Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Seksualiteit (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=28)
-   -   'Onderzoeker: Sperma maakt vrouwen blij' (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=143236)

Rabbi Daniel 28-06-2002 20:51

Onderzoeker: Sperma maakt vrouwen blij

Uitgegeven: 27-6-2002 8:17
Laatst gewijzigd: 27-6-2002 8:58

NEW YORK - Vrouwen die onbeschermd met een man vrijen, voelen zich over het algemeen prettiger dan wanneer hun partner een condoom gebruikt. Dat komt doordat met het sperma dat in de vagina terechtkomt, ook hormonen het lichaam van de vrouw binnendringen die de gemoedstoestand positief kunnen beïnvloeden. Dat blijkt uit onderzoek van de New York State University.

Onderzoeksleider Gordon Gallup onderzocht 293 studentes. Hij vroeg of zij met of zonder condoom seks hadden met een man. Ook onderwierp hij de vrouwen aan een test om hun algemene gemoedstoestand te meten.

Het bleek dat vrouwen die met condoom vrijden, een stuk ongelukkiger waren dan vrouwen die het zonder deden. Zelfs eventuele gedachten aan zelfmoord namen drastisch toe als de proefpersonen niet geregeld in aanraking kwamen met mannelijk zaad.

Onveilige seks

Gallup benadrukt dat hij met het onderzoek geen pleidooi houdt voor onveilige seks. "Het is duidelijk dat een ongewilde zwangerschap of een geslachtsziekte zwaarder weegt dan de positieve psychische effecten van sperma", aldus Gallup op de internetsite van het wetenschapsblad New Scientist. De resultaten van het onderzoek verschijnen in het tijdschrift Archives of Sexual Behavior.

--------
Meiden... klopt dit voor jullie ook? ;)

nouk16 28-06-2002 21:05

Ik kan niet geloven dat vrouwen zich ongelukkiger voelen als ze met condoom vrijen. Hoogstens dat ze het niet lekker vinden. Ik vind het een beetje onzin.

nare man 28-06-2002 21:34

Jezus FA, wat voor sites lees jij :D

ally mcbeal 28-06-2002 21:36

Ik word oprecht gelukkiger van een condoom, hoor. Euforisch is een te groot woord, maar het is een stuk prettiger dan zonder condoom, want dan loopt al dat *%$^*#*) mannenzaad er net zo hard weer uit als het in je vagina kwam. En DAT maakt me dus ongelukkig. Nou ja. Niet ongelukkig. Maar het is wel heeeeel irritant, want je moet met handdoeken gaan klooien enzo... Nee. Ik word niet gelukkig van mannenzaad. Gewoon om dat gedoe achteraf.

jnieuwelaar 28-06-2002 21:57

kgeloof dat mijn vorige vriendin het heerlijk vond om alles binnen te voelen komen. Eruit vond ze ook zeker geen probleem. Dus bij deze klopt je stelling voor haar.

LM 28-06-2002 23:15

:confused: Geen idee :confused:

sas_andrea 29-06-2002 15:03

Ik vind het zekerste weten beterrrr zonder condoom. Gewoon een heel ander gevoel. Ik vind het gewoon heerlijk om te voelen hoe mijn vriend in mij komt. Hij vindt t trouwens ook fijner zonder condoom, dus ja...

Ik word er dus wel blijer van... :s

AtHell 29-06-2002 15:30

Citaat:

nare man schreef:
idd *vind het raar dat ik nooit zowiets vind :p*

Rabbi Daniel 29-06-2002 17:39

Citaat:

nare man schreef:
http://nu.nl/document?n=58679

:D:D:D

jaz-p' 29-06-2002 17:41

Citaat:

nare man schreef:
k vin het wel sterk gevonden weer een onzinnig onderzoek erbij....!

Piccola 29-06-2002 22:22

Ik word van allebei zeer gelukkig! Het boeit mij dus echt niet of ik sperma in me krijg of niet! :confused: Ik ben gewoon al blij dat mijn vriend en ik zoiets delen enzo. Snap?! :p

Lethalis 29-06-2002 23:42

Citaat:

Fleet Admiral schreef:
Zelfs eventuele gedachten aan zelfmoord namen drastisch toe als de proefpersonen niet geregeld in aanraking kwamen met mannelijk zaad.
*gaaaaaaaaaaaaaaap*

Vreemd dat al die nonnen geen zelfmoord plegen.

ZHAzha 30-06-2002 21:33

uhm ..vind het vaak nogal irritant.. al die zooi die er dan weer uitdruipt :D ..
dus denk dat het een beetje onzin is..

Vinzz 30-06-2002 21:34

hm het zou mooi zijn (y) het lijkt me wel ene beetje vies/lastieg voor ene meisje ja... dat uitdrui.... *ril*

qghp 30-06-2002 21:44

Citaat:

Alkahol!K schreef:
hm het zou mooi zijn (y) het lijkt me wel ene beetje vies/lastieg voor ene meisje ja... dat uitdrui.... *ril*
(n) :( (n)

'I'he Prophet 30-06-2002 21:46

Citaat:

******** schreef:
*gaaaaaaaaaaaaaaap*

Vreemd dat al die nonnen geen zelfmoord plegen.

Alsof nonnen niet neuken ;). Man, in de middeleeuwen waren er al tunnels van de pastoorgebouwen naar de nonnengebouwen :D.

