![]() |
Kussen op de eerste date
Je leert een leuke jongen/meisje kennen waar je een afspraakje mee regelt. Op dat afspraakje, kus je dan op het einde van de avond of is dat 'not done'?
Ik heb hier geen ervaring mee (eerste kussen kwamen nooit op een afspraakje :)) en vroeg me af of hier eigenlijk sprake is van enige etiquette of dat je gewoon moet doen waar je zin in hebt :p |
Gewoon doen waar je zin in hebt :)
|
ik had heb nog nooit gezoend op een eerste date, meestal gebeurde het voor een date.
Maar ik zou het zeker niet erg vinden. Zoenen op een eerste date moet kunnen, seks is een ander verhaal (dat vind ik dan wel erg overhaast op een eerste date) |
Citaat:
Mijn huidige vriend en ik zoenden nog voor we een woord gewisseld hadden, maar dat had te maken met andere dingen ;) |
Hippies!
|
Niks mis mee vind ik. Als het klikt, waarom zou je het dan niet doen? Ik ben daar niet zo moeilijk in hoor, kan vrij snel inschatten of het wel of niet voldoende klikt met iemand. En als het echt goed voelt, zou ik zelfs nog wel verder kunnen gaan dan alleen zoenen. Makkelijk of goedkoop? Ik vind van niet, zolang je zelf achter die keuze staat. Beter dan dat ik niet mezelf zou zijn en krampachtig aan principes vast zou houden waar ik niet eens helemaal achtersta :)
|
Gewoon doen waar je zin in hebt, geen dingen niet doen die je eigenlijk wel zou willen omdat andere mensen dat 'niet gepast' vinden. Schijt aan de rest van de wereld, als jij t maar leuk hebt!
|
Allicht doen. Als ik niet eens met hem zou willen zoenen, waarom ben ik dan in godsnaam met hem op een date? Nu date ik eigenlijk ook altijd pas nadat ik al gezoend heb, maar goed :P
|
Dat ligt eraan he...Klikt het en voel je je er allebei goed bij....waarom niet he!
|
Ligt eraan.
|
Citaat:
|
als het nou over sex ging, was denk ik een stuk interessantere vraagstelling. Maar zoenen? boeiend
|
Citaat:
maar waarom pas aan het eind van de avond :o |
Geen ervaring mee maar ik klikte op:
DONE: boeiend, je doet toch gewoon waar je zin in hebt |
Ik denk trouwens dat het ook nog wel veel uitmaakt of je iemand bent die bij wijze van spreken elke week een date hebt met een ander, of dat je nauwelijks date.
Ik heb zelf maar twee keer een date gehad (als je het uberhaupt al zo kunt noemen) en daar zijn ook 2 langdurige relaties uit ontstaan en daarbij had ik inderdaad ook van te voren al het idee dat het wel echt om iets serieus ging. Kijk, dan is de stap om gelijk te zoenen of meer snel gemaakt lijkt me. Sneller dan dat ik elke week iemand anders uit zou proberen met het idee van 'we zien wel wat er van komt'. Ach, en dan nog. Het gaat in dit geval maar om zoenen, zoveel stelt dat nou toch ook weer niet voor? Als het om seks zou gaan denk ik dat de meningen idd wel wat verdeelder zouden zijn. Dus, bij deze ook de vraag (als Muchacha het goed vindt): Wat vind jij van seks of seksuele handelingen anders dan intiem zoenen, op de eerste date? |
Tuurlijk zoenen!
