![]() |
vertaling van een brief
kan iemand deze brief voor mij vertalen naar het Frans toe? :D
ik zou je eeuwig dankbaar zijn! Schagen, 19-06-06 Dear Jon, I am writing you a letter, because a friend and i are going on a holiday to France, and we need a home to stay at. I am Maarten Oosthuizen, 14 years old, with long blond hear and blue eyes. I also got a brother, Wouter, at the age of 16. Both my parents are 50. We live in Schagen, my house is yellow, and a little squarely, I only got a few fishes in my pond. My favourite food is pizza, my hobbies are: playing computer, playing guitare, and reading a nice book. I go to a school called GSG, and im in a class called 3G1. I like the gym class, and deffinatly not the history class. When i’m grown up, i want to do something with childrens. Anyway, how are you actually? How old are you, to what school do you got to, and that kind of things? I would like to hear from you soon. Best regards, Maarten Oosthuizen. |
-->mt
|
Mijn frans is te slecht daarvoor, maar ik kan je vertellen dat niemand het voor je wil doen, helaas.:o Je kan het beste het eerst zelf proberen (serieus, en niet met een vertaalmachine) en dan laten nakijken hier. :)
|
Dat Engels lijkt al nergens op ;)
|
Citaat:
De zinnen zitten ook helemaal niet goed in elkaar. Maarja, ik denk dat je gewoon even zelf met een woordenboek en grammatica aan de slag moet, dat heb ik zelf ook altijd moeten doen! |
Je laat wel veel los over je privéleven :o
|
Even een paar vertalingen van je brief:
Ik schrijf je een brief, omdat een vriend en ik op vakantie gaan naar Frankrijk en een huis nodig hebben om in te verblijven. Ik ben M.O. 14 jaren oud met lang blond en blauwe ogen. Ik heb/kreeg ook een broer, Wouter, op de leeftijd van 16 jaar. We wonen in Schagen, mijn huis is geel en een beetje hoekachtig, ik heb alleen een paar vissen in mijn vijver. Als ik groot ben, wil ik iets met kinderens doen. Misschien is het een idee om wat vaker een nieuwe zin te beginnen zodat je geen bijzinnen krijgt die niets met de hoofdzin te maken hebben. En verder: Het is een beetje onfatsoenlijk om een brief eerst met je zelf te beginnen en je pas in de laatste zinnen, bij wijze van gulle toegift, nog even tot de geadresseerde te richten. Ik zou zeggen, sleutel er nog even aan, haal je Babelfishdingen eruit en post het dan gerust nog een keer. Als je inzet toont, zijn de mensen hier heel aardig :p |
Ik probeer het gewoon....
Chèr Jon, Je t'écris une lettre, parce que moi et un ami vont en vacances en France et il y a besoin d'un séjour. Je m'appelle Maarten Oosthuizen et j'ai 14 ans. J'ai les cheveux longues et blondes et j'ai les yeux blues. J'ai aussi un frère qui s'appelle Wouter et il a 16 ans. Tous les deux de mes parents ont 50 ans. Nous habitons en Schagen, ma maison est jaune et un peu carré. Misschien kan je het nu voor de rest zelf afmaken. Maak gebruik van het woordenboek en van www.interglot.com. |
Cher Jean,
Je t'ecris une lettre, parce que moi et un ami voulons prendre une vacation en France, et nous avons besoin d'avoir une maison pour .... Je suis Maarten Oosthuizen, j'ai quattorze ans et j'ai du chevaux longes et blondes et mon .... sont bleu. J'ai un frère - il s'appelle Wouter et il a seize ans. Mon parents ont 50. Nous habitons dans Schagen, notre maison est jaune et ...... j'ai nou ja, doe verder maar zelf :) dit was allemaal een beetje uit mijn hoofd. maar zou je niet wat interessantere dingen kunnen vertellen dan dat je huis geel en vierkanterig is? bijvoorbeeld wat je op je computer zoal doet, wat voor boeken je leuk vindt, wat je als tegenruil voor het vakantiehuis kunt bieden, wat voor uitstapjes je samen zou willen maken? |
Citaat:
Die reactie van Jolijn is redelijk goed, ik ga kijken of ik er nog iets zinnigs aan kan toevoegen. Mijn ogen zijn blauw = mon yeux sont bleu dat vierkant (squarely) = gewoon debiel om in een brief te zeggen I only got a few fishes in my pond = et j'ai un peux poissons dans mon -vijver- Je prefere (zoek die accenten maar lekker zelf uit) le pizza. en de rest is voor de volgende :p Cher Jean, Je t'ecris une lettre, parce que moi et un ami voulons prendre une vacation en France, et nous avons besoin d'avoir une maison pour .... Je suis Maarten Oosthuizen, j'ai quattorze ans et j'ai du chevaux longes et blondes et mon .... sont bleu. J'ai un frère - il s'appelle Wouter et il a seize ans. Mon parents ont 50. Nous habitons dans Schagen, notre maison est jaune et ...... j'ai nou ja, doe verder maar zelf dit was allemaal een beetje uit mijn hoofd. maar zou je niet wat interessantere dingen kunnen vertellen dan dat je huis geel en vierkanterig is? bijvoorbeeld wat je op je computer zoal doet, wat voor boeken je leuk vindt, wat je als tegenruil voor het vakantiehuis kunt bieden, wat voor uitstapjes je samen zou willen maken? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:39. |