![]() |
Blaadje van eindexamen kwijt geraakt.
Mijn zusje heeft eindexamen havo gedaan, is geslaagd en heeft vanmiddag haar cijferlijst opgehaald. Het viel haar op dat ze zo'n laag cijfer voor Nederlands had en uiteindelijk vertelde de docent haar dat er een blaadje miste. Ze heeft een 5.7 gehaald zonder de samenvatting. De meerkeuzevragen had de docent wel alleen de samenvatting niet.
Nu vroeg ik me af heeft het nog enigszins zin om hier op de school (of ergens anders) over te klagen? Het maakt nu niet zoveel uit omdat ze het toch wel gehaald had ook al zou het onvoldoende geweest zijn maar het is natuurlijk wel een hele grote fout van de school. Ze weet overigens zeker dat ze het niet mee naar huis genomen heeft. |
Ik zou er zeker werk van maken.
|
Wat White Trash zegt, want het is natuurlijk wel heel stom dat dit zo gaat...
|
Ik weet niet hoe het precies zit met bewijslast, maar met een beetje pech moet je zusje bewijzen dat ze het heeft ingeleverd. Maargoed je kan eens uitzoeken hoe het allemaal verder gaat nu :).
|
Er valt heel weinig te bewijzen. Maar als je er thuis achter komt dat je een deel van je examen meegenomen bel je natuurlijk meteen naar school en ga je er achteraan.
Toen ik zelf examen deed (op dezelfde school) vond ik het ook al raar dat je de opgaven op je tafel laat liggen waar vervolgens een hele examenzaal langs loopt. Meeste scholen moet je het voorin inleveren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In het bos in het bos... |
In het gunstigste geval, dus als de school toegeeft het kwijt te zijn geraakt, mag ze het waarschijnlijk overdoen in het tweede tijdvak.
|
ik zou er zeker achteraan gaan, je kunt het altijd proberen, maar ja, het tweede tijdvak is idd al heel snel (er is nog wel een derde maar goed..)
|
Misschien kun je eens contact opnemen met het LAKS?
|
Citaat:
|
Van iemand die ik ken was het examen natuurkunde kwijt.
Toen was ook niet cker waar het kwijt is geraakt, maar uiteindelijk kwam het er op neer dat de school verantwoordelijk voor het werk. Ookal wil je het express meenemen, dan is het aan de school om op te letten of je het wel inleverd.. dat is hoe het volgens mij zit ik zou er cker werk van maken! (hij mag het btw herkansen in het tweede/derde tijdvak) |
hierom geef ik altijd boven mijn tentamens aan dat er meerdere velletjes zijn, bijvoorbeeld 1/2 en 2/2.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
hehe, als je dan voelt dat het slecht gaat zet je er gewoon boven 1/2 en lever je het gewoon in, ga je later zeggen dat je 2/2 ook had ingeleverd.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:18. |