![]() |
Enquete over jou muzieksmaak en stijl
Hallo allemaal!
Ik studeer Engels in Nijmegen en ik heb de opdracht gekregen een enquete te doen onder scholieren. Mijn opdracht gaat over muziek en stijl en ik wilde vragen of jullie deze voor mij wilden invullen. Alvast bedankt! Onderstreep wat van toepassing is. Geslacht: □ man □ vrouw Leeftijd: ………… 1. Wat voor soort muziek luister je graag naar? 2. Hoe belangrijk is muziek voor jou? o Niet belangrijk o Normaal o Belangrijk o Super belangrijk 3. Hoeveel uren gemiddeld op een dag luister je naar muziek? 4. Heeft muziek invloed op je kleding en ‘lifestyle’? o Ja o Nee 5. Hebben jouw ouders ooit bepaalde muziek(-stukken) afgekeurd/ verboden? Welke dan? o Ja, namelijk o Nee 6. Wie is jou idool in de wereld van muziek? 7. Bij wat voor soort muziek wordt je beschouwd als ‘cool’ door andere jongelui? 8. Heeft de boodschap van een muziek je ooit gedreven tot actie? Wat dan? o Ja, o Nee 9. Doe je je huiswerk wel eens met muziek aan? o Ja o Nee 10. Kun je beter presteren met muziek aan? o Ja o Nee 11. Vind je dat jou docenten genoeg doen met muziek in de les? o Ja o Nee 12. Wat kunnen scholen/ docenten doen om muziek een grotere rol te geven binnen het onderwijs? 13. Wat vind je van de volgende soorten muziek? Kies uit: A. Te gek B. Het gaat C. Vind ik niks aan Vul in A, B of C Rap Klassiek Volksliederen Pop Hardcore Heavy metal Rock Reggaeton Punk 14. Welke vooroordelen heb je van mensen die van dit soort muziek houden? Rap Pop Klassiek Hardcore Heavy metal Punk Reggaeton Volksliederen |
Waarom is deze enquete niet in het Engels en ten tweede, waarom lijkt het alsof de vragenlijst is opgesteld door iemand met het syndroom van Down?
|
Ik ben nog te moe om hier een gevatte opmerking over te plaatsen.
|
Ik denk dat je bij vraag 2 een optie moet plaatsen waarbij mensen zelf kunnen vertellen hoe belangrijk muziek voor hen is. Daar is veel behoefte aan op dit subforum.
|
muziek is mijn leven boooehooee
|
Geslacht: □ man □ vrouw
Leeftijd: ………… 1. Wat voor soort muziek luister je graag naar? Dat wisselt. De laatste jaren luister ik sowieso relatief weinig muziek. En "graag" is geen woord wat in me opkomt als ik het over muziek heb. 2. Hoe belangrijk is muziek voor jou? o Niet belangrijk o Normaal o Belangrijk o Super belangrijk 3. Hoeveel uren gemiddeld op een dag luister je naar muziek? - De laatste tijd nog geen 3 minuten per dag. Gemiddeld. 4. Heeft muziek invloed op je kleding en ‘lifestyle’? o Ja o Nee 5. Hebben jouw ouders ooit bepaalde muziek(-stukken) afgekeurd/ verboden? Welke dan? o Ja, namelijk o Nee 6. Wie is jou idool in de wereld van muziek? Die heb ik uiteraard niet. 7. Bij wat voor soort muziek wordt je beschouwd als ‘cool’ door andere jongelui? Metal en vooral hip hop. Ben ik het geheel niet mee eens. 8. Heeft de boodschap van een muziek je ooit gedreven tot actie? Wat dan? o Ja, o Nee 9. Doe je je huiswerk wel eens met muziek aan? o Ja o Nee 10. Kun je beter presteren met muziek aan? o Ja o Nee 11. Vind je dat jou docenten genoeg doen met muziek in de les? o Ja o Nee 12. Wat kunnen scholen/ docenten doen om muziek een grotere rol te geven binnen het onderwijs? Who cares. Ze hoeven van mij niets te doen. 13. Wat vind je van de volgende soorten muziek? Kies uit: A. Te gek B. Het gaat C. Vind ik niks aan Vul in A, B of C Rap - C Klassiek - B Volksliederen - C Pop - B Hardcore - C Heavy metal - C Rock - B Reggaeton - C Punk - B 14. Welke vooroordelen heb je van mensen die van dit soort muziek houden? Rap - Het zijn eikels. Ik respecteer enkele rappers, maar hun aanhang bestaat uit uitschot. Pop - Daar valt niets over te zeggen. Pop is zo'n breed begrip. Bedoel je pop als zelfstandig genre(zeg phil Collins) of pop als subcategorie van een bestaand genre(zeg Bob Marley)? Maar ja, eigenlijk zijn de meeste popliefhebbers best eikelig. Klassiek - Eersteklas eikels. Ik vind klassieke muziek soms mooi, maar als ik aan de liefhebbers denk.... Hardcore - Eikels a la creme. Ik neem aan dat je het nu over hardcore house hebt? Dit soort mensen zijn het laagste van het laagste. Heavy metal - Stomme eikels. langharig, naar zweet stinkend, bierzuipend, blowend, werkschuw tuig, dat is het! :p ;) Punk - Eikels. Ik vind punk wel wat hebben, maar de gemiddelde liefhebber is geen knip voor de neus waard. Reggaeton - Best eikelig. Domme kleding, domme invalshoek. Volksliederen - Dit zijn verreweg de aardigste mensen van dit hele stel, maar de muziek verpest een hoop. En daardoor zijn ook de liefhebbers stiekem een stel eikels. |
de enquete is niet in het engels omdat deze les ook is gemaakt voor de nederlands studenten en we het daarom in het nederlands doen.
De enquete is geschreven door een meisje uit Aruba en het is voor mensen op de middelbaren school. Voor diegene die reageerd zeg ik: thanx dude |
Citaat:
|
Onderstreep wat van toepassing is.
