![]() |
[gez] Software om windows af te sluiten
Hoi,
Ik zoek eigenlijk iets heel simpels, maar ik kan het nergens vinden: een programmaatje (freeware) dat Windows 2000 automatisch afsluit als ik een uur of drie niks heb gedaan. MAAR: Dan wel alleen 's nachts, want overdag staat de pc soms te downloaden. Ik weet niet waar ik op moet zoeken op google, misschien kent hier iemand zoiets. grt gus |
Kan je niks regelen met de taakplanner?
|
Eh, waar zit dat? Kan je daar ook instellen dat hij een actie moet uitvoeren na een bepaalde tijd "inactivity"?
Goedemorgen, trouwens... |
Zover ik het weet kan je bij Task Scheduler (takenplanner) alleen een tijd aangeven.
Sommige download programma's maken gebruik van een download-klaar-sluit-windows-af optie. En anders kan je het nog altijd met een batchscriptje regelen. (meer info, zie de eerste hit van de link) |
Heeft Win2000 net als winxp geen energiebeheer? Daar kun je namelijk instellen na hoeveel minuten je pc uit moet.
|
Er is een CMD command voor het afsluiten van windows, ik weet alleen niet meer welke.
|
shutdown.exe instellen als screensaver ?
desnoods via een BATCH, die eerst de huidige tijd controleert of 't wel nacht is |
|
Met de taakplanner shutdown.exe laten opstarten als je een tijdje niet werkt ofwel bij het energiebeheer gaan kijken.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:03. |