![]() |
Wat doen/deden jullie de laatste les van het schooljaar?
Ik wil morgen, als leerkracht graag een luchtige les. Het lijkt me leuk dat de leerlingen de kans krijgen mekaar briefjes te schrijven met positieve boodschappen maar ik zoek nog iets om mijn les op te vullen... Misschien hebben jullie inspiratie?
Wat vinden jullie het leukst: Een voorwerp tekenen waarmee je jezelf kan vergelijken... en uitleggen waarom Een denkbeeldig cadeautje geven aan je buur en uitleggen wat en waarom. Een klasgedicht maken...? Nog meer toffe inspiratie? Thx!!! |
Citaat:
we gaan altijd een beetje rondhangen enzo. enfin, ik heb geen idee welk vak je geeft, moet het betrekking hebben op het vak? |
Citaat:
|
Wat ook leuk is, is iedereen op een briefje laten schrijven wat een kenmerk is van diegene of wat ze leuk vinden aan diegene en dan allemaal in één envelop doen. Hadden wij ook wel eens gedaan en het is echt leuk om later na te lezen (y)
|
Jammer dat het op zo korte termijn is, anders had ik wel meer ideeën gehad...nu kom ik even niet verder dan het volgende:
Misschien één of ander 'spel' dat iedereen (positief) een klasgenoot moet omschrijven (wel als docent bv. lootjes laten trekken zodat niet iemand tien keer 'omschreven' wordt en een ander niet), dan al die omschrijvingen bij elkaar en vervolgens 'raden' over wie welke beschrijving gaat (je kunt de leerlingen natuurlijk ook zichzelf laten omschrijven en met die omschrijvingen hetzelfde doen). Dit kan natuurlijk ook met het tekenen van die voorwerpen (raden van wie de tekening is of wie het is bv). Het ligt er natuurlijk ook wel een beetje aan hoe oud de leerlingen zijn. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:36. |