![]() |
Spieken
Iemand bij de examens nog iets van spiekbriefjes of andere trucjes gebeurd om te slagen of niet :D?
Of was dit té riskant? |
Citaat:
|
maar je mag toch niet bij ieder vak een gr gebruiken :)
|
In mijn jaar waren ze nog heel streng met de GR; die mocht je alleen voor Wiskunde gebruiken, voor andere vakken moest het een gewone rekenmachine zijn. Voor economie had ik een paar standaardformules op het klepje geschreven, met potlood, dus alleen ik kon ze zien :o Formules niet nodig gehad; ze werden gewoon gegeven.
|
Citaat:
|
ik mocht alleen bij scheikunde en natuurkunde en wiskunde :o
|
voor wiskunde, scheikunde en natuurkunde had ik wel m'n GR maar voor biologie moest ik een andere rekenmachine hebben...
Maar k heb het helemaal niet gebruikt |
Ik heb wat in m'n binas gekalkt en heb voor de exacte vakken heel veel in mijn rekenmachine gezet. Verder heb ik bij biologie toen ik naar de wc ging nog een antwoord gezien. Voor de rest ben ik vrij braaf geweest. ;)
|
Je kon bij ons wel gemakkelijk samenwerken, maar ik vond het té leip
|
ja daarom.. waarom risico lopen terwijl jet het normaal gesproken toch wel kent..
er waren zat momenten dat de dichtsbijzijnde surveillant 20 meter verder in de gymzaal zat ofzo.. als je dan zacht fluistert kunnen ze het nooit verstaan. |
Ik had bij het schrijven van mn NL tekst voor SE een papiertje in mn achterzak zitten. Toen ik naar de wc ging had ik daar even op gekeken, stonden wat zinnetjes op die wel handig waren. Bij eindexamen had ik mn GR, en als ik hem niet had viel er niet te spieken:p
|
Helemaal niks gespiekt
|
ik ken niemand die dat heeft gedaan eerlijk gezegd :confused:
|
Een vriendin van mij heeft bij Frans gewoon even achterom gekeken bij degene achter d'r... :eek:
|
Spieken vond ik iets té riskant. ;)
Maarja, ook zonder te spieken ben ik dubbeldik geslaagd. |
Dat heb ik dus echt niet gedurfd :D (ook niet nodig gehad)
|
:o iemand uit mn klas had in het schuif klepje van zn GR hele spiekbriefjes staan en hij si niet gepakt
|
Citaat:
|
ik had bij filosofie mijn samenvatting in mijn schoen gestopt. expres schoenen van mijn moeder (3 maten te groot) aangedaan. en toen op de wc even nog doorgelezen als geheugensteuntje.
khad een 7,3 :D Voor de rest ben ik heel braaf geweest. |
Zelf niet gedaan maar wel gehoord: stel een vriend van jou is heel erg goed in wiskunde en al na 1 uurtje klaar dan sta je allebei op en ga je naar de wc. Na je toiletbezoek loop je nonchalant naar zijn tafeltje terwijl hij jouw werk maakt. Intussen wel de indruk wekken dat je heel hard aan het werken bent.
|
Citaat:
|
Gelezen kan ook, ik ben slecht in bronvermelding.
|
voor engels ofzo had je op de wc wel een briefje met antwoorden kunnen achterlaten voor iemand anders
|
die wisseltruc heb ik trouwens wel eens gedaan iets dergelijks.. blaadje omwisselen met de buurman en dan zijn antwoorden onthouden.. maar wat ging die idioot naast me doen.. die ging met een zwarte pen en een ander handschrift mijn lege plekken invullen, kon ik dat allemaal gaan doorkrassen en opnieuw op gaan schrijven
|
Citaat:
|
als je de een terug ziet lopen zelf gauw opstaan en dan gaat dei andere op je plaats zitten ;)
|
iemand had zijn kladblaadje meegenomen in z'n zak. Examen ingeleverd , kladblaadje met antwoorden neergelegd bij een vriend van hem.
zelf nooit gedaan. |
Als ik een toets moest inhalen in de onderbouw deed ik altijd een boek onder mijn trui. Ook heb ik een keer bij een inhaal-PTA van wiskunde samen met een klasgenoot het tweede velletje weggegooid en later beweerd dat het tweede vel helemaal niet er bij zat. In plaats van 5 opgavens hadden wij 3 opgavens gemaakt en dat werd naar verhouding berekend. Voor het eerst in mijn leven een 7 of een 8 voor wiskunde. (y)
|
Citaat:
|
nooit nodig gehad. en afkijken kon niet was telkens als eerste klaar...
|
Citaat:
|
Bij de vakken waar ik het nodig had (wiskunde, scheikunde, natuurkunde) kun je niet echt afkijken, dan moet je de hele berekening over gaan schrijven. Dan moet je dus veel te lang bij je buurman/vrouw kijken. Bovendien had je daar je GR om dingen in te zetten. Wat ik wel heb gedaan.
