![]() |
Help aub met een sollicitatiebrief
Hi allemaal. Zou iemand mij aub kunnen helpen met een sollicitatiebrief. Het is voor de functie verkoopmedewerkster...
Dikke kus |
>> Werk, geld en recht
|
Wat heb je al?
|
Belangrijk bij een solicitatiebrief is dat je op een goede manier aangeeft waarom je interesse hebt in de baan. De indeling is hetzelfde als een normale brief (ik ga er even vanuit dat je weet hoe die is dus dat ga ik hier niet neerzetten).
Geef in de eerste alinea aan dat je wilt reageren op een vacature die je daar en daar hebt gevonden, bijvoorbeeld in een krant of een advertentie op internet. In de tweede alinea geef je aan waarom jij denkt dat jij het meest geschikt bent voor de baan. Bijvoorbeeld omdat je heel sociaal bent en goed met mensen op kan schieten. Ook eventuele ervaring kun je erin vermelden. De afsluiting spreekt eigenlijk voor zich. Vraag of je op solicitatiegesprek mag komen en vergeet vooral je cv er niet bij te doen. Wat je niet moet gaan doen is een hoop overbodige crap erin zetten. Houd het kort maar krachtig. Succes. (Y) |
Op internet zijn behoorlijk wat voorbeeldbrieven en tips te vinden. DIt is een site waar de opbouw van een sollicitatiebroef wordt beschreven en waar tevens een paar voorbeeldbrieven staan.
http://www.uta-jobs.nl/content_34.asp http://www.sollicitatieinfo.nl/ Enneh, denk uiteraard ook aan je curicilum vitae! |
als je netjes handschrift heb moet je hem zelf schrijven.. hier let mijn vader toevallig ook op... wij hadden laatst ook allemala sollicitaties...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben het overigens wel met je eens dat je opvalt als je een geschreven solicitatiebrief inlevert. Mits je maar een fatsoenlijk handschrift hebt en een goede beheersing van de nederlandse taal (die je sowieso wel moet hebben. :P) |
wij hebben er toen heel erg opgelet of mensen en netjes handschrift had.. mja ligt miss ook aan het werk wat er bij ons op de zaak gebeurt... mja
|
mijn ouders hebben best vaak solicitanten en als je erg veel baantjes hebt gehad en de messte mensen zetten hun cv erbij
dan kun je er beter een paar weg laten. :D :p |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:01. |