![]() |
Zenuwen onder bedwang houden
Morgen heb ik een herkansing van een therapiezitting (ik studeer 2e jaars muziektherapie) voor mijn propedeuse. Volgend jaar stap ik over op SPH en als ik dan mijn P heb, kan ik in het 2e jaar instromen. Omdat er nu zoveel druk op wordt gelegd, ben ik nerveuser dan normaal. Heeft iemand tips hoe ik hier beter mee om kan gaan? Ik word er namelijk gek van.
|
valeriaanpillen slikken.
|
Spanning voelt kut maar je kan er sneller door nadenken dus niets aan doen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Valeriaanpillen (y) |
Nog iemand met andere tips ipv pillen slikken?
Ik zit met ongeveer hetzelfde probleem, maar ben echt anti-pillenslikken :o |
ja ik heb ook zoiets denk ik, de laatste 2 weken zit ik constant te tandenknarsen, en ik kan er niet mee stoppen :s mn moeder zegt dat t van stress kan komen, maar ik ben nu klaar met school en ik doe t nog. weet iemand hoe ik hiermee kan stoppen (behalve pillen slikken, of t moeten pillen zijn die je kan vergruizen)?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Plan iets leuks in het vooruitzicht waar je je op kan verheugen, en dat niets met school te maken heeft. Bedenk ook dat je niet meer kan doen dan je best. De wereld vergaat niet als je het niet haalt, dan doe je er gewoon een beetje langer over. (De meeste studenten vinden het juist relaxt om wat langer te sturen) Als het niet lukt kun je altijd nog hopen op een beetje geluk, daarmee moet je er wel komen. Bereid je goed voor, en neem daarna tijd voor ontspanning. Het is beter een beetje stof over te slaan en de rest goed te laten bezinken, dan andersom.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik gebruik een homeopatisch ding van De Tuinen, best duur (7 euro voor n klein 'proefding') maar t helpt wel.. volgens mij is het voornamelijk alcohol :p Je moet t op of onder je tong spuiten, dus je hoeft niks te slikken. T is ook nie echt vies ofzo. Ik weet niet hoe het werkt, maar omdat er zoveel alcohol in zit denk ik dat het de zenuwen een beetje verslapt zeg maar.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wordt hier nou echt niets geopperd behalve medicijnen? Dat vind ik toch zorgwekkend.
Helaas kan ik jezelf weinig advies geven, ondanks al mijn goede prestaties slaap ik voor een tentamen pas heel laat en heb ik bij middagtentamens om 2 uur altijd het gevoel dat mijn middageten weigert verteerd te worden, maar ik leef er gewoon mee, het houdt me ook wel gefocusd denk ik. Als je weet dat je het kan, moet je jezelf dat gewoon blijven vertellen, en dat je dan nog steeds nerveus voelt is geen probleem, zolang je in gedachten maar vertrouwen hebt. Als je dat niet hebt en jezelf er niet van kan overtuigen dat je het moet gaan halen weet ik het niet meer (maar anderen misschien wel). |
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:36. |