![]() |
[sk] help!
Morgen begint mijn pww maar een paar dingen van sk snap ik niet echt,
misgien dat jullie het wel weten??? -Als je kaliumcholraat verhit, krijg je als reactieproduct kaliumchoride, maar ook iets anders, een vloeistof volgens mij, weten jullie wat dat is? -Buskruit is een mengsel van koolstof, zwafel en salpeter. Als je dat verbrandt krijg je CO2 en SO2 (denk ik), maar wat gebeurt er dan met de salpeter, wat is daar het reactieproduct van??? |
koolstof, zwavel en kaliumnitraat:
Twee van de vele mogelijke theoretische reactievergelijkingen voor buskruit zijn 10KNO3 + 8C + 3S --> 2K2CO3 + 3K2SO4 + 5N2 + 6CO2. 3C + 2KNO3 + S --> K2S + 3CO2 + N2 Van internet gehaald =) |
Ik snap het niet echt,
dus uit kaliumcholraat komt koolstof, zwavel en kaliumnitraat? Weet je het symbool van kaliumnitraat is? En buskruit heeft dus meet dan 3 reactieproducten? |
Citaat:
die eerste vraag heb ik niet beantwoord, maar lijkt me logisch als er chloor in het eindproduct zit ... En dit heb ik gewoon van Wikipedia, ik weet alleen van ons practicum waarin we zelf buskruit moesten maken dta het een verhouding moest zijn van 2:2:1, maar dat is massa en niet mol .... |
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:00. |