![]() |
Hoe maak je een engels formele brief?
ik ben in de MAVO en ik heb een her examen morgen kan iemend me helpen?
|
Tja, ik kan je alleen aanraden even goed te kijken hoe je dingen als namen, adressen, de datum, plaatsnaam, groeten et cetera moet noteren én enkele standaardzinnen uit je hoofd te leren. Heb je geen boek?
|
En niet bijvoorbeeld I'm of can't typen, maar I am en can not. Let ook op een passende afsluiting.
|
http://www.digischool.nl/en/schrijfv...1/briefzak.htm
Hier een link waarmee je ze zelfs kant en klaar kan aanpassen. :) De volgorde en gegevens zijn er te vinden. Mijn voorbeeld werd: Citaat:
|
die voorbeeld brief is fout!
want als je Dear Sir/Madam in de aanhef gebruikt moet je afsluiten met Yours faithfully, en als je een naam weet in de aanhef bijvoorbeeld Dear Ms. Sanchez dan gebruik je Yours sincerely.. |
Citaat:
ik heb zelf voor de optie sincerely gekozen btw, maar die brief gaf me die optie ook :o |
Citaat:
|
Hoe je een brief afsluit is niet per se afhankelijk van de aanhef, maar als je bijvoorbeeld als aanhef zou schrijven:
"Yooo niggaah!!! Wassup, bitch!" ...en af zou sluiten met: "Yours faithfully" ...dan is dat nogal misplaats. Maar als je een brief afsluit kijk je naar wie je het hebt geschreven en hoe de rest van je brief is geschreven. |
Citaat:
|
Citaat:
|
wist ik echt niet :eek:
truly is dus safe :) altijd goed :D |
Citaat:
edit: *kijkt in woordenboek* Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
moet je topic doorlezen, dan staan er drie formele afsluitingen :)
|
maar je kan ook met greeetingz afsluiten :D(Y)
|
Citaat:
Offtopic: @TopDrop: Heb jij soms ook het Standaard Woordenboek Engels/Nederlands-Nederlands/Engels? :D |
Het is yours faithfully in dit geval, aangezien je bij de aanhef laat weten dat je niet weet of het om een man of vrouw gaat. Aanhef en afsluiting zijn in dit geval wel aan elkaar verbonden.
|
Up
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:25. |