Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Aankoop mobiele telefoon (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1434189)

Balance 24-06-2006 23:14

Aankoop mobiele telefoon
 
Afgelopen donderdag (22/06) heb ik een Samsung E770 gekocht bij de Telfort winkel. Deze was gratis icm een Telfort 100 belminuten abonnement voor 2 jaar.


Nu is het zo dat ik het geluid bij het bellen heel slecht vind. Ik kan iedereen wel verstaan, maar de stemmen klinken ontzettend schel. Heel lelijk en ik erger me er nu al dood aan. Dit hou ik geen 2 jaar vol: bellen is toch het belangrijkste aan een telefoon. De personen die ik bel geven ook aan dat ik ietsje meer ruis mee zend.


Nu: wat zijn mijn mogelijkheden? Kan ik hiervoor een nieuwe eisen? Het was het laatste exemplaar; zou ik dan eventueel een andere telefoon kunnen nemen?
En wat nou als de verkoper het wel mee vindt vallen (dat was namelijk de reactie van mijn moeder)? Kan ik dan alsnog aangeven dat ik ontevreden ben met mijn koop?
Of heb ik eigenlijk geen rechten meer omdat ik mijn telefoon al gebruikt heb?

Balance 24-06-2006 23:28

Oh ja, op de kassabon staat: telefoons worden niet geruild.

Maar mag dit ook op gaan indien de telefoon niet goed genoeg werkt (wat naar mijn mening dus het geval is)?
En ook hier: wat nou als de verkoper het er niet mee eens vindt en het geluid wel goed vindt?

nare man 24-06-2006 23:35

Ik ben bang dat je daar weinig mee kunt. Uiteraard even ervan uitgaande dat die telefoon zo hoort te zijn, dat hij gewoon goed werkt. Dan vind jij hem gewoon niet mooi klinken, maar dat had je vantevoren moeten onderzoeken, bijv. door tests in magazines of op internet.

Je kunt het natuurlijk vragen en hopen hun op goedheid, maar je hebt in feite geen poot om op te staan.

Balance 24-06-2006 23:38

Dat vreesde ik al een beetje.
Maar ik vind het echt absurd dat een telefoon zo slecht mag klinken. Bellen is toch de voornaamste functie van zo'n telefoon. Bovendien is er in de winkel natuurlijk geen mogelijkheid om hem te testen.

Ik heb er al wel voor mijn aankoop een aantal reacties over gelezen, maar ook een flink aantal positieve reacties, dus daar had ik niet heel veel uit af kunnen leiden.

Lucky Luciano 25-06-2006 00:19

Je kan natuurlijk ook gewoon teruggaan, niet geschoten is altijd mis, en zeggen dat de speaker stuk is en dat je deze vervangen wil hebben.

leekah 25-06-2006 00:37

aangezien je aangeeft dat je ook een lichte ruis meezend, kan het niet aan de dekking liggen? Ik raad je aan om even een kruistest te proberen, dus proberen of je in een ander toestel hetzelfde probleem hebt of niet. Mocht je in een ander toestel dit ook hebben kan het aan de dekking liggen en kan je bij sommige providers in aanmerking komen voor een retourprocedure(ligt aan de precieze voorwaarden). Mocht het niet aan de dekking liggen kun je eventueel nog contact op nemen met de winkel of telfort(ligt eraan via wie het toestel is geleverd) en zou je als het in andere dezelfde toestellen niet is in aanmerking moeten komen voor reparatie.

nare man 25-06-2006 00:44

Citaat:

Balance schreef op 25-06-2006 @ 00:38 :
Ik heb er al wel voor mijn aankoop een aantal reacties over gelezen, maar ook een flink aantal positieve reacties, dus daar had ik niet heel veel uit af kunnen leiden.
Ja, maarja, als je luidsprekers voor de computer koopt zijn er ook altijd mensen die ze geweldig vinden klinken en mensen die ze verschrikkelijk vinden klinken. Als je zoiets wilt vermijden moet je het artikel vantevoren testen, als je het vantevoren niet kunt testen moet je voor jezelf besluiten of je de gok aandurft.

In elk geval kun je natuurlijk proberen te zeggen dat-ie niet goed werkt, maar dan zou ik vantevoren wel even checken of ze niet kosten in rekening brengen voor een onderzoek als hij niet defect blijkt te zijn, want dat heb je wel vrij vaak.

bamiPoep 25-06-2006 01:00

zowieso nooit telfort nemen

en als het aan telefoon ligt (wat voor de hand ligt) heb je gewoon een jaar garantie.

