![]() |
18.00 uur Nederland - Ivoorkust
Ik ben heel benieuwd :o En kan eigenlijk geen zinnige voorspelling doen.
|
moeilijk...ik verwacht 1-1
ik ben er al helemaal klaar voor...biertje voor me, tv hard en telefoon staat uit:D |
ojeej het is begonnen en ik zit niet te kijken :o
|
v persie :D
|
v nistelrooy :D
|
het gaat een zware 2e helft worden...
|
Fijn dat je altijd betrouwbare mandekkers zoals Mathijsen hebt. (y) (y) (y) (y)
|
absoluut...daarom loopt bouhlarouz (of hoe je dat ook schrijft) zich ook warm
|
Nou we zijn door, maar de volgende wedstrijd is wss tegen Mexico of Portugal en dan moet NL wel egt beter spelen. De 2e helft was egt (n) gespeeld :(
|
hoera :D
|
Van Persie, held. (y)
|
Het verdrogingsproces van het zweet in mijn bilnaad is begonnen. :):)
|
Op een Zweedse site loopt iedereen te ijlen dat de scheidsrechter Nederland heeft geholpen, double-you-tee-eff?
|
Er hadden twee penalties gegeven kunnen worden.
Mathijsen was opnieuw érg slecht. Ik geef geen cent voor dit Nederland. Eén felle tegenstander met scorend vermogen en je ligt eruit. |
Citaat:
|
Die mathijsen speelde idd erg slecht, het wordt tijd dat boulahrouz zijn plaats definitief inneemt.
|
Citaat:
Die bal die van Persie van de lijn afhaalde was volgens mij op de paal gegaan.. |
Citaat:
|
Ik heb deze wedstrijd ivm werk helaas niet kunnen zien. :( Jammer dat de wedstrijd tegen Argentinië er nu niet meer écht toe doet. Dat haalt toch een hoop spanning weg uit de eerste ronde. Neemt niet weg dat ik die wel ga kijken.
Is het niet mogelijk dat ze Argentinië tegenkomen in de halve finale ofzo. Dan gaan ze het namelijk nog wel moeilijk krijgen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
De visie van een vrouw :p :D:
Wat een slechte wedstrijd weer. (of ben ik nu te kritisch? :D) Waar de vorige keer de tweede helft erg rommelig was, begon het nu al in de eerste helft, ging niet meer over en was het nog erger. Er was totaal geen rust, geen tot weinig balbezit en wat lange ballen naar voren schoppen werkt natuurlijk niet. Ga eens voetballen. Zoek het duel op, speel samen! Een lange bal naar voren heeft geen zin, want dat zorgt er alleen maar voor dat Ivoorkust meer kans heeft op balbezit. Men rende paniekerig heen en weer, waardoor de verdediging soms gaten vertoonde en Ivoorkust dicht bij het doel van Van der Sar kon komen en zelfs kansen kon creëeren. Een dikke pluim voor Van Persie. Niet mijn favoriete speler, maar hij heeft vandaag echt heel erg goed gevoetbald. Ten eerste het doelpunt, maar nog meer zijn algehele spel. Hij creëerde kansen en zocht de ruimte, maar vooral: hij was overal op het veld te vinden! Hij heeft ook verdedigend vooral de tweede helft goed zijn mannetje gestaan. Echt een dik vet compliment! Ook vond ik Boulahrouz en Van Bronckhorst goed staan en had Robben een paar goede acties. Cocu heb ik naar mijn idee weinig gezien op het veld. En zo mooi die opnamen van Van der Sar. Mooi die gezichtsuitdrukkingen :D Tja, uiteindelijk gaat het om de drie punten en die hebben we binnen. Maar hoe.... Het had me niets verbaasd als Ivoorkust hier nog een overwinning uit had kunnen slepen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind dat Nederland het niet slecht doet, maar ik vind ook dat ze zeker beter kunnen dan dat wat ze vandaag hebben laten zien. |
Citaat:
|
pff vd Vaart was drama. Tis een beetje qua gewicht de Ronaldo van Nederland. Magoed, nu portugal, dan spanje/frankrijk en dan komen we pas argentinië tegen in de finale, en die pakken we dan. Ondanks die 6-0 (want das vrij logisch, als nederland eerst ivoorkust had en dan servie en servie had verloren tegen argentinie had nederland ook 4,5,6-0 gemaakt wegens de ruimtes) en dan zijn we kampioen :)
|
Ik ben meteen begonnen met het aanbidden van Van Persie _0_ Mathijssen mag een enkeltje Nederland krijgen, samen met Sneijder. Cocu heb ik neit veel gezien, maar zijn aanwezigheid op het veld kan al wonderen doen voor Nederland. Van Nistelrooij werd zwaar verdedigd, daarom kreeg hij niet al te veel kansen. Maar gvd, wat heb ik me zitten ergeren aan de verdediging.