Daarvoor heb je toch een date? ;) edit: seks op de eerste date zou ik niet zo snel doen. Misschien als je iemand al een tijdje kent en het duidelijk is dat die date leidt naar meer. |
Zoenen is gaaf :cool:
|
Gewoon doen, waarom niet? Als het toch klikt en klopt... Waarom zou je op een eerste date niet zoenen, en met iemand voor een avondje wel? (Nu zijn er vast mensen die niet voor een avondje een zoenpartner hebben... Anyway.)
|
Citaat:
Over het algemeen vind ik het boeiend, wat anderen doen. Men moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt, en als dat seks of iets dergelijks op de 1e date is, prima. |
Dat durf ik nooit :bloos:
|
Citaat:
Dankuwel aan Theemuts om het topic wat spicy'er te maken :p Niet gedacht dat de antwoorden zo eenduidig zouden zijn, dus antwoord ik maar even mee ontopic op Theemuts haar vraagje: daar een duidelijke nee :) Zoenen en wat voelen zou ik wel doen, maar ik zou zeker niet verder gaan... |
Zoenen op de eerste date vind ik prima kunnen (mits beide partijen het goed vinden natuurlijk ;)).
|
Verder dan zoenen en wat 'voelen' zou ik denk ik niet gaan. Je kan natuurlijk ook té vlot gaan hé :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar oké, ik heb nooit zo'n situatie bij de hand gehad, dus wie weet :) Ik ga er nu vanuit dat ik het niet zou doen. |
Citaat:
|
Waarom niet?
|
gewoon doen (y)
behalve als hij stom is :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wel, maar als k aanvoel dat t toch niets kan worden, dan heeft het toch geen zin. Ik pas als het gaat om enkel fysiek contact
|
gewoon doen wat goed voelt.. (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Bij alle jongens waar ik mee gezoend heb, kwam dat voor er ook uberhaupt maar een date geweest was. Done dus. Gewoon doen wat goed voelt (y)
|
Ik heb nooit een 'date'
|
Citaat:
|
Ik heb nooit een 'date', maar de eerste keer dat ik mijn vriend ontmoete, hebben we wel gezoend. Vanaf toen wisten we sowieso allebei eigenlijk al zeker dat we met elkaar verder wilden, dus de tweede keer hebben we seks gehad (en dat is echt totaal niks voor mij eigenlijk, maar ja, na 5 maanden samenwonen is ook iets dat ik niet van mezelf verwacht had :) ).
Maar normaalgesproken doe ik dat dus niet zo, hij was pas de 6e die ik in mijn hele leven heb gezoend, en de 3e serieuze relatie. |
Zoenen, prima. Ook ik heb meestal eerst met een jongen gezoend en daarna pas een date gehad. En seks, tja. Dat hangt een beetje van de situatie af. Met m'n vriendje had ik wel na de eerste date seks maar ik kende hem wel al 3 jaar. Doe gewoon lekker waar je zelf zin in hebt (Y)
|
Als het zo loopt waarom niet. Niet je hele eerste date maar op het zoenen uit zijn natuurlijk...
|
Op de 1e date van me vriend en mij hebben we enorm veel gezoend en gelijk heel de week hetzelfde bed gedeeld..:) Dat is nu zo een anderhalve maand geleden.
|
DONE: boeiend, je doet toch gewoon waar je zin in hebt
Waarom zou je vooraf bepalen dat je niet gaat zoenen? :confused: Misschien word je wel in één keer heel erg vreselijk verliefd ofzo, en wil je niets anders :D :p |
Ik heb nog nooit echt een 'date' gehad, maar ik zou het wel doen als het goed voelt. Maar ik zou het wel even peilen bij hem. ;)
|
Mijn ex ging voor de omgekeerde volgorde, op de 2e date trouwens. Dat vond ik héél wat minder :| Zei hij ook nog toen ik zoiets had van wtf ben je aant doen: "Ik dacht dat jij het ook wilde." Gefrustreerde jongens (n)
M'n huidige vriend heb ik op onze 1e 'date' wel gezoend, ja. Nouja, het was meer een klein nachtkusje. Verder zou ik echt niet gaan op een 1e date..ik heb sowieso altijd even de tijd nodig om aan die ander te wennen en me op m'n gemak bij hem te voelen. |
Ohjazekerwel, maar het hangt puur van de situatie af.
|
Gewoon waar je zin in hebt :)
|
Citaat:
|
Alleen als ik het zelf wil, niet omdat hij nou zo nodig die zoen wil hebben of omdat ik me ertoe verplicht voel.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:43. |