![]() |
Hoe oud word jij ingeschat?
De titel zegt het al: Hoe oud word jij ingeschat? Word jij meestal ouder of jonger ingeschat? Of schatten ze meestal je werkelijke leeftijd in?
Vind je het erg dat je jonger of ouder wordt ingeschat? Waarom wel, waarom niet? En zou je jezelf willen veranderen als het kon om er jonger of ouder uit te zien? Waarom ik deze vragen stel, is omdat het soms een rol speelt in mijn leven. En ik zou graag willen weten hoe jouw gedachtes zijn over je ingeschatte leeftijd. Ik zal beginnen: Ik word altijd jonger ingeschat. Ik werd een paar keer als een 16 jarige ingeschat. Meerdere malen als een 18 ,19 jarige, terwijl ik dit jaar officieel volwassen ben geworden. Ik vind het soms wel erg dat ik jonger wordt ingechat, vooral als ze gaan denken dat ik nog maar 16 ben. Waarom ik dit soms niet fijn vindt, is omdat ik bijna ben afgestudeerd en graag ook gezien wil worden als iemand die afgestudeerd is of studeert, en niet iemand die op de middelbare school zit. Ik heb soms het idee dat sommigen me onder mijn leeftijd zeg maar behandelen. Het is niet zo dat ik er elke keer mee bezig ben, maar soms vraag ik me wel eens af of ik iets eraan zou kunnen doen. Bijvoorbeeld nog wat steviger worden, dus meer spieren ontwikkelen en meer eten om er wat groter uit te zien. Dat meer eten heb ik in de afgelopen jaren gedaan, omdat ik mezelf te dun vond, waardoor ik een paar kilo's ben aangekomen. Maar daardoor heb ik niet het idee gekregen dat ik er ouder uitzie. Voor de rest: Make-up zou ik bijvoorbeeld nooit gebruiken, omdat ik er niet van houd, en plastische chirurgie zou ik ook niet overwegen als ik bijvoorbeeld zou weten dat ik door grotere borsten er ouder uit zou kunnen zien. Zolang ik mij kan herinneren ben ik heel mijn leven al jonger ingeschat. En daarom zijn er zeker ook momenten dat ik er niet mee zit en dat ik zoiets heb van 'ik werd drie jaar geleden al jonger ingeschat, nu ook, over tien jaar kan dat ook het geval zijn. Mooi toch? Dan blijf ik er altijd jonger uitzien'. |
Meestal schatten mensen het gewoon goed, dus voor mij is het niet echt een issue.
|
Er wordt weinig geschat, maar wanneer er geschat wordt, dan word ik eigenlijk altijd een paar jaar jonger geschat (18 oid), maar laatst ook een keer 27, maar die zei volgens mij zomaar wat. Het interesseert me over het algemeen weinig dat dat zo is, alleen met het werk dat ik graag zou willen doen is het wel eens lastig.
|
tussen de 12 en 15 :(
wel leuk als t inhoud dat je snoep krijgt enzo :D |
Ik wordt altijd ouder geschat meestal jaar 4 a 5.
Heb er geen problemen mee :) |
Soms word ik één of twee jaar jonger geschat, of gewoon mijn werkelijke leeftijd.
|
Meestal is het aardig correct. :)
|
Het verschilt. Sommige mensen kunnen gewoon echt niet schatten :o
Volgens mij word ik vaak rond een jaar of 23/24 geschat, maar zo erg vind ik dat niet :) |
Ik word altijd ouder ingeschat. Dat was vroeger al zo. En tja, dat heeft alleen maar voordeel gehad.
|
22/23 :mad: :mad:
Maar soms ook niet. |
Laatst werd ik 16 geschat, dat was toch wel ernstig. Meestal gokken ze tegenwoordig ergens rond de twintig, en dat klopt toch wel redelijk. Ik vind het niet erg als ze me een jaar of wat jonger inschatten. Liever dat dan ouder :P
|
De ene keer veertien, de andere keer negentien. Dat scheelt dus drie jaar naar onder en twee jaar naar boven :p. Ze gokken het eigenlijk nooit goed. Het scheelt als ze al met me hebben gesproken, dan denken ze altijd ouder, maar als ze me zien denken ze vijftien of zo.
Ik vind het wel rot als ze me jonger schatten, want naar mijn idee denk ik veel ouder dan dat ik eigenlijk ben. Het is ook wel lastig met uitgaan, dat ik geen achttien lijk en dus nooit binnen kom :D maar goed... alsof ik vaak uitga, eigenlijk nooit. |
Soms jonger (rond de 17).
