![]() |
Verkoudheid en astma: veel hoesten
Ik ben nu anderhalve week ziek (flink verkouden) eerst had ik vooral keel en oorpijn maar het is afgezakt naar mijn longen met als gevolg dat ik nu de longen uit mijn lijf hoest, heel erg vol zit met wit/geel/groen slijm, ik heel erg hoorbaar ademhaal (je hoort alles rommelen met ademhalen). Ook heb ik een hele erge snotneus. Ik hoest soms slijm op maar ik wil het graag ophoesten maar het zit best vast en ik krijg het niet zo goed opgehoest.
Hoestsiroop helpt niet, hoesttabletjes wil ik liever niet slikken omdat ik dan bang ben dat het de hoestprikkel onderdrukt zodat ik het niet ophoest en al dat slijm lekker gaat onsteken in mijn longen zodat mijn astma weer veel erger wordt. Wat moet ik nou wel doen om te zorgen dat ik het slijm op kan hoesten? |
Muco Rhinatiol wil bij mij wel goed helpen om taai slijm losser te maken en dus beter ophoestbaar, en 't is nog een lekkere hoestsiroop ook ;)
|
Owja, misschien ook wel belangrijk: ik ben op zoek naar iets (redelijk) goedkoops) (ben ook maar student). Zo werkt Bisolvon bijvoorbeeld wel vrij goed maar dat vind ik schreeuwend duur.
|
op je gezondheig neit bezuinigen he ;)
ik spray altijd flexonase en dat helpt iig met de verkoudheid. naast een stomende douche/bad gaan zitten helpt ook nog wel eens, en verder afwachten. ik weet heo naar het is, sterkte ermee! oh en muntdrop werkt ook :bloos: |
Citaat:
|
Ik denk dat ik maar ophoud met huismiddeltjes. Als het dinsdag nog zo is ga ik maar een afspraak met de huisarts maken denk ik ook al heb ik eigenlijk geen tijd om langs te gaan :s Ik heb geteld en zit ook al op 19 keer ventolin in 39 dagen, ook wel erg veel (n)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:46. |