![]() |
Eerlijk waar, ik ben een leugenaar.
Wij zijn jaloerse harten, beide.
Al stelen we en drinken we liters bedrog - proberen we te vergeten wat ons naar dit levensgespeel leidde. De adem van onze geliefde grijpt ons, en boeit ons, is een keten brengt ons op plaatsen die ik zo zorgvuldig mijdde. Ik ben een dief. Het spijt me. Ik lieg en heb je lief, zwijg en kus je voorhoofd de enige plek die is mij geoorloofd. Ik weet dat ik teveel sorry zeg voor de dingen die ik doe maar niet ongedaan probeer te maken, ik weet dat ik mijn dromen in jouw handen leg slapen kan ik immers toch niet. Ik ben zo moe. Misschien krijg ik wel levenslang, ik word betrapt op mijn naïef zijn, en ik hang. Ik roep mijn binnenste buiten mijn gedachten schreeuwen te luid en - eerlijk gezegd ben ik ontzettend bang. Ik wilde mijn excuses aanbieden verliefd ben ik niet, maar mag ik houden van mag ik dansen en lachen en doen alsof ik dit allemaal kan? |
Citaat:
"voor de dingen die ik doe maar niet ongedaan probeer te maken" en: "Misschien krijg ik wel levenslang, ik word betrapt op mijn naïef zijn, en ik hang." Toch denk ik dat je het een stuk beter zou kunnen uitwerken. Ik vind het niet helemaal lekker lopen ook. |
hier en daar struikel ik een beetje over de rijm
't komt dan te geforceerd over of haalt het ritme onderuit. bv bij "geoorloofd, voorhoofd" |
Citaat:
Mooie titel ook! ;) |
Hewt laatste stuk vind ik eigenlijk gewoon heel mooi. Het komt heel eerlijk over, heel grappig dat je gedicht daar ook over gaat. Je titel is heel leuk en heel passend :). Als je het nog wil verbeteren zou ik eens naar je begin kijken, dat loopt niet zo lekker. En zoals Sen het in heeft gedeeld vind ik het eigenlijk stukken mooier.
|
Bedankt voor de reacties :).
Het is inderdaad een vrij ruw geschreven gedicht, ik ben echt slecht in het afwerken van gedichten... ik begin er aan, maar maak ze nooit echt af! Indelen kan ik ookal niet zo goed, maar ach, ik heb de tijd om die dingen nog te leren, om mijn eigen woorden onder de knie te krijgen. Je m'en occupe, want ik hoor eigenlijk ook wel vaker dat mijn gedichten vaak ietwat geforceerd overkomen. |
Citaat:
|
(Dag Fay en Sen.)
|
kijk. deze vind ik nou mooi.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:01. |