![]() |
een jaar Amerika, maar niet naar school
Straks, als ik na 7 jaar ben met gymnasium, wil ik graag samen met een goede vriendin een jaar naar Amerika. Ben enorm gek op dat land, ben er ook al ontelbare keren (50 ongeveer) geweest en ik wil nu graag terug, maar dan voor een langere periode.
Ik wil graag naar Florida, omdat ik daar telkens geweest ben. Alleen ik wil niet naar een highschool of university, maar gewoon werken en feesten, maar ik wil ook wel iets erbij doen, zoals een cursus. Een cursus Engels zou opzich wel kunnen, maar daar ben ik al vrij goed in. Heeft iemand andere ideeen? Ook voor huisvestiging, werk, etc. Het plan is nogal vrij abstract, maar goed, ik heb ook nog een jaar. |
Ik heb er niet zoveel verstand van hoor (eigenlijk helemaal geen), maar heb je geen groene kaart nodig als je een jaar in Amerika wil gaan werken, maar niet studeren? Volgens mij gaat daar nogal wat tijd/papierwerk overheen voordat je zo'n ding krijgt (als je sowieso er al voor in aanmerking komt).
|
www.ef.com heeft ook taalcursussen van bepaalde periodes van 2 weken tot 8 maanden ofzo zoiets zou je kunnen doen :)
|
Hmm... volgens mij moet je eerst een beetje rondkijken. In ieder geval hier:
http://netherlands.usembassy.gov/wonen/werken_.html En bijvoorbeeld hier: http://netherlands.usembassy.gov/hoe...visum_aan.html Het probleem is een beetje dat je eigenlijk al een baan nodig hebt, een aanbod om er te mogen werken, voordat je visumaanvraag wordt gehonoreerd... tenzij je er familie hebt wonen ofzo. En aangezien ik niet weet of het lastig is om daar te solliciteren vanuit Nederland en wat je kansen zijn... zou ik toch een soort organisatie opzoeken. Er zijn ook instanties die helpen bij het regelen van visa, maar die helpen je meestal niet aan een baan. Het eerste wat me te binnenschoot was om als au pair te gaan, maar dan zit je waarschijnlijk niet met je vriendin samen, en dat wil je (neem ik aan) helemaal niet... net zoals je niet daar wilt studeren of naar high school wil gaan oid. Dat maakt het meteen een stuk lastiger, maar het is volgens mij wel te doen hoor. :) |
Even een opmerking tussendoor, maar de VS is groter dan alleen Florida. Er zijn daar zoveel mooie, gave plekken buiten Florida.
Je hebt wel problemen met je visum, je kan niet zomaar een jaar daar zitten. Goed uitzoeken, misschien met de ambasade bellen wat je mogelijkheden zijn, die zullen het precies weten. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Kun je niet gewoon gaan backpacken in de VS, zoals in Azië of Oz ofzo? Moet je dan persé een baan hebben? Of gewoon aardig wat geld op de bank?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben inderdaad niet alleen in Florida geweest, heb inderdaad ook iets noordelijker gezeten, maar vooral daar eigenlijk, omdat daar ons huis was. Ik heb ook het idee van 'ik ga terug', snap je, en niet 'ik ga de VS ontdekken'.
EF is waarschijnlijk te duur, aangezien mijn ouders het niet willen betalen. Backpacken kan, maar ik weet niet of ik genoeg geld heb tegen die tijd. Kan er ook niet zo goed mee omgaan. Ik ga even op de site van Mala kijken iig. :) |
Ze kunnen daar een werkvisum voor een jaar regelen in bijv. Australie. Dat wil ik ook, maar dan voor Amerika. ;)
|
Citaat:
|
Jep, ben daar inmiddels ook al achter.
Zit er denk ik niet in.. Ik ga in oktober en met kerst naar Amerika en dan ga ik kijken of ik een baan kan vinden of iets wat er op lijkt, al lijkt me dat heeel erg sterk. En anders wordt het denk ik toch Australie, aangezien je daar wel makkelijk een werkvisum voor kan krijgen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:12. |