![]() |
garantiebewijs kwijt..
3 weken geleden kocht ik een mooie koptelefoon bij de Mediamarkt. Nu is deze kapot (waarschijnlijk breukje in het snoer)
ik ben het bonnentje (=garantiebewijs) kwijt. Ik ben van plan om terug te gaan naar de winkel, met een bankafschift... heeft mijn bankafschift enkele waarden?? wat is precies de functie van een kassabon.. |
Kassabon dient als bewijs dat het om dat product gaat, datum aankoop, dat het van die winkel is enz.
Zonder garantiebewijs geef ik je geen kans, en zeker niet bij een winkel zoals mediamarket, sorry. |
Ik denk ook dat je weinig kans maakt. Zelfs met een bankafschrift.
|
Bij de Media Markt kunnen ze je bon weer uitprinten, tenminste dat had ik wel bij mijn MP3 speler (Filiaal Zwolle).
|
Citaat:
|
Bij de mediamarkt geldt een bankafschift ook als bon. Er gewoon mee heen gaan dus. :)
|
op je bankafschrift staat geloof ik ook waar en wanneer je dit gekocht hebt, dus dat bewijst net zoveel als een bonnetje.
|
Citaat:
|
ik ben niet zo'n kenner van de mediamarkt, maar icm een bankafschrift is in elk geval duidelijk dat er "iets" bij hun daar gekocht is, wellicht dat ze iets van service bieden? Of in elk geval tegemoet kunnen/willen komen?
als je contant zou hebben betaald ben je iig wel kansloos vrees ik, maar op deze manier zie ik het nog wel goedkomen :) |
Citaat:
|
Ik heb wel gehoord dat als een winkel een bon moet terugzoeken dit tochwel enige tijd in beslag neemt en ze dit niet altijd willen doen of je ervoor moet betalen.
Ook wel vrij logisch, het is niet hun verantwoordelijkheid dat JIJ je bonnetje kwijt bent. Iedereen weet toch dat je je bonnetjes van elektronica 2 jaar moet bijhouden :rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
de combinatie van bankafschrift - waarvan het bedrag, de tijd/datum etc. overeen zullen komen met de gegevens op hun bonnen - en de genoemde factuur uit 'het systeem', eventueel met legitimatie van de toner van het bankafschrift dat het zijn bankafschrift is, lijkt me redelijkerwijs voldoende om aan te nemen dat er ook echt iets gekocht is bij de mediamarkt. |
Ja, maar het gaat wel om de mediamarkt he. Natuurlijk zou het netjes zijn, maar je weet dat heel veel winkels denken dat de garantie belichaamd is in het garantiebewijs, met andere woorden dat je garantie verloren gaat zodra je het bonnetje niet meer hebt. Iets dat natuurlijk kullekoek is.
En dan moet je in zo'n massale dozenschuiven als de mediamarkt in discussie gaan met van die ongeďnteresseerde kassatroelen. :s |
Wij hadden hetzelfde met een versterker, de mediamarkt heeft toen de bon weer opgezocht in de computer en de versterker teruggestuurt naar de fabriek, en dat een week voordat de garantie afliep!
|
Ja als je naar mediamarkt gaat met je bank afschrift zoeken zij de bon erbij en kan je hem gewoon ruilen.
|
Mediamarkt bestaat toch nog geen 3 jaar ofzo ;)
|
Citaat:
Het was trouwens bij de Macro niet de MM, maar ik denk dat het hetzelfde werkt aan de reacties te lezen. Behalve dat de garantie direct via de winkel gaat. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:53. |