![]() |
Meest extreme muziek
Wat is volgens jullie de meest extreme muziek ooit geschreven? Ikzelf vind het volgende het meest extreme wat ik ooit gehoord heb: Ustvolskaya's Dies Irae. Ik kan ook niet voorstellen dat het nog extremer kan.
Check deze link en klik dan op video (rechts in beeld): http://www.vpro.nl/programma/vrijege...tems/15966832/ Zet dan de schuif naar 5 min 50 sec. Je kunt dan naar fragmenten zien van dit stuk (met soms tussendoor een stukje interview). PAS OP: Deze muziek kan als schokkend worden ervaren. |
Aryan Kampf 88
|
the berzerker vind ik anders ook wel redelijk extreem.
|
Moby
|
STO alladin :bloos:
|
De Leeuw is goed, he?
Ik vind het begin van die 'dagen van toorn' qua toontaal wel lijken op de Totentanz (Liszt). (Waar komt dat gekreun trouwens vandaan?) Verder moet je je afvragen wat extreem is: Oestjvolskaja klinkt erg 'gepijnigd', maar componeren kan ook op andere manieren extreem zijn. Sorabji bijvoorbeeld, schreef ook 'extreme' muziek. Een beetje neoklassiek (denk aan Busoni) maar dan walgelijk gecompliceerd en lang (bv. het Opus Clavicembalisticum). Maar 'fysiek' minder extreem. Moet je 'pijn' sowieso wel in muziek uitdrukken? |
Ik ben van mening dat muziek alle emoties kan uitdrukken en ik houd zo nu en dan ook wel van 'extremen' (ik luister op dit moment 'gewoon' weer naar Bach's Goldbergvariaties (y) ). Ik heb ook niet gezegd dat de muziek prettig is, maar het geeft wel goed uitdrukking aan bepaalde emoties.
|
Citaat:
|
ik vind het niet bijster extreem ofzo
maar ik denk dat iedereen een andere interpretatie geeft als het over extreem gaat. |
Citaat:
Dat filmpje 'is niet beschikbaar in Windows Media Player formaat', en RealPlayer, daar doe ik niet aan hehe. Wat heet 'extreem'.. als je op zoek bent naar extreem hard moet je eens iets van Noizefucker zoeken (de nummers "The Killing Music" of "Fuckers Kerk" bijvoorbeeld).. speedcore / terror op z'n allerhardst. Teminste, iets harders en snellers moet ik nog tegenkomen.. kenners, feel free to correct me. :) Verder kun je iets van Haus Arafna proberen, noise / power electronics. Niet zozeer snel of wat dan ook, maar zoek de nummers "You Die" of "Seven Murder" maar eens op en zet het volume hard, dan snap je wel wat ik bedoel. |
ik vind het wel iets hebben eigenlijk. sowieso heeft vrije geluiden best vaak toffe dingen.
extreem vind ik japanse noise artiesten als merzbow |
Anal Cunt (Y)(N) :r
|
Citaat:
|
Axis of Perdition, ga dat maar eens luisteren :)
|
De term extreem is echt overrated.
|
K3
|
John Zorn's Naked City?
|
Citaat:
Citaat:
|
Als we toch met loze namen gaan smijten: Masonna.
|
swarrrm vond ik wel behoorlijk extreem , terwijl het nog steeds best mooi bleef.
|
Het nummer War van Meshuggah is best extreem.
|
Citaat:
Altijd die Jappaners idd, Ryoji Ikeda is ook wel een bekende die soms de oren weet te pijnigen, maar toch weer op een andere manier. Op weer andere manieren misschien acts als Shaggs, Burzum, Prussian Blue (omg) ende Laibach. Maar goed, zal het fragmentje eens opzetten. |
Citaat:
|
hoppa Noisekick
|
Ik Schop U Dood! ;)
|
Dan ga ik toch maar voor Dimmu Borgir, of Anaahl Nakhprat.
|
Citaat:
|
Citaat:
Sowieso, aan extreem wen je. Wat ik vroeger extreem vond vind ik nu verre van extreem. Wat ik zelf wel cool vind is die vsnares/speedranch plaat. Niet extreem (voor veel mensen vast wel) maar wel gewoon hard. |
Citaat:
|
ligt eraan wat je onder extreem verstaat. Ik denk dat veel mensen extreem al snel associeren met snelle en harde muziek, terwijl dat niet eens nodig is om iets extreem te noemen. Bij mij ligt dat vooral in het onverwachte. Onverwachte klanken of tempowisselingen
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Toen ik het eerst Aphex Twin hoorde vond ik het extreem. Als ik nu nog steeds enkele nummers van zijn Druqks album hoor, dan denk k nog steeds dat zijn muziek extreem is. Extremer kan het haast niet. :P
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De extremen opzoeken is voor mensen met autistische trekjes, wat is het nut ervan?
|
Citaat:
|
Citaat:
Vrije geluiden heeft soms nog wel toffe sheit ertussen zitten, maar het zijn me iets te vaak van die mensen die héél graag anders willen zijn en daarom maar met vorken over de snaren van de piano gaan schrapen en dat soort bs. |
Keane, Arctic Monkeys, Radiohead, Maroon 5
|
Citaat:
|
de napalm death peel sessions zijn vrij luid.
|
Citaat:
|
John zorn, al is extreem een te breed woord (n)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
wat ik niet echt cool vind: Merzbow (noise)
wat ik erg goed vind: Nasum (grindcore) |
Citaat:
|
agoraphobic nosebleed - frozen corpses stuffed with dope
http://www.digitalmetal.com/graphics/ANbGroup1RGB.jpg |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:10. |