![]() |
Tampon niet kunnen inkrijgen.
Ja, ik post het maar hier, want ik weet niet waar het anders moet.
Ik heb heel vaak moeite met het inbrengen van een tampon. Vaak aan het einde van de menstruatie. Dit is erg vervelend, want zonder tampon lek ik door en het doorduwen van een tampon lukt echt niet. Het lijkt wel of het ergens wordt tegengehouden en het doorduwen doet erg veel pijn. Ik gebruik al extra kleine tampons en die met dat 'silk' spul zodat het makkelijker moet glijden. Heeft iemand misschien tips of ideeen? Ook probeer ik het met vaseline, maar het lukt nog niet altijd.. Erg, erg vervelend :( |
Ik heb ook wel vaker dat aan het einde van de menstruatie het binnenin allemaal wat droger is en dat tampons moeilijker gaan. Vaak maak ik de tampon dan een beetje vochtig met spuug (:o) maar vaseline - wat jij zei - lijkt me ook wel een goede. Ik ken dat gevoel als het ergens wordt tegengehouden. Volgens mij is dat een bocht in je vagina. Vaak helpt het bij mij om veel meer naar achteren te duwen, ipv omhoog. Als de tampon dan redelijk ver naar 'achter' zit moet je 'm dan naar boven proberen te duwen. Bij mij lukt dat meestal prima.
|
Probeer tampons met inbrenghuls, dat gaat een stuk makkelijker en je hoeft nadien geen bloed onder je nagels vandaan te schrapen (y)
|
Citaat:
Al was ik wel altijd m`n handen na die tijd :) |
Ik maak mijn vinger nat met spuug, ga dan een beetje voorverkennen en breng dan mijn tampon in, zo gaat het meestal wel goed :)
|
Citaat:
|
Vaseline zou ik niet doen, dat dekt de tampon zo af, waardoor hij misschien niet meer goed absorbeert.
Voorverkennen met een (vochtige) vinger werkt heel goed. |
Citaat:
|
OB Comfort gebruiken ipv gewone OB, en verder wat duivelaartje zegt.
|
Ik heb nooit dit probleem, of zelden, maar ik probeer altijd goed te ontspannen van tevoren - even diep in- en uitademen, je hoofd leeg proberen te maken, aan fijne dingen denken... dat soort dingen helpen bij mij al.
Maar ik heb dan ook totaal geen problemen, dus ja... mja wie weet heb je er wat aan :). Vooral dat diep in- en uitademen werkt bij mij erg goed. |
Citaat:
|
Mjah, ik probeer het wel en hopen dat het met deze tips wel een keer lukt :)
|
Citaat:
|
op de voorkant spugen en dan snel inbrengen voordat de tampon het spuug heeft opgezogen :o
dan glijdt het beter |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:32. |