Geslacht: □ man □ vrouw Leeftijd: 18 1. Wat voor soort muziek luister je graag naar? Punk, Punk/Rock, Hardcore/Punk 2. Hoe belangrijk is muziek voor jou? o Niet belangrijk o Normaal o Belangrijk o Super belangrijk 3. Hoeveel uren gemiddeld op een dag luister je naar muziek? 5/6 4. Heeft muziek invloed op je kleding en ‘lifestyle’? o Ja o Nee 5. Hebben jouw ouders ooit bepaalde muziek(-stukken) afgekeurd/ verboden? Welke dan? o Ja, namelijk o Nee 6. Wie is jou idool in de wereld van muziek? Green Day, al 8 jaar 7. Bij wat voor soort muziek wordt je beschouwd als ‘cool’ door andere jongelui? Wat een belachelijke vraag 8. Heeft de boodschap van een muziek je ooit gedreven tot actie? Wat dan? o Ja, o Nee 9. Doe je je huiswerk wel eens met muziek aan? o Ja o Nee 10. Kun je beter presteren met muziek aan? o Ja o Nee 11. Vind je dat jou docenten genoeg doen met muziek in de les? o Ja o Nee 12. Wat kunnen scholen/ docenten doen om muziek een grotere rol te geven binnen het onderwijs? Muziekles 13. Wat vind je van de volgende soorten muziek? Kies uit: A. Te gek B. Het gaat C. Vind ik niks aan Vul in A, B of C Rap C Klassiek C Volksliederen C Pop B Hardcore C Heavy metal B Rock A Reggaeton C Punk A 14. Welke vooroordelen heb je van mensen die van dit soort muziek houden? Rap, negers of wiggers, meestal de ruzie zoekende. Pop, gewoon normaal. Klassiek, nerd. Hardcore, lonsdalejeugd, ruzie zoekende. Heavy metal, goed volk. Punk, goed volk. Reggaeton, gewoon normaal. Volksliederen, weet ik niet. Ochja.... |
Citaat:
|
De opmerking van HenkMul klinkt mij als muziek in de oren.
En dat vind ik D) Super belangrijk. |
Mag je ook alleen de vooroordelen doen?
|
Citaat:
|
ik wou dat ik even dom was als de TS :(
|
Geslacht: vrouw Leeftijd: 18 1. Wat voor soort muziek luister je graag naar? van alles, behalve rnb, hiphop, klassiek, dance, trance en al die troep, apreski, etc. 2. Hoe belangrijk is muziek voor jou? o Belangrijk 3. Hoeveel uren gemiddeld op een dag luister je naar muziek? constant 4. Heeft muziek invloed op je kleding en ‘lifestyle’? o Ja 5. Hebben jouw ouders ooit bepaalde muziek(-stukken) afgekeurd/ verboden? Welke dan? o Nee 6. Wie is jou idool in de wereld van muziek? niemand 7. Bij wat voor soort muziek wordt je beschouwd als ‘cool’ door andere jongelui? geen 8. Heeft de boodschap van een muziek je ooit gedreven tot actie? Wat dan? o Nee 9. Doe je je huiswerk wel eens met muziek aan? o Ja 10. Kun je beter presteren met muziek aan? o Ja 11. Vind je dat jou docenten genoeg doen met muziek in de les? ze hebben geen reden om het wel te doen. 12. Wat kunnen scholen/ docenten doen om muziek een grotere rol te geven binnen het onderwijs? muziekles meer inhoud geven 13. Wat vind je van de volgende soorten muziek? leuk: Pop Rock Punk 14. Welke vooroordelen heb je van mensen die van dit soort muziek houden? geen wat een kutenquete :) |
Citaat:
|
Bedankt (bijna) allemaal!
You've been a big help |
Citaat:
|
Geslacht: vrouw
Leeftijd: 18 1. Wat voor soort muziek luister je graag naar? Meestal Rock (met name Alternative en Indie) en aanverwante genres, maar ik kan ook andere muziek waarderen. 2. Hoe belangrijk is muziek voor jou? Super belangrijk 3. Hoeveel uren gemiddeld op een dag luister je naar muziek? Als ik in de auto zit staat de radio aan, als ik fiets of loop heb ik mijn iPod bij en als ik achter mijn pc zit staat iTunes aan. Gemiddeld een uur of 4 per dag denk ik. 4. Heeft muziek invloed op je kleding en ‘lifestyle’? Enigzins, ja dus. 5. Hebben jouw ouders ooit bepaalde muziek(-stukken) afgekeurd/ verboden? Welke dan? Nee. 6. Wie is jou idool in de wereld van muziek? Niemand. 7. Bij wat voor soort muziek wordt je beschouwd als ‘cool’ door Geen idee. Ik denk dat vooral Rap 'cool' is. 8. Heeft de boodschap van een muziek je ooit gedreven tot actie? Wat dan? Ja, acties mbt liefde o.a. 9. Doe je je huiswerk wel eens met muziek aan? Vrijwel altijd. 10. Kun je beter presteren met muziek aan? Geen idee. 11. Vind je dat jou docenten genoeg doen met muziek in de les? Ik vind 'aan muziek doen' geen taak voor een docent, tenzij het een muziekdocent is. 12. Wat kunnen scholen/ docenten doen om muziek een grotere rol te geven binnen het onderwijs? Niet nodig imo. 13. Wat vind je van de volgende soorten muziek? Rap C Klassiek B Volksliederen C Pop B Hardcore C Heavy metal B Rock A Reggaeton C Punk B 14. Welke vooroordelen heb je van mensen die van dit soort muziek houden? Ik doe niet aan vooroordelen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Geslacht: man