Soms ouder (vooral als ik met mijn man rondloop; dan rond de 25/26, mensen denken dan dat ik er gewoon jong uitzie, maar wel ouder moet zijn :D ). |
Ik weet het niet, volgens mij iets jonger dan dat ik ben.
|
Meestal iets jonger, vaak ook gewoon de goede leeftijd. Vrijwel nooit ouder.
|
Laatst wou ik een discotheek binnen waar je maar vanaf je 16 in mocht, vraagt die man mijn identiteitskaart!! Dat vond ik dus totaal niet leuk :( Ze schatten me altijd jonger dan dat ik ben, meestal 17 ofzo.
Mijn vriend is 26 en hem schatten ze 19/20...Laatst waren we in 't stad aan 't rondlopen, houdt een meisje ons tegen ivm broederlijk delen ofzo. Eerste wat ze vraagt: Zijn jullie 18? Mijn vriend begint te lachen omdat hij dus al 26 is, maar dat meisje denkt dus dat hij lacht omdat hij nog geen 18 is, maar haar dat gewoon wil doen geloven :rolleyes: :) |
Vroegah werd ik altijd 18 geschat en nu nog steeds, dus ik verander niet zoveel denk ik :p
|
Ik word meestal 1 of 2 jaar ouder geschat, maar daar heb ik verder geen problemen mee :)
|
Meestal jonger..
Dat mens bij de receptie dacht dat ik in de onderbouw zat terwijl k in de 4e zit!!! :s |
Ik word meestal geschat naar de gemiddelde leeftijd van de groep waar ik in zit. Wat betekend dat ik meestal ouder wordt geschat, want mijn vrienden en mensen van mijn studie waar ik mee samenwerk zijn allemaal ouder.
De oudere mensen bij wie ik werk (allemaal 60+) schatten me allemaal enorm te jong, maar die zeggen zelf ook dat ze het verschil tussen iemand van 16 en 26 niet meer zien :D |
Citaat:
|
ik word altijd jonger geschat :(
iets van 15 ofzo :S:S |
ik wordt altijd ouder geschat, wel maar 1 of 2 jaar, maar toch. vind ik ook niet zo erg.
vorig jaar op de manege waar ik paardrijd, werd ik 24 geschat, 7 jaar ouder! beetje maf... maar goed... |
Als ze me echt moeten schatten, zitten ze meestal wel goed. Maar omdat ik al in het derde jaar van de SPH zit schatten ze me vaak ouder, meestal een jaartje of 22/23 terwijl ik pas 19 ben.
|
Laatst schatte iemand mij op 22/23 :eek: maar meestal is het 17/18. 18 vind ik niet erg, 17 wel een beetje, omdat mensen me die me 17 schatten me vaak betuttelend behandelen en mensen die me 18 schatten helemaal niet :confused:
|
Ik meestal 1 of 2 jaar ouder (dus 17/18), maar dat komt vooral omdat ik lang ben enzo. :) Ik zit dan ook al haast m'n hele leven bij mensen van 1 à 2 jaar ouder in de klas, dus misschien ben ik me daar ook wel een beetje naar gaan gedragen.
|
Hangt ervan af in wat voor situatie. Meestal is het wel ongeveer 18. Vorig jaar zomer werd ik door de meeste mensen daar 20+ geschat.. beter :)
|
meestal ouder, aantal jaar ouder wel...
|
Ik word bijna altijd ouder geschat... Toen ik 14 was werd ik ongeveer 17 geschat en nu weet ik 't niet precies.
Al was er vorig jaar wel iemand die mij vroeg of ik de oudere zus was van mijn zus (en die is 6 jaar ouder dan ik) maar dat was gewoon een beetje een sukkel. |
mij meestal wel ouder, 19-21, dus het scheeld niet echt veel..
ik ga altijd stappen met een vriendin die al 21 is, maar zij wordt altijd veel jonger geschat toen ik 16 was en zij 19, werden we altijd omgedraaid qua leeftijd, zij 16 en ik 19! ze was dan wel beetje pissed, omdat zij degene was met autosleutels op zak!! verder vind ik het nooit een probleem, vind het wel relaxxt.. als ze het over 10 jaar alleen maar uit hun hoofd laten om me veel ouder te schatten vind ik het allemaal best haha!! xxxjes MM |
Bijna altijd ouder. Variërend van 17 tot 21 ofzo :p.