Miracle 25-06-2006 08:36

Citaat:

bamiPoep schreef op 25-06-2006 @ 02:00 :
zowieso nooit telfort nemen
:rolleyes:

Balance 25-06-2006 09:12

Het ligt niet aan Telfort of de dekking, want ik bel nog met mijn oude SIM-kaart (Vodafone). Die deed het in m'n vorige telefoon prima. M'n abonnement van Telfort gaat pas over 3 maanden in.

En ik ga uiteraard gewoon terug naar de winkel om het te proberen, maar ik wilde hier eerst kijken of ik nog bepaalde rechten had (niet dus :p:(). Dan maar op hoop van zegen.
En goede waarschuwing nare man, van die kosten.

remy476 25-06-2006 14:19

Citaat:

bamiPoep schreef op 25-06-2006 @ 02:00 :
zowieso nooit telfort nemen


:confused: :confused: waarom dat dan.. ik heb telfort en ben er zeer tevreden mee

Roos 27-06-2006 10:08

Nou, ik zou toch wel verwachten dat de winkelier dit begrijpt. Er zitten tegenwoordig zoveel opties op een telefoon, maar het belangrijkste is dat hij lekker belt.
Zo heeft een vriendin van me, een telefoon die enorm pijn aan je oor doet, als je langer dan 1 minuut belt :D Onzin toch?

Ik zou gewoon vragen of je een andere telefoon mag. Waarom niet? :D

MightyMarcel 27-06-2006 10:51

:D

omdat de winkelier nu van dat ding af is

:D

Balance 27-06-2006 16:35

Citaat:

Roos schreef op 27-06-2006 @ 11:08 :
Nou, ik zou toch wel verwachten dat de winkelier dit begrijpt. Er zitten tegenwoordig zoveel opties op een telefoon, maar het belangrijkste is dat hij lekker belt.
Zo heeft een vriendin van me, een telefoon die enorm pijn aan je oor doet, als je langer dan 1 minuut belt :D Onzin toch?

Ik zou gewoon vragen of je een andere telefoon mag. Waarom niet? :D

Omdat dat niet positief is voor zijn omzet?

Morgen of overmorgen heb ik tijd om naar de winkel te gaan. Ik zal laten weten of er nog wat aan gedaan wordt of dat ik pech heb.

Overigens hebben nu al best wat mensen geluisterd naar mijn telefoon en iedereens reactie is verder hetzelfde: 'ja, dat klinkt idd wel kut zeg!' :p

Kurogane 27-06-2006 21:20

Heb je al geprobeerd om samsung service centrum te bellen? Je hebt immers fabrieksgarantie..

Balance 28-06-2006 15:33

Ik ben langs geweest bij de Telfortshop en de verkoper kon het ook horen. Hij zegt dat het onder de fabrieksgarantie valt en de telefoon wordt nu ter onderzoek terug gestuurd en (als het goed is) gerepareerd.

En mocht er toch niks gevonden worden, dan zijn er geen kosten aan verbonden aangezien ik een verzekering had afgesloten bij m'n aankoop. Maar de verkoper dacht wel dat ze wat zouden vinden, aangezien de telefoon normaal beter hoorde te zijn en hij het mankement ook kon horen.

MightyMarcel 28-06-2006 15:39

Citaat:

Balance schreef op 28-06-2006 @ 16:33 :
Ik ben langs geweest bij de Telfortshop en de verkoper kon het ook horen. Hij zegt dat het onder de fabrieksgarantie valt en de telefoon wordt nu ter onderzoek terug gestuurd en (als het goed is) gerepareerd.

En mocht er toch niks gevonden worden, dan zijn er geen kosten aan verbonden aangezien ik een verzekering had afgesloten bij m'n aankoop. Maar de verkoper dacht wel dat ze wat zouden vinden, aangezien de telefoon normaal beter hoorde te zijn en hij het mankement ook kon horen.

dat scheelt, een verkoper die het met je eens is en je niet naar huis stuurt met de opmerking 'hoort zo, niet zeiken'. (Y)

Lucky Luciano 28-06-2006 17:37

Citaat:

Balance schreef op 28-06-2006 @ 16:33 :
Ik ben langs geweest bij de Telfortshop en de verkoper kon het ook horen. Hij zegt dat het onder de fabrieksgarantie valt en de telefoon wordt nu ter onderzoek terug gestuurd en (als het goed is) gerepareerd.

