Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Drugs & Alcohol (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=38)
-   -   vaag zijn (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=142933)

AroundTheFur 28-06-2002 15:37

vaag zijn

is het normaal als je 2 dagen geleden een joint hebt gesmoked, dat je dan nog steeds vaag bent?

]{ing 28-06-2002 16:13

hoop niet dat dit een serieuze vraag is

''Roken van hasj en wiet heeft invloed op het geheugen, de concentratie en het opnemen van informatie. Uit enkele studies blijkt dat het afhankelijk van de dosis van enkele uren tot ongeveer een dag of twee kan duren voordat dit effect helemaal verdwenen is. ''

maar in jouw geval zal het wel een ide-fixe zijn :D

Locke 28-06-2002 17:39

Citaat:

]{ing schreef:
hoop niet dat dit een serieuze vraag is

Je zegt het zelf al onzin is het dus ...

AroundTheFur 28-06-2002 19:14

uh ok

lake bodom 29-06-2002 16:57

ik ben altijd vaag, dus kheb geen iddee :S

Griller 30-06-2002 11:12

zou volgens mij toch best kunnen .. maar met name als je ook nog gewoon rookt (heb ik naar zeggen gehoort.. ik rook zelf niet) dat als je dan een sigaret opsteekt dat het gevoel dan weer terug komt..

trekpop 01-07-2002 06:48

Citaat:

AroundTheFur schreef:
is het normaal als je 2 dagen geleden een joint hebt gesmoked, dat je dan nog steeds vaag bent?
jah je kan half psycho worden van die troep, serieus...

Griller 01-07-2002 11:49

Citaat:

trekpop schreef:

jah je kan half psycho worden van die troep, serieus...

dat wou ik zeggen :D

p-chez 02-07-2002 01:11

In prinipe lijkt het me heel stug dat je na 2 dagen nog steeds voelt dat je hebt geblowd. THC blijft gemiddeld zo'n 24 uur in je bloed aanwezig, al dan niet in de actieve vorm (dat je dus echt stoned bent).

Ik denk dat het eerder een soort van 'kater' kan zijn...
En inderdaad de quote die ]{ing aanhaalt, THC verminderd de capaciteit van het opnemen van informatie en de snelheid waarmee je het kunt verwerken... wie weet had je nog een klein overblijfsel hiervan.

Maar uit onderzoeken is gebleken dat het roken van wiet géén blijvende schade aan je hersenen toedoet. Wat overigens bij alcohol een héél ander verhaal is.

trekpop 02-07-2002 06:21

en als je schizofreen aangelegd bent kun je toch ook wazig worden...??

iemand die hier meer over weet?

Jantje het Zonnekind 02-07-2002 20:47

Citaat:

trekpop schreef:

yup

p-chez 03-07-2002 00:30

Citaat:

trekpop schreef:

Ja, maar wat heeft schizofrenie in hemelsnaam uit te staan met het roken van wiet?

Zap 09-07-2002 13:34

Het gebruik van wiet kan een sluimerende (nog verborgen) vorm van schizofrenie ineens uit laten komen.

Die mensen die dat hebben zouden vroeger of later toch wel last ervan krijgen.

Het is dus niet zo dat wiet schizofrenie veroorzaakt, maar het kan het wel eerder tot uiting laten komen.

ktjk 09-07-2002 13:43

denk zelfs met versterkende werking....

Zap 09-07-2002 14:00

Even voor alle duidelijkheid: het heeft dus geeen versterkend effect.

Mensen die van wiet (maar ook andere drugs) schizofreen worden zouden het vroeger of later toch wel zijn geworden. Dit is bewezen, want 2 op de 1000 wiet gebruikers ervaart enige vorm van schizofrenie, en dat is precies evenveel als onder niet-gebruikers.

ktjk 09-07-2002 14:41

waarsch heb je gelijk....

maar ff trug komen op gewoon roken...
volgens mij iz dat wel egt waar, tenm alz ik sjek rook krijg ik tog een beetje hetzelfde effect... misschien verbeelding maar ik denk eig wel dat t r iets mee te maken heeft

Glass Ghost 09-07-2002 17:31

Citaat:

p-chez schreef:
In prinipe lijkt het me heel stug dat je na 2 dagen nog steeds voelt dat je hebt geblowd. THC blijft gemiddeld zo'n 24 uur in je bloed aanwezig, al dan niet in de actieve vorm (dat je dus echt stoned bent).

Dat moet dus 48 uur zijn, maar dan voel je je idd niet "stoned" maar je kan het wel merken. Als ik 's avonds een jointje rook, dan voel ik dat soms de volgende dag nog wel.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:17.