![]() |
"Playing this cd on a computer may cause serious damage to the hard disk"
Dit zag ik laatst op een (muziek)cd staan. En ik vond het nogal vreemd.
Kan dat echt, en waarom dan? Of is het bluf van anti-kopiëer-freaks? |
De CD heeft geen lange metalen punten erop zitten?
|
Tenzij er een klein mannetje in zit met een hamer lijkt het me de grootste flauwekul...
|
Citaat:
Dan zou het niet specifiek voor afspelen op computers zijn hè? :o |
rootkit, anyone?
okay, niet echt desastrueus voor je PC, maar toch niet zo prettig :) |
Misschien willen ze gewoon niet dat je de CD in je computer steekt om die dan vervolgens te rippen naar mp3 en over het weide web te verspreiden.
Ik heb hier een CD liggen en daar staat op: "Do not eat this record". Dus tjah, geintje, of echt ??? |
Citaat:
|
zal wel reclame tekstje zijn.
Het doet het me een beetje denken aan oude hardcore/hard rock/enz cd's waar ze ook op stonden: "Let's blow your ears out". |
Citaat:
|
Bij muziek-cd's lijkt me dat onmogelijk, bij data-cd-rom's is het uiteraard wel mogelijk om allerlei nasty programmatuur op te starten, al dan niet stiekem, als geconstateerd wordt dat de schijf niet origineel is.
|
Sommige muziek-cd's zijn hybride, dus die hebben ook een stuk data erop staan. Die kunnen dus wel degelijk vervelende dingen doen, zoals rootkits installeren (wat Sony deed).
|
Dan zijn het dus geen muziek-cd's, althans niet in de zin van de red book standaard.
|
Citaat:
|
Citaat:
Het zijn dan wellicht geen muziek cd's volgens de rbs, maar het verschil merk je niet wanneer je ze in een gewone stereo afspeelt o.i.d., daar kom je pas naderhand achter. |
Citaat:
|
Tja, het was gewoon een cheap-ass salsamuziek compilatie van een Nederlandse importeur (ik was op een feestje :o).
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Kom op, die muziek zal toch niet zo slecht zijn dat je harddisk er krom van trekt?
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is natuurlijk de simpelste der beveiligingen: maak een cd gewoon nét iets anders dan de specificaties, en hoop vervolgens dat huiskamer-spelers hem wel pakken en branders niet. Maar zo werkt het natuurlijk niet in de praktijk. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:47. |