![]() |
Twee huisartsen, kan dat?
Ik woon sinds een paar maanden in Rotterdam op kamers. Hiervoor woonde ik bij mijn moeder in Goes. Ik heb op dit moment nog altijd een huisarts in Goes. Dit is ook mijn behandelend arts voor mijn astma. Nou heb ik de laatste tijd vaak last van dingetjes (hoesten, vaak benauwd, etc) waar je normaal mee naar de huisarts zou gaan maar omdat het voor mij zo ver weg is en ik niet even zomaar een afspraak maak laat ik het dan toch maar zitten terwijl dat misschien niet het meest verstandige is.
Nou zei mijn vriend van neem dan een huisarts in Rotterdam. Dat wil ik op zich wel doen maar met mijn huidige huisarts heeft het zes jaar geduurd voordat ik die man een beetje vertrouwde en er een beetje goed contact mee heb. Ook is hij nu mijn behandelend arts en ik ben er zeer over te spreken. Ben gewoon tevreden. Ik wil dus niet zonder meer overstappen naar een ander. Nou vraag ik me dus af of ik er een tweede huisarts bij kan nemen voor van die kleine dingen waar ik gewoon even voor langs wil gaan en dan mijn huisarts in Goes houden voor mijn astma. Weet iemand of dat kan :) |
Waarom zou het niet kunnen? Je bent toch niet verplicht om steeds bij dezelfde huisarts te gaan? :confused:
|
ja, dat kan heel goed.
mijn broer gaat voor de 'kleinere' dingen naar de dokter in enschede, maar als het serieus wordt komt hij toch hier terug |
Maar kom je dan niet in de problemen als bijvoorbeeld twee artsen mijn astma behandelen dat ze elkaar tegenwerken, of met je dossier ofzo?
|
Citaat:
Leg je situatie aan je eigen huisarts uit, en aan je nieuwe huisarts in Rotterdam, maak afspraken dat ze met elkaar moeten communiceren, maar normaal kan dit geen probleem zijn. |
Misschien kan het verzekerings-technisch niet. Ik kan me voorstellen dat je maar via 1 huisarts kan declareren.
Zou dus ff met je verzekering bellen. Qua dossier kan het wel, als ze elkaar een beetje op de hoogte houden ;) |
Citaat:
|
Hmm, verzekering :s Goed dat je daar mee komt want daar had ik dus helemaal nog niet aangedacht. Ik heb idd zo'n verzekering die rechtstreeks de rekeningen krijgt en die dus betaald. Kan me idd voorstellen dat dat problemen oplevert. Ik zal wel eens een mailtje sturen of het wat hun betreft kan.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:17. |