Dminor 30-06-2002 21:55

Waarom zou dit alleen bij vrouwen het geval zijn...? Mannen hebben toch zeker dezelfde huid?

En als het niet zo te redeneren is, dan zit het dus tussen de oortjes en is het onderzoek zo loos als Duitsland dat met slecht voetbal in de finale komt. Ik noem maar wat.

nare man 01-07-2002 00:31

Citaat:

Alkahol!K schreef:
Hoezo, veeg jij het nooit aan je lakens af?

sparkling star 01-07-2002 17:13

in mijn geval zou ik totaal niet weten of dat zo is, ik ben gewoon altijd gelukkig! :)

Rabbi Daniel 02-07-2002 13:17

Citaat:

'I'he Prophet schreef:
Alsof nonnen niet neuken ;). Man, in de middeleeuwen waren er al tunnels van de pastoorgebouwen naar de nonnengebouwen :D.
Goh, jij bent er ook achter. :) :D

Dacht iemand echt dat die nonnen en pastoren etc. hun hele leven zonder sex zitten? :eek:

Écht niet. :p

(Eén van de best bewaarde geheimen binnen de hele kerk, denk ik. :p)

Vämpiria_Moon 02-07-2002 14:56

Ik zal het best kunnen geloven.. al die hormoontjes :)..

Nou moeten ze wel slikken.. hehehe..

perseus 02-07-2002 19:07

Wat een onderzoek :rolleyes: :D

Spyker 02-07-2002 19:47

Citaat:

jaz-p' schreef:

k vin het wel sterk gevonden weer een onzinnig onderzoek erbij....!

Niet helemaal. Nu hebben we er een nieuwe oneliner bij!

Jij ziet er depressief uit zeg!, zal ik even wat hormonen inbrengen die je gemoedstoestand positief beïnvloeden?

GeNeVa 08-07-2002 14:47

Citaat:

Vämpiria_Moon schreef:
Ik zal het best kunnen geloven.. al die hormoontjes :)..

Nou moeten ze wel slikken.. hehehe..

Nee oen! De hormonen kunnen opgenomen worden door je baarmoederwand! Lees het onderzoek door!

Isischild© 08-07-2002 15:29

Ik vind condooms irritant, dat is gewoon zo. In het begin deden we het nog met, maar nu we weten dat we allebei save en gezond zijn, ben ik lekker aan de pil! Dat eruit lopen is naderhand inderdaad wel irritant en ranzig, maar dan trek je toch gewoon even een sprintje richting de wc?

jnieuwelaar 08-07-2002 19:58

Citaat:

Isischild© schreef:
maar dan trek je toch gewoon even een sprintje richting de wc?
En zie hier een grote afknapper. Gewoon een zakdoekje gebruiken ofzo.

MCH 11-07-2002 01:40

Citaat:

nare man schreef:
Stond ook op Fok! :p

Thutshui 11-07-2002 09:19

Citaat:

jnieuwelaar schreef:

En zie hier een grote afknapper. Gewoon een zakdoekje gebruiken ofzo.

Handdoek is makkelijker, gewoon d'r onder leggen, kan je ook blijven liggen :) (y)

Tsoenami 11-07-2002 09:24

Nu, ik doe het steeds met condoom, en ik denk toch niet dat ik een ongelukkig meisje ben, integendeel zelfs :D , kvind het maar raar...

Thutshui 11-07-2002 09:25

Citaat:

Tsoenami schreef:
Nu, ik doe het steeds met condoom, en ik denk toch niet dat ik een ongelukkig meisje ben, integendeel zelfs :D , kvind het maar raar...
:D

Jadis 11-07-2002 23:08

:D op zich wel een grappig onderzoek. toch geen reden om het zonder condoom te doen.
wat mannen niet allemaal doen om in de buurt van een vagina te komen..

MissBi@tch 14-07-2002 19:07

uhm kdoe t nooit met condoom met mn vriend ben aan de pil...en hebbe allebei geen ziektes dus ik ga echt geen condoom gebruiken maar ja ik geloof niet dat het te maken heeft met sperma klinkt echt vreemd :confused:

DarkCat 14-07-2002 19:17

Misschien moeten ze het in capsulevorm gaan uitbrengen.. :D

the 6th gate 14-07-2002 19:23

Citaat:

DarkCat schreef:
Misschien moeten ze het in capsulevorm gaan uitbrengen.. :D

Havock 14-07-2002 20:55

Citaat:

nare man schreef:
wil je dat nou écht weten?

Internationalist 16-07-2002 22:37

Citaat:

nare man schreef:

ruby soho 17-07-2002 15:42

hmz zal allemaa wel ofzo, hou t tog maar bij n condoom :rolleyeS:

Spyker 17-07-2002 20:25

Citaat:

terror koe schreef:
maakt sperma in je mond ook blij?

dan moet ik toch eens 'aan de pijp' gaan

Tja, als dat voor jou een reden is om het te gaan doen....
Ik zal je niet tegenhouden. En mocht je nog iemand zoeken, we houden ons aanbevolen ;) :p :D

girlmetwijdebroeken 17-07-2002 20:42

pff.. nog nooit wat van gemerkt... dat ik me prettiger ben als hij in me is klaargekomen dan met condoom.

Uneksia 17-07-2002 20:43

*denkt lang na*...........nuh, niet echt verschil qua blijdschap geloof ik.

youriw 17-07-2002 20:48

't maakt mijn vriendin treurig ... eerste ronde voor bij :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:47.