Daar heeft dit ook wel mee te maken, denk ik: Citaat:
|
Ik word meestal jonger geschat, gemiddeld zo'n 4 jaar jonger.
Ik ben niet zo erg lang en heb een babyface, dan is het snel gebeurd :) En nee ik vind het niet erg, want ze behandelen me niet kinderachtig, en er jonger uitzien werkt altijd in je voordeel. |
Eigenlijk altijd wel jonger volgens mij, hoewel m'n vriend pas zei dat ik er de laatste tijd wel als 18 ofzo uitzie.
Maar als mensen me gesproken hebben zeggen ze wel dat ik juist ouder lijk. Ach, later ben ik er vast blij mee. :) |
Altijd jonger, maar dat vind ik niet erg. Nog altijd beter dan een oude kop hebben. :)
|
Citaat:
Van het weekend schatte iemand mij nog 24, en ik hem 28. Maar ik ben dus 20, en hij was 25 :) |
Ik denk jonger...
|
Citaat:
|
Ik ben nu 16. Maar toen ik 14 was werd ik al een jaar of 17 geschat.. Nu zal dat nog wel 17/18 jaar zijn..
Erg? Nee, helemaal niet. :) |
20 ofzo of gewoon 22 maar dat ben ik. IK ben vrij klein 1.68 en ik heb altijd het idee dat ik er daardoor jong uitzie ofzo. Maar in de praktijk dus niet, komt vast door mijn wijze uitstraling :p
|
Ik word al 5 jaar 20 geschat.
|
Van de winter werd ik vaak 22/23 geschat, nu ik wat vet kwijt ben wordt ik meestal m'n echte leeftijd geschat. Raar maja :s
|
Ik word altijd een jaar of 3 ouder geschat. Maar dat komt omdat ik grijs ben en krom loop.
|
toen ik ong 14 was dachen ze meestal rond de 21 omdat ik ook war groter was enz maar nu word ik vaak jonger geschat maar dat komt ook omdat ik ben afgevallen.
pas dacht iemand 15 dat vond ik toch eigenlijk wel erg haha |
Ik word altijd veel jonger geschat. Soms tussen 15 en 18. Maar meestal richting de 16.
Ik ben ook klein, weinig borsten, en keb ook vaak gevoel dat je jonger lijkt als je blond bent. Ik heb ook gewoon een jong gezicht. Nu ik vaak mijn nieuwe bril draag lijk ik serieuzer en voor mijn gevoel wat ouder. |
meestal 16 ofzo, jonger iig, maar dat vind ik niet erg.
|
mwah... n jaar of 20 meestal.
Ik vind het niet erg, ik weet waardoor het komt (klein en dun en ik draag casual kleding en geen make-up). Ik ben niet van plan dit in mijn dagelijks leven te veranderen, maar bijv. voor een sollicitatiegesprek wel (maar ja, dan draag ik sowieso al nette kleren en make-up) |
Citaat:
|
Rond een jaar of 16
Niet leuk :( Waarom? Niet zo lang, dun, weinig borsten. Vervelend eraan vind ik dat ik dus ook word behandeld als een pubertje ;) . Mensen nemen mij minder serieus. Denken dat ik zomaar wat roep, terwijl ik er voor gestudeerd heb ;) |
Citaat:
|
Hoe oud word jij ingeschat? Word jij meestal ouder of jonger ingeschat? Of schatten ze meestal je werkelijke leeftijd in?
Ik word heel vaak ouder geschat dan ik ben. Mijn echte leeftijd is 16 jaar, maar veel mensen schatten mij zo rond de 18. Vind je het erg dat je jonger of ouder wordt ingeschat? Waarom wel, waarom niet? Ik vind het zeker niet vervelend eigelijk. Ik kom gemakkelijker ergens binnen (voorbeeldje ; ik kom een smartshop binnen). Ook krijg ik best wel bekijks van wat oudere mannen. Mijn vriend en ik waren pas naar een festival gegaan, en hij zei tegen me dat het hem opviel dat vooral mannen van ergens in de 20 naar me kijken. Ik vind dit niet zo heel erg, het geeft mij een gevoel dat ik toch best mooi ben :p En zou je jezelf willen veranderen als het kon om er jonger of ouder uit te zien? Ik zou mezelf niet willen veranderen nee. Ik ben zeer tevreden met hoe ik er nu uitzie. Ik zou er zeker niet jonger uit willen zien. Liever te oud dan te jong. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:56. |