![]() |
Ontslapen
Dit is mijn eerste gedicht op dit forum, alle reacties zijn welkom
Ontslapen Het is nog te vroeg om je wimpers omhoog te tillen en te laat je weer om te draaien. Tijd verspillen op een dag als deze is geen zonde maar lui te zijn, niet toegestaan door de lakens die als vloeibaar zijde van je schouders stromen. Je wordt wakker in een bad van draden en of het plooien dan wel verwarde haren zijn, je ziet het niet. Terwijl de morgen je voorzichtig wekt, strooit een warme hand als negatief extern effect, onbedoeld maar liefdevol wat kruimels in je bed. |
Dit is tof, ik vind dat je heel leuk schrijft. Alle strofes lopen m.i. goed en ze zijn allemaal leuk. Je beschrijft dingen mooi en origineel. Eigenlijk niets dan lof :bloos:. De laatste strofe is nog het leukst, leuke binnenrijm :).
|
Ja, mooi gedicht! Ik vind eigenlijk met name de eerste twee strofes goed. Het is knap hoe je zoiets gewoons op zo'n bijzondere manier weet te omschrijven. De derde strofe vind ik iets minder, omdat de subtiele rijm van wekt-effect in mijn ogen niet zo goed uitkomt door het ritme. 'negatief extern effect' vind ik sowieso niet zo passen in je gedicht. Het klinkt plots zo wetenschappelijk, het klopt voor mijn gevoel niet met het beeld dat ik door dit gedicht krijg.
|
Dank je, dankje.
Wat betreft die laatste strofe heb je wel gelijk, ik zit er nog steeds aan te puzzelen. |
Tich vind ik die laatste strofe wel leuk, hij werkt naar het einde toe en hij is anders maar toch heeft hij wat :bloos:.
|
De twee eerste strofes lezen heel vlot, ze roepen zo'n mooie beelden op dat je heel eenvoudig weet over te brengen. De laatste strofe vind ik wel goed alleen 'negatief extern effect' stoort me.
|
Oeh, dit is zo leuk. :) En ik vind júist de laatste strofe goed.
|
Citaat:
|
Jullie zijn te aardig :bloos:
|
Citaat:
Soms :p. |
O, wat leuk, dat bad met plooien en draden. Wat Reem zei: leuk hoe je iets simpels zo bijzonder omschrijft. En 'negatief extern effect' stoort mij ook, het haalt je uit het gedicht, vind ik. O, de eerste strofe is zo herkenbaar.
|
'negatief extern effect' stoort mij niet - al wist ik de eerste keer niet wat ik nu wel of niet moest lezen. Maar toen heb ik het maar overgelezen en kwam ik eruit :o .
Erg origineel gedicht ( en eigenlijk is alles al gezegd wat ik wilde zeggen :S). (y) |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:05. |