![]() |
spiegelreflex schoonmaken
Ik weet niet of ie hier goed staat, maargoed.
Ik heb van mijn oom een oude spiegelreflex gekregen, maar hij is vuil van de binnenkant gok ik. Als ik erdoorheen kijk, zie ik allemaal zwarte stippeltjes en vuiltjes. Ook als ik de lens eraf haal en ik kijk erdoor, zie ik die stippeltjes. Ik heb al geprobeerd om de lens en t spiegeltje etc. schoon te maken met een kwastje en een doekje, maar dat heeft niet geholpen. Ik ga morgen op vakantie en ik wil m graag meenemen om m eens uit te proberen. Dus ben ik naar de fotograaf geweest, maar die kon m pas woensdag klaar hebben. Nu hoopte ik dat er iemand een tip heeft welke onderdelen ik moet schoonmaken en waarmee, zodat ik m zelf kan schoonmaken... |
Probeer eens een brillenpoetsdoekje, licht vochtig maken en een tijdje over hetzelfde stukje wrijven.
Iig geen reinigingsmiddel oid. gebruiken, dat kan namelijk de anti-weerspiegelingslaag aantasten, er worden wel lcd-reigingingsvloeistoffen verkocht, die zijn natuurlijk altijd handiger dan Jif en Glassex en weet ik veel wat, en ook niet zo duur geloof ik. |
mm brillenpoetsdoekje ja, eens proberen!
|
Met brillenpoetsdoekjes moet je ook wel uitkijken... Mijn opticien vertelde dat je je bril er niet mee moest poetsen, omdat er dan kleine krasjes in kunnen komen. Dat is bij een camera natuurlijk al helemaal funest.
Maar wellicht gaat het over andere doekjes. |
oeh goed dat je me waarschuwt... heb t nog niet gedaan dus... ik kijk wel :)
|
Hoe ben je van plan om hem schoon te maken als hij vuil is vanaf de binnenkant?
|
:rolleyes:
dat vraag ik aan jullie |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:02. |