![]() |
hoesten (en niet tegen hoestdrank kunnen)
Woensdag heb ik gevlogen en naast ongelofelijk oorpijn heel erg last van mijn keel gekregen. (en dat is dus níet van de vakantie zelf). Heb eerst een tijd helemaal géén stem gehad, nu ben ik onnoemelijk hees/schor, fluisteren versta je beter dan gewoon praten.
Nou is dit niet zo groot probleem, behalve dan dat ik me doodhoest. Ik sabbel de hele dag op hoestsnoepjes en op homeopatische zooi (maar omdat ik dus niet echt verkouden ben helpt dat laatste niet echt), maar het wordt alleen maar erger en erger en er blijft niks heel van mn keel. Nu komt de clou: ik kan niet tegen hoestdrank (kokhalzen bij de geur, overgeven als ik het echt zou nemen). Het ligt trouwens niet aan de smaak of het merk (heb er al véél uitgeprobeerd). Weet iemand iets, behalve thee en die zooi, wat ik kan gebruiken om mijn keel een beetje te verzachten en liever nog het hoesten te stoppen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Allereerst: hoest je ook slijm op? Zoja, dan mag je nooit hoestremmende middelen nemen.
Allertweest ;): neem een hoestprikkelremmende pil zoals dextromethorfan 30 mg per pil. Oh ja, mocht je koorts krijgen of erg benauwd worden, ga dan naar een arts. |
Bij de Kruidvat verkopen ze hoesttabletjes (geloof broomhexidine ofzo) die werken wel goed.
|
codaine <3
alleen bij de dokter te verkrijgen. |
Mijn moeder gaf me toen een drankje van water, honing en citroen meende ik. Dat verzacht de keel maar is niet zo lekker.
|
Genoeg dingen gehoord om eens uit te proberen. Ik ga maar eens op weg naar de droginst. :)
(@ gurl19: water, honing en citroen is praktisch hoestdrank, dat houd ik dus niet binnen op het moment.) |
Citaat:
Gorgelen met kamillethee. Hibitane (kun je bij de drogist en apotheek halen) gebruiken. Of laat je informeren bij de drogist/apotheek en/of ga even langs je huisarts. |
Citaat:
Bedankt voor alle tips, ik kom er wel uit. (kan weer enigszins praten intussen :)) |
Ik gebruik altijd hoestcapsules. Die zijn hoestprikkeldempend en helpen écht goed. Ze zijn te koop bij de drogist.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:24. |