Leeftijd: 18 1. Wat voor soort muziek luister je graag naar? Hiphop, Klassiek, Dub en Electronische muziek 2. Hoe belangrijk is muziek voor jou? o Super belangrijk 3. Hoeveel uren gemiddeld op een dag luister je naar muziek? 5 4. Heeft muziek invloed op je kleding en ‘lifestyle’? o Ja 5. Hebben jouw ouders ooit bepaalde muziek(-stukken) afgekeurd/ verboden? Welke dan? o Ja, namelijk 2pac toen ik 8 was. Ik zei heel de dag fuck en bitch 6. Wie is jou idool in de wereld van muziek? Sneue vraag 7. Bij wat voor soort muziek wordt je beschouwd als ‘cool’ door andere jongelui? Snap de vraag niet 8. Heeft de boodschap van een muziek je ooit gedreven tot actie? Wat dan? o Ja, meer smoken 9. Doe je je huiswerk wel eens met muziek aan? o Ja 10. Kun je beter presteren met muziek aan? Soms 11. Vind je dat jou docenten genoeg doen met muziek in de les? o Nee 12. Wat kunnen scholen/ docenten doen om muziek een grotere rol te geven binnen het onderwijs? weet ik niet. 13. Wat vind je van de volgende soorten muziek? Kies uit: A. Te gek B. Het gaat C. Vind ik niks aan Vul in A, B of C Rap A Klassiek A Volksliederen C Pop B Hardcore de B van Breakcore Heavy metal C Rock C Reggaeton C Punk C 14. Welke vooroordelen heb je van mensen die van dit soort muziek houden? Weet ik veel |
Leeftijd: …16……… 1. Wat voor soort muziek luister je graag naar? op het werk staat gewoon de radio aan.. thuis vooral naar anouk, sara kroos, en musical muziek 2. Hoe belangrijk is muziek voor jou? o Niet belangrijk o Normaal o belangerijk o Super belangrijk 3. Hoeveel uren gemiddeld op een dag luister je naar muziek? op mn werk altijd 8 uur is dat + 2 uur thuis 4. Heeft muziek invloed op je kleding en ‘lifestyle’? o Ja o Nee 5. Hebben jouw ouders ooit bepaalde muziek(-stukken) afgekeurd/ verboden? Welke dan? o Ja, namelijk o Nee 6. Wie is jou idool in de wereld van muziek? heb niet echt een idool 7. Bij wat voor soort muziek wordt je beschouwd als ‘cool’ door andere jongelui? veel, met klassiek alleen niet 8. Heeft de boodschap van een muziek je ooit gedreven tot actie? Wat dan? o Ja, o Nee 9. Doe je je huiswerk wel eens met muziek aan? o Ja o Nee 10. Kun je beter presteren met muziek aan? o Ja o Nee 11. Vind je dat jou docenten genoeg doen met muziek in de les? o Ja o Nee 12. Wat kunnen scholen/ docenten doen om muziek een grotere rol te geven binnen het onderwijs? engels, duits, frans enzo --> met liedteksten werken 13. Wat vind je van de volgende soorten muziek? Kies uit: A. Te gek B. Het gaat C. Vind ik niks aan Vul in A, B of C Rap C Klassiek B Volksliederen C Pop A/B Hardcore B Heavy metal B Rock A/B Reggaeton B Punk A 14. Welke vooroordelen heb je van mensen die van dit soort muziek houden? Rap Pop Klassiek vroeger: saaie mensen Nu: helemaal niet meer Hardcore mensen met nike schoenen aan Heavy metal Gothic, mensen die depresief zijn Punk Skaters Reggaeton Volksliederen Voor oudere mensen |
Geslacht:vrouw
Leeftijd: 18 1. Wat voor soort muziek luister je graag naar? teveel soorten om op te noemen. 2. Hoe belangrijk is muziek voor jou? o Super belangrijk 3. Hoeveel uren gemiddeld op een dag luister je naar muziek? geen idee, soms de hele dag, soms maar een uurtje 4. Heeft muziek invloed op je kleding en ‘lifestyle’? o Ja 5. Hebben jouw ouders ooit bepaalde muziek(-stukken) afgekeurd/ verboden? Welke dan? o Nee 6. Wie is jou idool in de wereld van muziek? ik heb niet echt een idool, wel verschillende artiesten die ik bewonder. 7. Bij wat voor soort muziek wordt je beschouwd als ‘cool’ door andere jongelui? dat ligt er maar aan met welke ito's je omgaat en of je al met ito's omgaat die je coool vinden als je bepaalde muziek luistert. 8. Heeft de boodschap van een muziek je ooit gedreven tot actie? Wat dan? o Ja. Prive. 9. Doe je je huiswerk wel eens met muziek aan? Ik doe eigenlijk geen huiswerk, maar als ik het zou doen zou ik wel een muziekje op zetten. Behalve als ik moet leren, dan moet het stil zijn. 10. Kun je beter presteren met muziek aan? Ligt eraan wat ik moet doen. 11. Vind je dat jou docenten genoeg doen met muziek in de les? Wat zouden ze volgens jou dan moeten doen? Duitse schlagers tijdens duits? 12. Wat kunnen scholen/ docenten doen om muziek een grotere rol te geven binnen het onderwijs? Waarom zou dat moeten? 13. Wat vind je van de volgende soorten muziek? Kies uit: A. Te gek B. Het gaat C. Vind ik niks aan Vul in A, B of C Rap B Klassiek B Volksliederen C Pop A Hardcore (punkhardcore--> A happy hardcore ed--> C) Heavy metal B Rock A Reggaeton A Punk A Maar of ik muziek relaxed vind ligt eigenlijk niet aan het genre maar aan de band, het nummer enz. Ik vind het dus een beetje onzorgvuldig. 14. Welke vooroordelen heb je van mensen die van dit soort muziek houden? Rap NIGGAAA Pop BEYONCEEE OMGZZZ Klassiek SAAAI Hardcore GABBERRR RACIST Heavy metal LANGHARIGG Punk DIKKE POEP Reggaeton CHILLIEWILLIE EN STONEEDDD Volksliederen OUD EN LELIJK |
Ik weiger deze enquête in te vullen, totdat de TS het verschil tussen een bezittelijk en persoonlijk voornaamwoord heeft begrepen.
|
Citaat:
