![]() |
huren, wat een feest
Hallo,
Sinds 1 mei huur ik een kamer/appartement. ik heb een woonkamer,slaapkamer en een gang, de rest deel ik met 2 andere bewoners. (Deze hebben ook per 1 mei de sleutel gekregen, de woning was eerst een kantoor) sinds ik de sleutel heb gekregen is tot nu toe nog alles mis gegaan, ik heb het gehuurd onder de voorwaarde dat alles in orde zou zijn. ik heb een huurovereenkomst afgesloten via de makelaar, zelf heb ik geen contact met de verhuurder, alles loopt via de makelaar. Een kleine opsomming van een aantal dingen die mis zijn gegaan: - badkamer zat er pas half mei in, (het water liep pas 2 juni weg) - keuken zat er pas half mei in (niet dat er al gekit is of iets dergelijks) - een week zonder gas,water en licht gezeten, nog een andere keer een weekendje zonder stroom - overstroming van de wasmachine, keuken, en washok - begin juni had ik eindelijk een stopcontact in mijn kamer zitten. - de ramen kunnen nog steeds niet dicht of sommig kunnen niet open. - de bedrading van het pand schijnt zeer oud en verrot te zijn. - scheuren in de muren (niet mijn verdieping, maar die van mijn huisgenoot) - ik heb sinds kort ook hele mooie bruine vochtplekken in mijn plafond en zo kan ik nog wel een uurtje door tikken. Nu is de afspraak gemaakt dat ik de huur van de maand mei terug krijg. ik ga er ook vanuit dat dit gebeurd. al loop ik daar al een paar weken achter aan te bellen. Mijn huisgenoot is van plan om de gemeente erbij te laten komen om het pand te laten inspecteren. Na mijn idee wordt het pand 100% afgekeurd. Ik vraag me hier dus af.. - waar moet een huurhuis aan voldoen? - wat gebeurd er als een huurhuis wordt afgekeurd? - Stel dat ik eruit moet, wie zorgt voor een nieuwe woning, krijg ik de door mij gemaakte kosten vergoed, wie vergoed de verhuizing etc etc Ik hoop dat een van jullie mij kan helpen, want ik heb flink op internet lopen zoeken zonder resultaat. alsvast bedankt |
Sorry hoor maar sommige dingen had je van tevoren wel kunnen weten, zoals of de bedrading in orde is, of dat er scheuren in de muur zitten.
Verder heb ik geen nuttig advies :p |
Citaat:
Wij hadden hier laatst wat problemen en toen hebben we het even bekeken, bleek dat er bedrading van met linnen isolatie... |
Bedraging in de muren kun je inderdaad nogal moeilijk checken maar als je een kamer wilt huren is het toch normaal dat je even een mannetje meeneemt om de electrische installatie te bekijken als je het niet vertrouwt?
Dingen als een ontbrekende badkamer, ramen die niet open kunnen, geen stopcontact, vochtplekken e.d. kun je allemaal zonder enig nader onderzoek bij een eerste bezoek al zien. En ook dingen als het GWL kun je heel eenvoudig zelf vaststellen, draai gewoon even de kraan open en flip het licht even aan als je er bent. Ik zou, als ik dit zo hoor, de zaak gewoon aan de gemeente overdragen en met spoed. Maar reken er wel op dat de gemeente een walgelijke en trage organisatie is. Ga ondertussen gewoon zelf op zoek naar een nieuw appartement en regel het zo goed mogelijk met je huisbaas, desnoods met een bureau rechtshulp of juridisch loket achter je, want als je op 'actie' van de gemeente moet wachten ben je een half jaar verder. |
Citaat:
dus dit zijn allemaal dingen die of later zijn gebeurt, of die uiterlijk 1 mei in orde zouden zijn. Daarom baal ik hier dus zo ontzettend van. Trouwens, de bedrading weet ik nog maar net. een kennis van mij hoorde dat ik daar ging wonen. deze man had vorig jaar voor dat pand een offerte gemaakt over wat het zou kosten om de bedrading te vernieuwen. die kennis kwam erachter dat de bedrading heel erg slecht was. de huurbaas vond de offerte te duur, en heeft daarom pand zo gelaten. |
je hebt teminste wel een nieuwe keuken en badkamer (neem ik aan) dat is toch al chille.
met je mede huurders moet je geen rekening houden. Zij moeten hun eigen problemen oplossen. Jij eerst de jouwe (dan die van hen) Volgens mij zit het zo dat de verhuuder het pand in goede staat moet onderhouden. Als de inspectie of wat dan ook is geweest moeten deze gebreken door de verhuuder opgelost worden. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:50. |