![]() |
test: sinds wanneer is gohtic een stroming????
ik weet het antwoord al, maar nu is mijn vraag aan alle goths hier.....
waneer is volgens jullie de gothic stroming ontstaan????? |
Sinds de tijd van Elizabeth Bathory ongeveer...?
|
ik heb mijn vermoedens dat je het over een heeeeeeeel andere stroming hebt :) misschien zijn ze op bepaalde punten verwant ofzo, maar verder is het een wereld van verschil
|
3e gothic topic in 2 dagen!
|
Citaat:
|
de mode-stroming komt van ongeveer een jaar geleden, toen verschenen er de eerste modehuppels met spikebandjes en pandaoogjes
de 'echte' stroming mmz geen idee.. ergens in de 18de/19de eeuw? |
In de tijd van de Romantiek..het was een zijstroming ervan volgens mij. Het ging over de donkere kant van het leven, de dood, etc..maar het is dus ontstaan in de tijd van de romantiek...17/18 eeuw ofzo
|
Citaat:
|
ps ik bedoel de stroming van de 19e en 20ste eeuw.....
|
Citaat:
|
Geen idee, ik heb me er nooit in verdiept, maar ik ben dan ook geen gothic.
|
gothic komt voor uit de punkstroming...en iedereen weet wel wanneer de punk ongeveer is begonnen dus ziehier uw antwoord
|
Citaat:
tenminste de mode qua kleren. ik zie nu een hele hoop mensen rondlopen in wijde zwarte rokken en dingetjes met vleermuismouwen, een simulatie van het gothic-wezen lijkt me.. |
Citaat:
|
wil je hiermee kijken wie er echt is en wie wannabe ofzow? :confused: :confused: :confused: (n)
|
Citaat:
|
Volgus mij isset een mix van verschillende stijlen
er zit een beetje barok in, maar ook nen beetje renaissance... tis een beetj vaag... maar het is weer tot leven gewekt door de glamrockers en new wavers in de jaren 80 al is het wel es vaker teruggekomen volgus mij maar ik gok maar een beetj... |
een stroming ontstaat niet, die evolueert en zal dat ook altijd doen... dus wie ben jij om te zeggen: vanaf dat punt noemen we het gothic?
|
Citaat:
|
dis een beetje vage topic wat dat betreft.
Je kan niet zeggen, nu is het begonnen. Het heeft zich langzaam ontwikkeld, het kon al in de middeleeuwen begonnen zijn. Maar dat het pas vorm kreeg later. Beginpunt lijkt me dus lastig te zeggen. Maarre is het niet begonnen bij de satanisten ofsow? Niet dat ik verstand van heb, maar gewoon "suggestie" |
ik ben geen gothic
rond 1970 door bepaalde films ofzo? |
Sinds witte schmink verkrijgbaar is onder de 12
|
Gothic kan niet 'in' zijn, want dan is het geen gothic.
Meisjes die naar within temptation luisteren en jurken dragen zijn dan ook geen gothic |
Citaat:
|
Citaat:
:rolleyes: |
sinds ice queen ofzo :D Lol
nee ik weet het ook niet ben dan ook geen goth ofzo vind de muziek soms wel mooi maar ik vind het wel erg jammer deze stad ook is volgegooid met die top 40 goths erg jammer |
Citaat:
|
gothic heeft niks met gotiek ofzo te maken, iig niet met het onstaan van de gotiek oid, gotiek is een kunststijl, gothic een blablablastijl, wat voor iedereen iets anders is, vergelijken daarmee is nutteloos.. neem de grufties die bestaan al jaren, op dit moment is alles cybergoth, de zware goths vallen langzamerhand weg, wat is gothic, wat is al dat boeiende stroming gezeik..gothic is gewoon op idt moment, vooral het nadenken en in de intresses in de geschiedenis, het onstaan van alles en de filosofie.. je kunt zooiets moeilijk een naampje als gothic geven, wat is de definitie van andere stijlen dan, waarom is er zon vraag naar definities, waarom niet gewoon let live.. alle stijlen veranderen met de tijd mee en terugvallen op historie is geven nutteloos.. de kleding valt terug naar de middeleeuwen en idd de neoromantiek, barok iets.. maar voorderest niet, daarom zegt de kleding ook niets, niks zegt niets..en ik hou niet van geblaet dus ik stop
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik dacht in de jaren 80 zo ongeveer... :confused:
|
volgns mij rond jaren '80.. met Sisters of Mercy enzo begon het toch?
|
De eerste gothic trekjes zoals je het nu ziet komen van de New wave,eind jaren 70
Je hebt verschillende manieren van gothic kleden...je hebt een stijl die wat weg heeft van de middeleeuwen de jurken etc. Maar de zwarte make-up en gewoon donkere kleding komt van de New wave periode.. |
Citaat:
|
Volgend mn godsdienstleeraaar al in de bijbel(huh?). maar ja, weer een leeghoofd leraar waarschijnlijk.
|
Citaat:
|
Citaat:
Het pentagram is een boeiend ding :) de rest avn de stroming kan me niet echt boeien :o |
Bauhaus een van de voorlopers van gothic.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:31. |