|
1. Wat voor soort muziek luister je graag naar?
Van alles: reggae, oldies, metal, hardrock, rock, pop en soul vooral. 2. Hoe belangrijk is muziek voor jou? Belangrijk 3. Hoeveel uren gemiddeld op een dag luister je naar muziek? Variëert, hoe meer hoe beter. Gemiddeld een uur of 7 denk ik. 4. Heeft muziek invloed op je kleding en ‘lifestyle’? Nee 5. Hebben jouw ouders ooit bepaalde muziek(-stukken) afgekeurd/ verboden? Welke dan? Nee 6. Wie is jou idool in de wereld van muziek? Jimi Hendrix en Neil Young. 2 mag ook neem ik aan? Als ik tog moet kiezen ga ik voor Jimi Hendrix. 7. Bij wat voor soort muziek wordt je beschouwd als ‘cool’ door andere jongelui? Rap, al die gangsta-shit doet me nx. Ik ga egt geen 50ct of zo luisteren, al1 omdat het 'cool' is. 8. Heeft de boodschap van een muziek je ooit gedreven tot actie? Wat dan? Nee 9. Doe je je huiswerk wel eens met muziek aan? Ja (altijd) 10. Kun je beter presteren met muziek aan? Ja 11. Vind je dat jou docenten genoeg doen met muziek in de les? Nee 12. Wat kunnen scholen/ docenten doen om muziek een grotere rol te geven binnen het onderwijs? Er zou wel vaker over gepraat mogen worden. 13. Wat vind je van de volgende soorten muziek? Kies uit: A. Te gek B. Het gaat C. Vind ik niks aan Rap - C Klassiek - B Volksliederen - C Pop - A Hardcore - C Heavy metal - A Rock - A Reggaeton - C Punk - A 14. Welke vooroordelen heb je van mensen die van dit soort muziek houden? Rap - Junks en mensen die vooral bezig zijn met show-off naar anderen. Pop - Daar luistert ieder1 tog naar? Geen vooroordelen dus. Klassiek - Sommigen zijn nerds. Hardcore - Schroefje los in hun hoofd of mensen die stoer willen zijn. Heavy metal - Volgetatoëerde vetzakken gekleed in leer. Punk - Hanekam en/of felgekleurd haar. Reggaeton - Geen id. Volksliederen - Geen id. |
Leeftijd: 15 1. Wat voor soort muziek luister je graag naar? Rock en Nederlandstalig 2. Hoe belangrijk is muziek voor jou? o Niet belangrijk o Normaal o Belangrijk o Super belangrijk 3. Hoeveel uren gemiddeld op een dag luister je naar muziek? ongeveer 5 4. Heeft muziek invloed op je kleding en ‘lifestyle’? o Ja o Nee 5. Hebben jouw ouders ooit bepaalde muziek(-stukken) afgekeurd/ verboden? Welke dan? o Ja, namelijk o Nee 6. Wie is jou idool in de wereld van muziek? Krezip! 7. Bij wat voor soort muziek wordt je beschouwd als ‘cool’ door andere jongelui? Weet ik veel... 8. Heeft de boodschap van een muziek je ooit gedreven tot actie? Wat dan? o Ja, o Nee 9. Doe je je huiswerk wel eens met muziek aan? o Ja o Nee 10. Kun je beter presteren met muziek aan? o Ja o Nee 11. Vind je dat jou docenten genoeg doen met muziek in de les? o Ja o Nee 12. Wat kunnen scholen/ docenten doen om muziek een grotere rol te geven binnen het onderwijs? Het toestaan als je muziek wilt luisteren tijdens de les. En op elke school de mogelijkheid invoeren om t vak muziek als examenvak te nemen 13. Wat vind je van de volgende soorten muziek? Kies uit: A. Te gek B. Het gaat C. Vind ik niks aan Vul in A, B of C Rap B Klassiek B Volksliederen C Pop A Hardcore B Heavy metal C Rock A Reggaeton ??? Punk B 14. Welke vooroordelen heb je van mensen die van dit soort muziek houden? Ik heb geen vooroordelen |
Geslacht: □ man
Leeftijd: 16 1. Wat voor soort muziek luister je graag naar? van alles. 2. Hoe belangrijk is muziek voor jou? o Super belangrijk 3. Hoeveel uren gemiddeld op een dag luister je naar muziek? 3-6 4. Heeft muziek invloed op je kleding en ‘lifestyle’? o Ja 5. Hebben jouw ouders ooit bepaalde muziek(-stukken) afgekeurd/ verboden? Welke dan? o Nee 6. Wie is jou idool in de wereld van muziek? Syd Barrett 7. Bij wat voor soort muziek wordt je beschouwd als ‘cool’ door andere jongelui? "urban" 8. Heeft de boodschap van een muziek je ooit gedreven tot actie? Wat dan? o Nee 9. Doe je je huiswerk wel eens met muziek aan? o Ja 10. Kun je beter presteren met muziek aan? o Nee 11. Vind je dat jou docenten genoeg doen met muziek in de les? o Ja 12. Wat kunnen scholen/ docenten doen om muziek een grotere rol te geven binnen het onderwijs? Normale muziekles geven die niet vol fouten en leugens zit. 13. Wat vind je van de volgende soorten muziek? Kies uit: A. Te gek B. Het gaat C. Vind ik niks aan Vul in A, B of C Rap - depends, sommige hip hop is goed, maar de meeste ik kut. C Klassiek - depends, B Volksliederen C Pop B Hardcore C Heavy metal C Rock B ReggaetonC Punk B 14. Welke vooroordelen heb je van mensen die van dit soort muziek houden? Rap Wordt geluisterd door wil-zijn-negers, en jongens die zichzelf gaaf vinden. Muziek voor mensen die niet van muziek houden. Pop muziek voor mensen die niet naar muziek luisteren. Klassiek omg, kneus. Hardcore stel scooter-paupers Heavy metal stel onaangepasten Punk stel peuters dat denkt dat ze de wereld kunnen veranderen door rare kleren aan te trekken Reggaeton Paupervolk, - muziek voor mensen dat niet naar muziek luisterd. Volksliederen - paupervolk |
Leeftijd: 17 1. Wat voor soort muziek luister je graag naar? - (Alternative) Rock 2. Hoe belangrijk is muziek voor jou? - Belangrijk 3. Hoeveel uren gemiddeld op een dag luister je naar muziek? - 3-6 4. Heeft muziek invloed op je kleding en ‘lifestyle’? - Nee 5. Hebben jouw ouders ooit bepaalde muziek(-stukken) afgekeurd/ verboden? Welke dan? -Nee 6. Wie is jou idool in de wereld van muziek? -Geen specifieke 7. Bij wat voor soort muziek wordt je beschouwd als ‘cool’ door andere jongelui? - Rap/HipHop/Hardcore 8. Heeft de boodschap van een muziek je ooit gedreven tot actie? Wat dan? -Nee 9. Doe je je huiswerk wel eens met muziek aan? -Nee 10. Kun je beter presteren met muziek aan? -Nee 11. Vind je dat jou docenten genoeg doen met muziek in de les? -Nee 12. Wat kunnen scholen/ docenten doen om muziek een grotere rol te geven binnen het onderwijs? - Muziek in verband stellen met de lesstof, of leerlingen muziek laten luisteren (als ze zelfstandig werken) 13. Wat vind je van de volgende soorten muziek? Kies uit: A. Te gek B. Het gaat C. Vind ik niks aan Vul in A, B of C Rap C Klassiek B Volksliederen B Pop B Hardcore C Heavy metal B Rock A Reggaeton C Punk B 14. Welke vooroordelen heb je van mensen die van dit soort muziek houden? Rap - Mensen die graag stijlvol/stoer willen zijn. Pop - Gevoelige mensen, meestal zeurderig. Klassiek - Te nette mensen Hardcore - Domme lui, dit is geen muziek Heavy metal - Harde, onaardige lui die in hun eigen wereldje leven Punk - Stel drukke, aandachtzoekende kindjes. Reggaeton - Mensen die zich nergens druk over maken. Volksliederen - Geen idee |