En mocht er toch niks gevonden worden, dan zijn er geen kosten aan verbonden aangezien ik een verzekering had afgesloten bij m'n aankoop. Maar de verkoper dacht wel dat ze wat zouden vinden, aangezien de telefoon normaal beter hoorde te zijn en hij het mankement ook kon horen.

Dat is best raar. De verkoper geeft aan dat er iets mis is, maar als er niets mis blijkt te zijn zouden anders de kosten wel voor jou zijn. Lijkt me niet dat het zo werkt?

Balance 28-06-2006 18:41

Citaat:

MightyMarcel schreef op 28-06-2006 @ 16:39 :
dat scheelt, een verkoper die het met je eens is en je niet naar huis stuurt met de opmerking 'hoort zo, niet zeiken'. (Y)
Inderdaad. Wel fijn :)


@Lucky Luciano: ik vroeg er zelf naar, hoe het zit met de kosten als er toch niks gevonden wordt, aangezien er in dit topic over begonnen werd. En toen zei hij dat het normaal 40 euro kost aan onderzoekskosten als er niks gevonden wordt. Maar dat die kosten niet voor mij waren, omdat ik een verzekering had afgesloten. En daarna zei hij al: maar ik denk niet dat dat zo is, want ze controleren hem op 70 punten en je hoort inderdaad een ander geluid, terwijl de e770 normaal van goede kwaliteit is.

nare man 28-06-2006 18:48

Citaat:

Lucky Luciano schreef op 28-06-2006 @ 18:37 :
Dat is best raar. De verkoper geeft aan dat er iets mis is, maar als er niets mis blijkt te zijn zouden anders de kosten wel voor jou zijn. Lijkt me niet dat het zo werkt?
Het is sowieso raar dat er kosten in rekening worden gebracht als er geen probleem gevonden wordt. Ik had ook een probleem met mijn Chello-verbinding en daar vonden ze ook niets, kwamen ze ook met een verhaaltje 'voorrijkosten omdat er geen probleem is'.

Welnu, het probleem was er nog steeds, maar het zou volgens hen bij mijn computer liggen. Dat betekent dus dat IK moet betalen als ZIJ het probleem niet kunnen vinden :D

Begrijpelijkerwijs betaal ik niet.

ikbenschipper1 28-06-2006 19:09

Citaat:

Balance schreef op 28-06-2006 @ 19:41 :
Inderdaad. Wel fijn :)


@Lucky Luciano: ik vroeg er zelf naar, hoe het zit met de kosten als er toch niks gevonden wordt, aangezien er in dit topic over begonnen werd. En toen zei hij dat het normaal 40 euro kost aan onderzoekskosten als er niks gevonden wordt. Maar dat die kosten niet voor mij waren, omdat ik een verzekering had afgesloten. En daarna zei hij al: maar ik denk niet dat dat zo is, want ze controleren hem op 70 punten en je hoort inderdaad een ander geluid, terwijl de e770 normaal van goede kwaliteit is.

Klopt mobiele telefoons zeker als ze 500 euro kosten nieuw verzeker ik altijd om dat soort geintjes voor te zijn.
Ik heb mij nokia 6130i laatst weg gebracht voor reperatie aan het favorietenscherm (daar ging die automatisch naar toe ofwel bellen was onmogelijk). Heb een nieuwe terug gekregen 2,5 week later weer stuk, alleen gaat die nu juist NIET meer naar het favorieten scherm :-(. Knop is weer stuk dus bad day.

Maar wel goede verkoper, al moeten ze als je een extra verzekering hebt natuurlijk al wel he ;-)

Balance 11-07-2006 22:00

Hier een update.
Vandaag werd m'n telefoon weer afgeleverd. Volgens de bon die er bij zit is hij gerepareerd, maar een reparatierapport met wát er precies gedaan is, zit er niet bij (wat wel zo moet zijn aldus het bijgeleverde papiertje). Ik heb hem getest en het probleem blijkt totaal niet verholpen. Hij is nog net zo schel en krakerig als eerst en nu is er een bijkomend probleem: ik hoor mezelf ook echoën als ik telefoneer.

Morgen maar weer terug naar de winkel.. :s

thegoodlife 12-07-2006 21:46

Bellen met samsung. Vragen of zij tips hebben voor het verbeteren van de geluidskwaliteit en of dit een bekend probleem is. Aandringen op een oplossing en zeggen dat de betreffende retailer vindt dat je een andere hobby moet zoeken.