Bij talen enzo vertrouwde ik mezelf meer dan degene die naast me zat :o |
Citaat:
|
Citaat:
En ik word altijd heel zenuwachtig van spieken dus dat doe ik zelden |
Ook de Binas en de rekenmachine worden heel veel gebruikt (logisch). Maar zijn er niet nog verhalen van mensen die spiekten en gepakt werden ofzo? Of andere spiekmethodes :)?
Ik moet volgend jaar examen doen :p |
Bij mijn staatsexamens drie jaar geleden is iemand weggestuurd omdat hij aan het spieken was. Ik weet niet hoe, alleen dat ze hem fluisterend verzochten mee naar buiten te lopen.
|
Ik was vergeten me binas uit te gummen. Maar daar kwam ik ook pas achter na me examens.
|
Bij ons op school, om spieken te voorkomen, mag er niet gewerkt worden met:
- eigen atlassen - eigen binassen Ook mag je geen etui meenemen, en behalve eten en drinken niets op tafel zetten... GR wordt niet gecontroleerd... Eigen woordenboek gebruik mag WEL Vreemde regeltjes.. |
Je mag in je GR hebben staan wat je wilt, mogen ze niet wissen. Dit zijn examenvoorschriften.
|
Citaat:
Ik heb zo eens iemand in de 5e geholpen.. Ik ben niet gepakt maar dat risico had ik er wel voor over. |
Citaat:
|
hoezo?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Bij ons werden de Binassen willekeurig omgewisseld.
Kreeg ik de Binas van iemand die er mega veel in had geschreven :D |
Ik heb gewoon dingen in me binas en biodata gezet. Maar ik adviseer mensen om dat beter niet te doen, want dan wordt je te zenuwachtig en gebruik je binas express minder. Dat was bij mij het geval. Verder heb ik een vriend en hij is enorm slecht in de talen, hij haalt echt altijd standaard 3 en 2 bij de rep. als niemand hem helpt. Bij het oefenen van tentamen in de les haalde hij ook standaard een 2/3. Dus smeekte hij mij om hem te helpen. Want talen liggen mij eigenlijk wel en met een 2/3 voor Frans of Dui mag je geen examen doen. Tijdens de tentamen heeft hij dus Frans en Dui gewoon van mij afgekeken. We deden niet moeilijk, hij ging gewoon achter mij zitten en ik had mijn tafel al ietsje naar achteren en opzij geschuifd. Tijdens de tentamen krijgen we 3 vellen: antwoordenvel, tekst, opgaves. Ik legde de antwoordenvel helemaal links en deed alsof ik met de tekst bezig was. Hierdoor schijfde ik iets naar rechts. Hij kon zo alles overnemen, het was multi. Heeft wel expres hier en daar wat fouten gemaakt zodat ze niet op elkaar leken. Hij heeft uiteindelijk Frans en Dui met een 7 afgesloten. De leraren waren erg verbaasd en vroegen hem hoe hij het had gedaan: gewoon veel oefenen zei hij. Dus voor de gene die wel een onvoldoende hadden adviseerde de leraren steeds veel oefenen, want kijk maar naar de gene die standaard 2/3 haalt. En iedereen weet dat die van mij alles had afgekeken, dus werden ze extra boos op hem. Tijdens de examen, hetzelfde truc bij engels en NL (de eerste tekst). Hij heeft die ook met een 7 afgesloten.
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
ik meestal typp-ex formulles op schoenen ofwel op mijn buik skrijven/binnenkant van je mouw,bovenkant van je kraag binnenkant dan:d
prit onderkant van je bank papier der aan hangen nodig trek je er ff af dan weer aanplakken,onze banken staan vol me stylo en stif stoelen ook dus de stoel voorje nog vlug ff iets opschrijven iemand die ik ken alles ingesproken op zijne mp3 en dan tijdens examens enkele keren laten afspelen die had toch lang haar zag je niet :D genoeg? Greetz Martijne;) |
Citaat:
|
Oke, spelling is niet mijn sterkste punt en die lidwoorden heb ik nooit onder de knie gekregen. Maar dat komt door mijn allochtoonse achtergrond en omdat ik een beetje laat naar NL kwam. Maar dat soort dingen heb je niet nodig bij de tentamens/examens. Het is multi en het gaat erom of je snapt waar het over gaat.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:03. |