|
Ik dacht écht dat Ivoorkust nog wel even 2-2 zou maken en dat het dan op de wedstrijd van woensdag aan zou komen. Nederland was nergens meer in de 2e helft, qua balbezit... het leek wel alsof ze expres de bal verspeelden :o
Ontzettend veel geluk gehad iig vandaag. D'r moet het een en ander verbeteren voor de volgende ronde anders zie ik ze toch niet veel verder komen eigenlijk :( |
Nederland heeft wel top buitenspelers, nu alleen nog een topspits..
|
Citaat:
|
Citaat:
Van Persie. (y) Wat een kut 2e helft trouwens, haha ik hield het echt niet meer! |
Citaat:
|
Zonde dat ik moest werken:( maar met dit resultaat kan ik goed leven (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Een goed resultaat, Ivoorkust is de sterkste ploeg van Afrika op dit toernooi en zou best ver kunnen komen als deze niet bij in deze poule zou zitten.
Wat een klote scheids zeg, die mafketel bleef maar strooien met kaarten. |
Citaat:
Ik vind persoonlijk dat je dan maar genoegen moet nemen met drie rechtsbenige verdedigers, omdat Mathijsen dit niveau gewoon niet haalt, maar ik betwijfel dat van Basten het daarmee eens is. |
Ik las juist een intervieuw met de bondscoach... Een deel van zijn woorden: Ik ben heel blij dat we Ivoorkust uitgeschakeld hebben, want die ploeg kwam ik liever niet meer tegen. Dit was de sterkste ploeg waartegen ik, als bondscoach, al speelde.
|
Citaat:
|
Citaat:
Van Nistelrooij stond op het moment van spelen duidelijk niet buitenspel. De speler die van Persie pakte liep terug en van Nistelrooij hield goed in, waardoor het zeker een halve meter scheelde. |
Ik vond Mathijsen helemaal niet zo slecht spelen... Hij had het af en toe lastig omdat Van Bronckhorst zijn man iets teveel ruimte gaf. Hij speelde niet zijn beste wedstrijd ooit, maar om te zeggen dat ie het niveau niet haalde wat de anderen in de verdediging wel haalden gaat me echt te ver.
Veel van jullie kijken met een gekleurde bril. Jullie hebben een voorkeur voor Boulahrouz, en bij het kleinste foutje van Mathijsen roepen jullie al dat Boula erin moet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Bij AZ bijvoorbeeld vind ik juist Mathijsen op de rechtercentrale positie weer redelijk sterk en Opdam daar schraal bij afsteken. De wereldtop en AZ zijn natuurlijk een groot verschil, dus daar kan het ook aan liggen, maar dat Mathijsen zo tegenvalt vind ik persoonlijk best een verrassing. Vóór het WK had ik ook getekend voor deze verdediging, met dan in plaats van Heitinga Kromkamp of Boulahrouz. Ik denk overigens dat de enige die hier met een niet-oranje gekleurde bril kijkt, als het gaat om Mathijsen, jij bent, maar dat snap ik ook heel goed. Ik ben daar ook erg goed in ;) |
Citaat:
Toch vind ik Nederland nog steeds geen favoriet. De halve finale zouden ze kunnen halen, maar dan moeten de uitslagen van de andere wedstrijden gunstig zijn. In de kwartfinale is de kans groot dat je Duitsland tegenkomt en tegen Duitsland kan dit Nederlands elftal winnen. Dat weet ik zeker. Nederland laat zich ook niet aftroeven door Portugal of Mexico. |
Citaat:
|
Je moet maar hopen dat zo'n overwinning wat druk wegneemt en wat vertrouwen geeft. Misschien is het een kwestie van tijd en duurt het even voordat er een echt team staat te voetballen.
Het gaat allemaal te traag, met te veel fouten, naar mijn idee. Hoe dan ook, het is leuk dat ze gewonnen hebben. En als ze de wedstrijd tegen Argentinië gehad hebben, weten ze dat het niet veel moeilijker wordt. Dan is er ook voldoende tijd om puntjes op de i te zetten en de wedstrijd tegen de (in mijn ogen) mindere tegenstander vol vertrouwen tegemoet te treden. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:07. |