Bij de meeste nokia toestellen kan je switchen tussen 2 verschillende geluidsmodussen, low en high quality. Misschien dat hier ook een soortgelijke functie in zit, zou je even moeten vragen. Om hiertussen te schakelen heb je meestal een soortvan code nodig die je moet indrukken (is een commando wat niet in een menu functie is verwerkt).

Balance 12-07-2006 23:51

Hmm nou ja, ik ben vandaag weer teruggegaan naar de winkel en hij wordt opnieuw opgestuurd, met extra vermelding oid.
Ik heb er wel bij vermeld dat ik hem geen derde keer ga laten opsturen, dus dat ik wel een andere oplossing wil als ie weer kapot terugkomt. De verkoper zei daarop dat ik dan een nieuwe krijg (hopelijk weet ie dat ook nog als het daadwerkelijk erop aan komt)

Wammus 13-07-2006 10:58

Citaat:

Balance schreef op 13-07-2006 @ 00:51 :
Hmm nou ja, ik ben vandaag weer teruggegaan naar de winkel en hij wordt opnieuw opgestuurd, met extra vermelding oid.
Ik heb er wel bij vermeld dat ik hem geen derde keer ga laten opsturen, dus dat ik wel een andere oplossing wil als ie weer kapot terugkomt. De verkoper zei daarop dat ik dan een nieuwe krijg (hopelijk weet ie dat ook nog als het daadwerkelijk erop aan komt)

Mischien een idee om volgende keer te vragen of hij zoiets er bij wil vermelden (dat van het krijgen van een nieuwe telefoon als het defect weer niet is verholpen). Hoewel een mondelinge overeenkomst ook een overeenkomst is is het inderdaad altijd maar de vraag of de verkoper het ook onthoud. Als je het op laat schrijven heb je zekerheid.

Miracle 13-07-2006 13:40

M'n broer werkt ook op een service afdeling en daar laten ze veel dingen vastleggen. Dus als tegen jou verteld wordt dat je dan een nieuwe krijgt, dan leggen ze dat vast op papier. Maar meestal zijn daar gewoon regels voor. Bijv. dat je een nieuwe krijgt als hij 2x gerepareerd is. Ook met zeuren kom je niet onder die regel uit, dus het lijkt me logisch dat dat standaard is bij die zaak.

Lucky Luciano 13-07-2006 22:28

Citaat:

Balance schreef op 13-07-2006 @ 00:51 :
Hmm nou ja, ik ben vandaag weer teruggegaan naar de winkel en hij wordt opnieuw opgestuurd, met extra vermelding oid.
Ik heb er wel bij vermeld dat ik hem geen derde keer ga laten opsturen, dus dat ik wel een andere oplossing wil als ie weer kapot terugkomt. De verkoper zei daarop dat ik dan een nieuwe krijg (hopelijk weet ie dat ook nog als het daadwerkelijk erop aan komt)

Daartoe is hij dan ook (uiteindelijk) wettelijk verplicht, volgens mij mag jij trouwens ook nog de koop ontbinden.

LB06 14-07-2006 08:54

Citaat:

Miracle schreef op 13-07-2006 @ 14:40 :
M'n broer werkt ook op een service afdeling en daar laten ze veel dingen vastleggen. Dus als tegen jou verteld wordt dat je dan een nieuwe krijgt, dan leggen ze dat vast op papier. Maar meestal zijn daar gewoon regels voor. Bijv. dat je een nieuwe krijgt als hij 2x gerepareerd is. Ook met zeuren kom je niet onder die regel uit, dus het lijkt me logisch dat dat standaard is bij die zaak.
Of onthoud in ieder geval zijn naam (naamkaartje) en gezicht. Maar schriftelijk laten vastleggen is natuurlijk het beste.

adon1s 14-07-2006 12:36

Gewoon een hoop stennis gaan schoppen in die winkel, helemaal uit je plaat gaan en eisen dat je een nieuwe telefoon wilt. Neem een groot en sterk iemand mee die er heel gevaarlijk uitziet, het helpt echt. Zeg dat jullie zin hebben om de hele winkel aan strond te slaan. Spreek klanten aan die er aan het kijken zijn voor een telefoon.
Succes!

LB06 14-07-2006 14:31

Citaat:

adon1s schreef op 14-07-2006 @ 13:36 :
Gewoon een hoop stennis gaan schoppen in die winkel, helemaal uit je plaat gaan en eisen dat je een nieuwe telefoon wilt. Neem een groot en sterk iemand mee die er heel gevaarlijk uitziet, het helpt echt. Zeg dat jullie zin hebben om de hele winkel aan strond te slaan. Spreek klanten aan die er aan het kijken zijn voor een telefoon.
Succes!

