiebeginsel. Een beginsel is een uitgangspunt, een 'softe' regel. Het is maar één van de belangen die mee moeten worden gewogen bij het zoeken naar een oplossing van een bepaald probleem.

Even aangenomen dat er inderdaad groepen zijn die geen Nederlands spreken en bepaalde antisociaal gedrag vertonen (dat is op zich al vatbaar voor discussie, maar laten we dat even aannemen) dan vind ik niet dat het nondiscriminatiebeginsel in de weg zou moeten staan aan een oplossing, als die oplossing overigens wel voldoende waarborgen biedt tegen willekeur.

Gauloises 14-06-2006 19:08

Citaat:

nare man schreef op 14-06-2006 @ 20:04 :
Ze heeft het nu ingetrokken, kennelijk.

Ik moet wel zeggen dat ik een beetje een broertje dood heb aan zomaar smijten met het nondiscriminatiebeginsel. Een beginsel is een uitgangspunt, een 'softe' regel. Het is maar één van de belangen die mee moeten worden gewogen bij het zoeken naar een oplossing van een bepaald probleem.

Even aangenomen dat er inderdaad groepen zijn die geen Nederlands spreken en bepaalde antisociaal gedrag vertonen (dat is op zich al vatbaar voor discussie, maar laten we dat even aannemen) dan vind ik niet dat het nondiscriminatiebeginsel in de weg zou moeten staan aan een oplossing, als die oplossing overigens wel voldoende waarborgen biedt tegen willekeur.

Je zult het toch wel met mij eens zijn dat een niet-westerse-allochtonen regel daar niet onder valt.

nare man 14-06-2006 19:11

Citaat:

Gauloises schreef op 14-06-2006 @ 20:08 :
Je zult het toch wel met mij eens zijn dat een niet-westerse-allochtonen regel daar niet onder valt.
Dat was ook een domme onzinwet. Het verbaast mij sowieso dat een minister het lef heeft jarenlang tegen advies van een heel legertje hoogleraren in durft vol te houden dat er géén strijd is met bepaalde beginselen. Alsof zij de wijsheid in pacht heeft.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:00.