Citaat:
|
Geslacht: man Leeftijd: 19 1. Wat voor soort muziek luister je graag naar? punk/ska/metal/techno 2. Hoe belangrijk is muziek voor jou? o Belangrijk 3. Hoeveel uren gemiddeld op een dag luister je naar muziek? 8 4. Heeft muziek invloed op je kleding en ‘lifestyle’? o Ja 5. Hebben jouw ouders ooit bepaalde muziek(-stukken) afgekeurd/ verboden? Welke dan? o Nee 6. Wie is jou idool in de wereld van muziek? - 7. Bij wat voor soort muziek wordt je beschouwd als ‘cool’ door andere jongelui? lal wtf.. geen? 8. Heeft de boodschap van een muziek je ooit gedreven tot actie? Wat dan? o nee 9. Doe je je huiswerk wel eens met muziek aan? o Ja 10. Kun je beter presteren met muziek aan? o Ja 11. Vind je dat jou docenten genoeg doen met muziek in de les? o Nee 12. Wat kunnen scholen/ docenten doen om muziek een grotere rol te geven binnen het onderwijs? meer (leukere/betere) muzieklessen 13. Wat vind je van de volgende soorten muziek? Kies uit: A. Te gek B. Het gaat C. Vind ik niks aan Vul in A, B of C Rap c Klassiek c Volksliederen c Pop c Hardcore b Heavy metal b Rock b Reggaeton b Punk a 14. Welke vooroordelen heb je van mensen die van dit soort muziek houden? Rap: gansta thug wannabe wangstahs bontkragen hangtuich Pop: geen Klassiek: nerds Hardcore: hangtuich Heavy metal: "punk is voor homo's" Punk: schijt op de overheid Reggaeton: geen Volksliederen: geen |
Geslacht: vrouw Leeftijd: 16 1. Wat voor soort muziek luister je graag naar? reggae, rock, ska, blues, klassiek 2. Hoe belangrijk is muziek voor jou? o Belangrijk 3. Hoeveel uren gemiddeld op een dag luister je naar muziek? ongeveer zes uur 4. Heeft muziek invloed op je kleding en ‘lifestyle’? o Ja (vroeger wel) 5. Hebben jouw ouders ooit bepaalde muziek(-stukken) afgekeurd/ verboden? Welke dan? o Nee 6. Wie is jou idool in de wereld van muziek? Ik heb er zo veel 7. Bij wat voor soort muziek wordt je beschouwd als ‘cool’ door andere jongelui? geen idee, waarschijnlijk niet dat wat ik luister? :confused: 8. Heeft de boodschap van een muziek je ooit gedreven tot actie? Wat dan? o Ja, het schrijven, en het zelf muziek maken 9. Doe je je huiswerk wel eens met muziek aan? o Ja 10. Kun je beter presteren met muziek aan? o Nee 11. Vind je dat jou docenten genoeg doen met muziek in de les? o Nee, 12. Wat kunnen scholen/ docenten doen om muziek een grotere rol te geven binnen het onderwijs? over het algemeen mag er wat wel wat makkelijk gedaan over muziek luisteren tijdens bijvoorbeeld studie uren, uren waarin je huiswerk maakt etc. Zolang je je muziek niet te hard zat heeft de ander er geen last van en kan je je ook goed concentreren 13. Wat vind je van de volgende soorten muziek? Kies uit: A. Te gek B. Het gaat C. Vind ik niks aan Vul in A, B of C Rap - B Klassiek - A Volksliederen ??? wat moet ik daar precies onder verstaan? Pop - B Hardcore - C Heavy metal - B Rock - A Reggaeton - B Punk - B 14. Welke vooroordelen heb je van mensen die van dit soort muziek houden? Rap - beetje stoerdoenerij Pop - de meeste mensen luisteren naar pop toch? Klassiek - Hardcore - pauper Heavy metal - mensen die hier naar luisteren hebben beetje een kliekjes neiging Punk - ook zo'n groepjes neiging Reggaeton Volksliederen - patrioten ofzo :confused: |
Leeftijd: 18 1. Wat voor soort muziek luister je graag naar? De meeste stijlperioden binnen de klassieke muziek en jazz. 2. Hoe belangrijk is muziek voor jou? Super belangrijk, wat is een dag zonder muziek? 3. Hoeveel uren gemiddeld op een dag luister je naar muziek? Hangt ervan af, toch wel meer dan 5. 4. Heeft muziek invloed op je kleding en ‘lifestyle’? Nee 5. Hebben jouw ouders ooit bepaalde muziek(-stukken) afgekeurd/ verboden? Welke dan? Nee 6. Wie is jou idool in de wereld van muziek? Ik heb wel mensen in de wereld van de muziek die ik bewonder, maar niet echt een idool. 7. Bij wat voor soort muziek wordt je beschouwd als ‘cool’ door andere jongelui? hip hop, denk ik 8. Heeft de boodschap van een muziek je ooit gedreven tot actie? Wat dan? Nee 9. Doe je je huiswerk wel eens met muziek aan? Ja 10. Kun je beter presteren met muziek aan? Weet ik niet. 11. Vind je dat jou docenten genoeg doen met muziek in de les? (n) slechte vraag, wat zouden docenten aan muziek moeten doen, als zij bijv. wiskunde geven? 12. Wat kunnen scholen/ docenten doen om muziek een grotere rol te geven binnen het onderwijs? Meer concerten in pauzes organiseren. Wij hebben een goede Bigband op school, die geregeld concerten geeft, dit is wel relaxt. 13. Wat vind je van de volgende soorten muziek? Kies uit: A. Te gek B. Het gaat C. Vind ik niks aan Vul in A, B of C Rap -> C Klassiek -> A Volksliederen -> C Pop -> B (pop is eigenlijk een te breed begrip, om hier over te oordelen) Hardcore -> C ((n)Is dit muziek?) Heavy metal -> C Rock -> B Reggaeton -> ??? (waarom staat Reggaeton erbij en jazz niet?) Punk -> C 14. Welke vooroordelen heb je van mensen die van dit soort muziek houden? Rap -> respectloos tegenover vrouwen Pop -> als je alleen naar top-40 muziek luistert, heb je geen smaak Klassiek -> had eerst wel vooroordelen, maar nu niet meer Hardcore -> domme mensen, die niets van muziek weten en daarom geen variatie in muziek willen horen Heavy metal -> lang haar, verder wel oké Punk -> geen Reggaeton -> Volksliederen -> niet mijn muziek, maar de mensen die er naar luisteren (die ik ken dan) zijn wel oké |