Doen joh

Balance 14-07-2006 16:50

Citaat:

adon1s schreef op 14-07-2006 @ 13:36 :
Gewoon een hoop stennis gaan schoppen in die winkel, helemaal uit je plaat gaan en eisen dat je een nieuwe telefoon wilt. Neem een groot en sterk iemand mee die er heel gevaarlijk uitziet, het helpt echt. Zeg dat jullie zin hebben om de hele winkel aan strond te slaan. Spreek klanten aan die er aan het kijken zijn voor een telefoon.
Succes!

Ik werk zelf in een winkel en als ik íets kinderachtig vind..
Ik weet nog prima wie het was die het me zei en ik ga er eerst maar gewoon vanuit dat het gerepareerd wordt. Zo niet, dan zie ik wel weer verder. Ze hebben me nu 3x keurig geholpen, dus ik ga er vanuit dat ook de 4e keer hun service netjes zal zijn, indien nodig.

Oh en ik had nog wel gedacht aan dat ik het op moest laten schrijven, maar toen zat ik al in de trein terug naar huis :o:p

Rachel 16-07-2006 13:50

Citaat:

Balance schreef op 14-07-2006 @ 17:50 :
Ik werk zelf in een winkel en als ik íets kinderachtig vind..
Ik weet nog prima wie het was die het me zei en ik ga er eerst maar gewoon vanuit dat het gerepareerd wordt. Zo niet, dan zie ik wel weer verder. Ze hebben me nu 3x keurig geholpen, dus ik ga er vanuit dat ook de 4e keer hun service netjes zal zijn, indien nodig.

Oh en ik had nog wel gedacht aan dat ik het op moest laten schrijven, maar toen zat ik al in de trein terug naar huis :o:p

Bij de 3e keer mogen ze een nieuwe geven, maar is het niet verplicjht en bij de 4e keer opsturen zijn ze verplicht om een nieuwe telefoon te geven. Mochten ze nu dus moeilijk gaan doen en zeggen "dat heb ik niet gezegd" dat laat je hem gewoon eigenwijs nog een keer opsturen, tot dat je aan de 4e keer komt.

Mijn telefoon deed het eigenlijk ook wel na de 3e keer, maar ik heb hem daarna nog een keer op laten sturen, omdat ik toen een nieuwe zou krijgen :)

Alex 19-07-2006 00:48

Citaat:

adon1s schreef op 14-07-2006 @ 13:36 :
Gewoon een hoop stennis gaan schoppen in die winkel, helemaal uit je plaat gaan en eisen dat je een nieuwe telefoon wilt. Neem een groot en sterk iemand mee die er heel gevaarlijk uitziet, het helpt echt. Zeg dat jullie zin hebben om de hele winkel aan strond te slaan. Spreek klanten aan die er aan het kijken zijn voor een telefoon.
Succes!

Jij bent echt een dom ei. Ik heb zelf vroeger in een telecomwinkel gewerkt en als je zoiets probeerde bij ons heb je binnen no-time een winkel verbod voor zowel ons als concurrenten.

'men trekt meer vliegen met honing dan met azijn' is in dit geval echt waar.

Mara 20-07-2006 11:58

Citaat:

adon1s schreef op 14-07-2006 @ 13:36 :
Gewoon een hoop stennis gaan schoppen in die winkel, helemaal uit je plaat gaan en eisen dat je een nieuwe telefoon wilt. Neem een groot en sterk iemand mee die er heel gevaarlijk uitziet, het helpt echt. Zeg dat jullie zin hebben om de hele winkel aan strond te slaan. Spreek klanten aan die er aan het kijken zijn voor een telefoon.
Succes!

Sukkel.

naam ingebruik 20-07-2006 17:59

Citaat:

MeelFriek schreef op 20-07-2006 @ 12:58 :
Sukkel.

hij heeft vast niemand kunne vinden om zich in te laten smeren nu zijn zijn hersens aan getast ;)

MightyMarcel 20-07-2006 18:15

Citaat:

adon1s schreef op 14-07-2006 @ 13:36 :
Gewoon een hoop stennis gaan schoppen in die winkel, helemaal uit je plaat gaan en eisen dat je een nieuwe telefoon wilt. Neem een groot en sterk iemand mee die er heel gevaarlijk uitziet, het helpt echt. Zeg dat jullie zin hebben om de hele winkel aan strond te slaan. Spreek klanten aan die er aan het kijken zijn voor een telefoon.
Succes!

loser.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:38.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.