![]() |
oorlogsfilms
ik ben nu al een paar dagen ziek en zal nog wel een paar dagen ziek blijven en ik heb ondertussen al behoorlijk wat films gekeken, waaronder ook oorlogsfilms
Jarhead American soldiers/ a day in iraq saving private ryan black hawk down mijn vraag is heeft er iemand nog aanraders, afraders of gewoon titels die je in je kop opkomen voor mij om te kijken. |
Apocalypse Now (y)
Een betere oorlogsfilm bestaat er niet. |
meer??
ik schrijf em op hoor de videotheek is hier om de hoek morgen ben ik de eerste |
- "The Deer Hunter"
- "Platoon" - "Das Boot" - "The Thin Red Line" - "We Were Soldiers" - "Un long dimanche de fiançailles" - "Enemy At The Gates" - "Schindler's List" - "Windtalkers" - "Pearl Harbor" - "Captain Corelli's Mandolin" - "Der Untergang" - "Band Of Brothers" (mini-serie die je ook in de videotheek kunt huren) - "The Patriot" - "U-571" - "Born On The Fourth Of July" - "Coming Home" - "The War At Home" Er zijn zeker nog wel meer oorlogsfilms, maar hier zou je toch wel even zoet mee moeten zijn. ;) |
Citaat:
|
The longest Day
A Bridge To Far The Eagle has landed zijn wel wat ouder |
|
When trumpets fade
|
Gewoon de dvd van Band of Brothers kopen en Apocalypse now, dan heb je alles wat je moet hebben.
|
dank jullie allen, ik ga dalijk mijn tocht naar de videotheek voorbereiden
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Geweldig idd, een van de wat meer kunstzinnigere oorlogsfilms, heel wat anders dan Saving Private Ryan.
|
Kunstzinnig, my ass. Pretentieus en vervelend, eerder.
|
Zeker Band of Brothers ja (y) Kan die hele serie wel tig keer kijken..
|
full metal jacket? :o
|
Citaat:
|
The Thin Red Line is echt verschrikkelijk. Pretentieus en vervelend is een goede omschrijving :)
Full Metal Jacket is ook een aanrader. Apocalypse Now evenzo. |
Een paar toppers:
1 band of brother 2 full metal jacket (y) 3 saving private ryan en al die anderen die ze op noemde hahaha allemaal goed The thin red line vond ik iets te langdraadig |
:o :eek: waarom is de tweeling nog niet genoemd!?? :eek: :o
|
Omdat dat een oorlogsdrama is, geen oorlogsfilm.
|
Citaat:
|
The pianist
(of is dat ook een oorlogsdrama) |
Citaat:
|
Citaat:
|
platoon (Y)
|
|
bridge over the river kwai. (y)
|
FULL METAL JACKET
en APOCAPLYSPE NOW zijn de beste oorlogsfilms die ik heb gezien. Damn. |
Citaat:
|
Im Westen Nichts Neues.
|
The Grey Zone (y)
|
Is "Three Kings" ook een oorlogsfilm??
|
Citaat:
En als je die leuk vindt kan ik Lawrence of Arabia van David Lean ook aanraden. Empire of the Sun zou oorspronkelijk ook door David Lean geregisseerd worden, maar ging naar Steven Spielberg (en is overigens weer meer een oorlogsdrama). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
'what is your major malfunction private' 'get of my f*cking obstacle' die drill sergeant is gewoon te goed :D (y) |
The deer hunter zag ik ergens staan. Dat is dan ook wel een film van de bovenste orde.(y)
En apocalypse now idd. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:43. |