Leeftijd: 20 1. Wat voor soort muziek luister je graag naar? electronica en rock subgenres 2. Hoe belangrijk is muziek voor jou? o Super belangrijk 3. Hoeveel uren gemiddeld op een dag luister je naar muziek? 6 4. Heeft muziek invloed op je kleding en ‘lifestyle’? o Ja 5. Hebben jouw ouders ooit bepaalde muziek(-stukken) afgekeurd/ verboden? Welke dan? o Nee 6. Wie is jou idool in de wereld van muziek? - 7. Bij wat voor soort muziek wordt je beschouwd als ‘cool’ door andere jongelui? 5 Minute Grind 8. Heeft de boodschap van een muziek je ooit gedreven tot actie? Wat dan? o Nee 9. Doe je je huiswerk wel eens met muziek aan? o Ja 10. Kun je beter presteren met muziek aan? o Ja 11. Vind je dat jou docenten genoeg doen met muziek in de les? o Nee 12. Wat kunnen scholen/ docenten doen om muziek een grotere rol te geven binnen het onderwijs? Boeiend. 13. Wat vind je van de volgende soorten muziek? Kies uit: A. Te gek B. Het gaat C. Vind ik niks aan Vul in A, B of C Rap B Klassiek B Volksliederen C Pop B Hardcore C Heavy metal C Rock B Reggaeton C Punk B 14. Welke vooroordelen heb je van mensen die van dit soort muziek houden? Rap Zijn grammaticaal een ramp Pop Hebben geen diepgaande smaak Klassiek Noemen zich vaak Snees op gele fora Hardcore Paupers Heavy metal Boeren met lang haar Punk Zijn 16 Reggaeton Spreken geen Fins Volksliederen Staan vaak met elf man op een rijtje op een groen veld Wat een ontzettend slechte enquete. |
Ik woon ook in nijmegen, misschien kunnen we deze enquete even nader bestuderen? (mits je een beetje tetten hebt...)
|
man
Leeftijd:21 1. Wat voor soort muziek luister je graag naar? 60's-70's, Klassiek, Trip Hop/Hip Hop, beetje punk af en toe, soul, heel af en toe raggae, pop, experimentele elektronische meuk, metal. 2. Hoe belangrijk is muziek voor jou? o Belangrijk 3. Hoeveel uren gemiddeld op een dag luister je naar muziek? 5 4. Heeft muziek invloed op je kleding en ‘lifestyle’? o Ja, vast, aangezien ik mijn haar lang draag. Qua kleding niet, ik heb me altijd vrij slecht gekleed. (y) 5. Hebben jouw ouders ooit bepaalde muziek(-stukken) afgekeurd/ verboden? Welke dan? o Nee 6. Wie is jou idool in de wereld van muziek? Heb ik niet meer tegenwoordig. 7. Bij wat voor soort muziek wordt je beschouwd als ‘cool’ door andere jongelui? De meeste muziek, naast klassiek & oudere muziek (of afgeleiden hiervan, denk maar aan de comeback van slagerzang, of hoe je dat ook schrijft etc) 8. Heeft de boodschap van een muziek je ooit gedreven tot actie? Wat dan? o Ja, dronkemansacties. 9. Doe je je huiswerk wel eens met muziek aan? o Ja 10. Kun je beter presteren met muziek aan? o Ja, veelal 11. Vind je dat jou docenten genoeg doen met muziek in de les? o Nee, maar dat eenmaal niet meer aan de orde op een hogeschool 12. Wat kunnen scholen/ docenten doen om muziek een grotere rol te geven binnen het onderwijs? Hoeft niet, onderwijs stoomt je klaar voor het werkleven, en daar draagt muziek slechts zelden aan bij. Mensen moeten dit voor zichzelf kunnen bepalen in naschoolse activiteiten (muziekschool, naar muziek luisteren) vind ik. 13. Wat vind je van de volgende soorten muziek? Kies uit: A. Te gek B. Het gaat C. Vind ik niks aan Vul in A, B of C Rap, te gek Klassiek, te gek Volksliederen,te gek Pop,te gek Hardcore,het gaat Heavy metal,te gek Rock,te gek Reggaeton,het gaat Punk,het gaat 14. Welke vooroordelen heb je van mensen die van dit soort muziek houden? Rap, meelopers, eerder eigenwijs Pop, eigen manier van kleden vaak, wel leuk. Klassiek, "intelligent", NIET veroordelend, relativerend,eerder onverschillig t.o.v. andere muziekstijlen. Hardcore, heethoofden, machogedrag...voor zover dit een "vooroordeel" is. Heavy metal, sommigen gevoel voor humor, wel relaxt, anderen zijn posers...maar over het algemeen...vrij lomp ja, maar dat is juist goed. Punk, vrij eerlijke mensen, soms nogal wild...maar weten vaak niet goed waarvoor ze eigenlijk staan. :D Reggaeton, vallen graag op, soms ongelooflijk kalm...ik snap die mensen eigenlijk niet. Volksliederen, geen idee....deze lifestyle is niet echt en vogue de laatste tijd. |
Citaat:
|
Geslacht: □ man
Leeftijd: 17 1. Wat voor soort muziek luister je graag naar? Progressive Metal, Metal, Hardrock, Nu-Metal en af en toe Rap/Hiphop 2. Hoe belangrijk is muziek voor jou? o Super belangrijk 3. Hoeveel uren gemiddeld op een dag luister je naar muziek? 6 4. Heeft muziek invloed op je kleding en ‘lifestyle’? o Nee 5. Hebben jouw ouders ooit bepaalde muziek(-stukken) afgekeurd/ verboden? Welke dan? o Nee 6. Wie is jou idool in de wereld van muziek? Kirk Hammet/ James Hetfield 7. Bij wat voor soort muziek wordt je beschouwd als ‘cool’ door andere jongelui? Vanalles 8. Heeft de boodschap van een muziek je ooit gedreven tot actie? Wat dan? o Nee 9. Doe je je huiswerk wel eens met muziek aan? o Ja, altijd 10. Kun je beter presteren met muziek aan? o Nee, evengoed 11. Vind je dat jou docenten genoeg doen met muziek in de les? Heb het vak niet 12. Wat kunnen scholen/ docenten doen om muziek een grotere rol te geven binnen het onderwijs? nvt 13. Wat vind je van de volgende soorten muziek? Kies uit: A. Te gek B. Het gaat C. Vind ik niks aan Vul in A, B of C Rap A Klassiek B Volksliederen C Pop C Hardcore B Heavy metal A Rock A Reggaeton C Punk C 14. Welke vooroordelen heb je van mensen die van dit soort muziek houden? Geen, om eerlijk te zijn :) |
hahaha geweldig, die vooroordelen!
|
. vrouw, 17 ans.
Wat voor soort muziek luister je graag naar? 2. Hoe belangrijk is muziek voor jou? o Super belangrijk 3. Hoeveel uren gemiddeld op een dag luister je naar muziek? 3 4. Heeft muziek invloed op je kleding en ‘lifestyle’? o Ja 5. Hebben jouw ouders ooit bepaalde muziek(-stukken) afgekeurd/ verboden? Welke dan? o Nee 6. Wie is jou idool in de wereld van muziek? VADER!!:d :p na, vind het gewoon een goede band.. maar idool:p 7. Bij wat voor soort muziek word je beschouwd als ‘cool’ door andere jongelui? ar en bie, hardcore etc. 8. Heeft de boodschap van een muziek je ooit gedreven tot actie? Wat dan? o Nee 9. Doe je je huiswerk wel eens met muziek aan? o Ja 10. Kun je beter presteren met muziek aan? o Ja 11. Vind je dat jou docenten genoeg doen met muziek in de les? o Ja, school hoort niet met muziek, duh o 12. Wat kunnen scholen/ docenten doen om muziek een grotere rol te geven binnen het onderwijs? muziekles. 13. Wat vind je van de volgende soorten muziek? Kies uit: A. Te gek B. Het gaat C. Vind ik niks aan Vul in A, B of C Rap c Klassiek c Volksliederen c Pop c Hardcore c Heavy metal a Rock b Reggaeton c Punk c 14. Welke vooroordelen heb je van mensen die van dit soort muziek houden? Rap: sletten, of pooiers Pop: schattige tienermeisjes. Klassiek : oude, stoffige mensen. Hardcore : wannabe nazi's, mensen die geen mening hebben. Heavy metal : zuipende oude mannen:p Punk: anarchisten, of van die vervelende kindjes van 15 die naar je toe komen huppelen om een knuffel. Reggaeton: stoned. Volksliederen: vervelend. *zet ipv. heavy metal, metal neer, een verzamelnaam |
Leeftijd: ………… 1. Wat voor soort muziek luister je graag naar? rock, metal, folk 2. Hoe belangrijk is muziek voor jou? o Niet belangrijk o Normaal o Belangrijk o Super belangrijk 3. Hoeveel uren gemiddeld op een dag luister je naar muziek? wel een uurtje of 5/6 als ik moet werken, anders vaak meer. 4. Heeft muziek invloed op je kleding en ‘lifestyle’? o Ja o Nee 5. Hebben jouw ouders ooit bepaalde muziek(-stukken) afgekeurd/ verboden? Welke dan? o Ja, namelijk o Nee alleen vinden ze het wel klere herrie, maar ze keuren het niet af ofzo. 6. Wie is jou idool in de wereld van muziek? Sarah Bettens, wat een strot heeft die vrouw. Chuck Schuldiner, omdat die man uber goed gitaar kon spelen en death een uber goeie band was. 7. Bij wat voor soort muziek wordt je beschouwd als ‘cool’ door andere jongelui? vast wel rap, R&B of dat soort crap 8. Heeft de boodschap van een muziek je ooit gedreven tot actie? Wat dan? o Ja, o Nee 9. Doe je je huiswerk wel eens met muziek aan? o Ja o Nee 10. Kun je beter presteren met muziek aan? o Ja o Nee 11. Vind je dat jou docenten genoeg doen met muziek in de les? o Ja o Nee 12. Wat kunnen scholen/ docenten doen om muziek een grotere rol te geven binnen het onderwijs? meer de waarde van muziek laten zien en niet het het afgezeken zooitje wat het nu is. 13. Wat vind je van de volgende soorten muziek? Kies uit: A. Te gek B. Het gaat C. Vind ik niks aan Vul in A, B of C Rap C Klassiek A Volksliederen B Pop B Hardcore C Heavy metal A Rock A Reggaeton C Punk B 14. Welke vooroordelen heb je van mensen die van dit soort muziek houden? Rap kijk mij eens stoer doen met mijn bling, bling en blote vrouwen Pop ik ben een huppelmuts Klassiek oma's Hardcore kijk mij eens met m'n kale rasictische kop Heavy metal coole lui, lange leve de metal Punk hippies Reggaeton hippies Volksliederen klompendansen |
Leeftijd: 19 1. Wat voor soort muziek luister je graag naar? black metal, cybergothic, industrial, (dark) electro, klezmer, scandinavische volksmuziek 2. Hoe belangrijk is muziek voor jou? o Niet belangrijk o Normaal Belangrijk o Super belangrijk 3. Hoeveel uren gemiddeld op een dag luister je naar muziek? 6 4. Heeft muziek invloed op je kleding en ‘lifestyle’? o Ja o Nee 5. Hebben jouw ouders ooit bepaalde muziek(-stukken) afgekeurd/ verboden? Welke dan? o Ja, namelijk o Nee 6. Wie is jou idool in de wereld van muziek? Geen 7. Bij wat voor soort muziek wordt je beschouwd als ‘cool’ door andere jongelui? Geen idee 8. Heeft de boodschap van een muziek je ooit gedreven tot actie? Wat dan? o Ja, o Nee 9. Doe je je huiswerk wel eens met muziek aan? o Ja o Nee 10. Kun je beter presteren met muziek aan? o Ja o Nee 11. Vind je dat jou docenten genoeg doen met muziek in de les? o Ja o Nee 12. Wat kunnen scholen/ docenten doen om muziek een grotere rol te geven binnen het onderwijs? Daar ga ik niet over. Ik heb ook geen idee. 13. Wat vind je van de volgende soorten muziek? Kies uit: A. Te gek B. Het gaat C. Vind ik niks aan Vul in A, B of C Rap C Klassiek B Volksliederen A Pop C Hardcore C Heavy metal A Rock C Reggaeton C Punk C 14. Welke vooroordelen heb je van mensen die van dit soort muziek houden? Rap - neger Pop - oppervlakkig, gemiddeld Klassiek - intellectueel Hardcore - zwakbegaafd Heavy metal - recalcitrant, intelligent. Punk - aggressief, links Reggaeton - Ik heb geen idee wat voor muziek dit is. Volksliederen - geen vooroordeel. |
Leeftijd: ………… 1. Wat voor soort muziek luister je graag naar? rock, punk, soms emo, ska, alternatieve dance 2. Hoe belangrijk is muziek voor jou? Geslacht: □ man □ vrouw Leeftijd: ………… 1. Wat voor soort muziek luister je graag naar? 2. Hoe belangrijk is muziek voor jou? o Niet belangrijk o Normaal o Belangrijk o Super belangrijk 3. Hoeveel uren gemiddeld op een dag luister je naar muziek? 1 4. Heeft muziek invloed op je kleding en ‘lifestyle’? o Ja o Nee 5. Hebben jouw ouders ooit bepaalde muziek(-stukken) afgekeurd/ verboden? Welke dan? o Ja, namelijk o Nee 6. Wie is jou idool in de wereld van muziek? niemand 7. Bij wat voor soort muziek wordt je beschouwd als ‘cool’ door andere jongelui? ik zou t niet weten 8. Heeft de boodschap van een muziek je ooit gedreven tot actie? Wat dan? o Ja, o [Nee 9. Doe je je huiswerk wel eens met muziek aan? o Ja o Nee 10. Kun je beter presteren met muziek aan? o Ja o Nee niet beter, niet slechter 11. Vind je dat jou docenten genoeg doen met muziek in de les? o Ja o Nee 12. Wat kunnen scholen/ docenten doen om muziek een grotere rol te geven binnen het onderwijs? weet ik niet, boeit me ook niet. als mensen muziek willen horen in de les dan gaan ze maar naar de muziekschool. 13. Wat vind je van de volgende soorten muziek? Kies uit: A. Te gek B. Het gaat C. Vind ik niks aan Vul in A, B of C Rap B Klassiek C Volksliederen C Pop B Hardcore C Heavy metal B Rock A Reggaeton ik ken wel raggae, in dat geval A Punk A 14. Welke vooroordelen heb je van mensen die van dit soort muziek houden? Rap - negers Pop - blond, barbie Klassiek - rijk, intelligent Hardcore - onintelligent, ongeschoold Heavy metal - lang haar, bier Punk - hanekam Reggaeton - joint Volksliederen - dansjes |
Geslacht: □ vrouw
Leeftijd: 16 jaar 1. Wat voor soort muziek luister je graag naar? Jump, club house, eclectic, latin, reggaeton & top40 2. Hoe belangrijk is muziek voor jou? o Super belangrijk 3. Hoeveel uren gemiddeld op een dag luister je naar muziek? 3 uur 4. Heeft muziek invloed op je kleding en ‘lifestyle’? o Ja, op m'n lifestyle 5. Hebben jouw ouders ooit bepaalde muziek(-stukken) afgekeurd/ verboden? Welke dan? o Nee 6. Wie is jou idool in de wereld van muziek? David Bisbal 7. Bij wat voor soort muziek wordt je beschouwd als ‘cool’ door andere jongelui? ? 8. Heeft de boodschap van een muziek je ooit gedreven tot actie? Wat dan? o Ja » Volumia! - Er Is Altijd Een Weg 9. Doe je je huiswerk wel eens met muziek aan? o Nee 10. Kun je beter presteren met muziek aan? o Ja, tijdens m'n werk 11. Vind je dat jou docenten genoeg doen met muziek in de les? o Nee 12. Wat kunnen scholen/ docenten doen om muziek een grotere rol te geven binnen het onderwijs? Dat weet ik dan weer niet :p ! 13. Wat vind je van de volgende soorten muziek? Kies uit: A. Te gek B. Het gaat C. Vind ik niks aan Vul in A, B of C Rap C Klassiek B Volksliederen C Pop A Hardcore B Heavy metal C Rock A Reggaeton A Punk C 14. Welke vooroordelen heb je van mensen die van dit soort muziek houden? Rap: agressief, negers Hardcore: extreem rechts Heavy metal: insane Punk: insane |
Citaat:
verder verwarren veel mensen reggeaton met reggae. reggeaton is van die foute bling bling shake met je ass schud met je tetten dancehall achtige raptroep. denk een beetje aan sean paul (maar dan veel erger). |
Leer eerst spellen zodat ik de vragen beter kan beantwoorden. :)
Maar ja... Geslacht: man Leeftijd: 20 1. Wat voor soort muziek luister je graag naar? Metal, hardstyle, hardrock, af en toe hardtrance of hardcore. 2. Hoe belangrijk is muziek voor jou? o Belangrijk 3. Hoeveel uren gemiddeld op een dag luister je naar muziek? 3-8 schat ik 4. Heeft muziek invloed op je kleding en ‘lifestyle’? o Ja 5. Hebben jouw ouders ooit bepaalde muziek(-stukken) afgekeurd/ verboden? Welke dan? o Nee 6. Wie is jou idool in de wereld van muziek? Niemand. 8. Heeft de boodschap van een muziek je ooit gedreven tot actie? Wat dan? o Nee 9. Doe je je huiswerk wel eens met muziek aan? o Ja 10. Kun je beter presteren met muziek aan? o Ja 11. Vind je dat jou docenten genoeg doen met muziek in de les? Anders, namelijk: teveel. 12. Wat kunnen scholen/ docenten doen om muziek een grotere rol te geven binnen het onderwijs? Het verplichte vak muziek afschaffen en die tijd nuttiger besteden. :) 13. Wat vind je van de volgende soorten muziek? Rap C Klassiek B Volksliederen C Pop B Hardcore A Heavy metal A Rock A Reggaeton C Punk B 14. Welke vooroordelen heb je van mensen die van dit soort muziek houden? Rap - Domme wiggers. Op een paar uitzonderingen na is dat niet eens een vooroordeel. :) |
Citaat:
|
sean paul wel, reggeaton niet. :)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:20. |