![]() |
Hoe sportief zijn de scholieren van nu?
Hoe sportief zijn de scholieren van nu?
Ben benieuwd, welke sporten doen we tegenwoordig? Hockey is niet meer kak, voetbal is nog steeds in tennis gaat goed handbal ? duiken? kapoeira? welke sport(en) doe jij? |
ik denk dat de meeste scholieren tegenwoordig gamen en shoppen als sport :P
|
ik volleybal en ga in oktober hockeyen als het te combineren valt met volleybal
|
Citaat:
Ontopic: Ik ben dan wel geen scholier meer (officieel student) maar mijn conditie is echt heel slecht. Ik wandel en fiets wel best veel voor een 23-jarige (meeste mensen van mijn leeftijd rijden dezelfde stukjes met de auto) en ik doe 1 keer per week aan fitness, vooral krachttraining. Maar verder is het dus helemaal nix wat sport betreft. Al ben ik wel geïnteresseerd in sport op TV en zo, zoals voetbal, F1 en wielrennen. |
Ik ben wel sporttief hoor!
doe 4x per week taekwondo.... 3x per week fitness..... 5x per week hardlopen..... Ik val ook een beetje buiten de boot van onsportieve studenten :p |
ik ga weer sporten als ik verhuisd ben en dan ga ik of street of buikdansen doen of fitness ofzo
ik heb geen zin om tijd te maken :bloos: (n) mn conditie is ook echt dood nu ik een jaar geen gym meer heb gehad (n) |
Redelijk. Een uurtje per week streetdance, voorderest ook drie uur gym. En dan echt sporten met gym, want ze laat je wel zweten. Meestal een uurtje joggen/fietsen/wandelen in de week, na de gewone dagelijkse dingen (naar school fietsen etc. )
|
Citaat:
|
Ik doe aan fitnes (krachttraining) en fietsen (op en neer naar m'n werk welteverstaan). Het werken zelf zou je ook als sport kunnen beschouwen. Ik beweeg in ieder geval genoeg.
|
Ik doe aan denksport en tennis. Van het eerste krijg je geen goede conditie, maar het is wel gewenst. Ik tennis voor mijn conditie en omdat ik dol ben op die sport.
|
Ik doe aan wedstrijdzwemmen :):)
K train 2x per week verder heb k volgend jaar 4 uur gym per week:) & natuurlijk naar school fietsen en weer terug:P k zou ook wel meer willen sporten maar kheb bijna geen tijd helaas:( |
ik doe atletiek, 4 keer per week sowieso
en de rest van de meisjes in mn klas doet zo goed als niets |
Elke werk/schooldag fiets ik 45 min. naar school en 45 min terug, bij elkaar 1,5 uur per dag en 7,5 uur per week.
Verder mountainbike ik nog ongeveer 5 á 6 uur in de week, wielren ik 2 uur in de week (is op het hoogtepunt 15 uur geweest), af en toe rij ik een wedstrijdje mee. Oja, ik fitness ongeveer 2 uur per week. |
Ik, als student, roei, fiets en loop hard :)
|
Op mijn school sport iedereen juist minstens 10 uur per week :o
Maar ik doe dan ook SGM op het HIS :D |
5 dagen in de week Krachttraining en Hardlopen (momenteel niet voet = gebroken :() Soms Boksen maar dat staat nog steeds op een laag pitje.
|
ehm, ik voetbal niet meer bij een vereniging, want moest steeds werken ed. Maar tis wel zodra ik een uurtje vrijheb, en dat heb ik elke dag wel een paar, ik gelijk met een balletje en mn korte broekie naar het eerste beste asfalt-veldje in de buurt ga en daar lekekr voetbal. Dus ik kan het aardig, conditioneel zit het ook goed, alleen niet meer bij een verenignig. Wel volgend jaar ga ik meedoen aan een zaalvoetbalcompetitie :)
ohja, ook op school sport ik nog 3 uur per week. Fitness doe ik niet, dat vind ik echt het debielste wat de mensheid ooit heeft uitgevonden |
Badminton en vanaf volgend seizoen voetbal erbij (heb ik eerder al 12 jaar gedaan)
ik ga ook wel eens tennissen, wielrennen, hardlopen, ik hou van sport :) |
2 x in de week training van korfbal+ een wedstrijd per week. En alles met de fiets (=veel want ik fiets gemiddeld per week zo'n 65 km)
|
5X in de week een 1 uur fietsen(naar school dan, maar toch beweging is beweging...)
1X in de week Basketbal training(meer kan niet:() 2X in de week vakken vullen bij de C1000 |
Per week:
2 keer 3 uur softbaltraining 2 keer een softbalwedstrijd 3 keer een uur fitness |
2 tot 3 keer per week trainen met de racefiets (50 tot 60 km) en 3 tot 4 keer per week wandelen icm met wat joggen en hardlopen.
Verder wordt er op z'n tijd geploeterd in het bos met de mountainbike. ;) Deze fietstocht (64 km) heb ik vandaag gereden, was best wel afzien met 31 graden hitte. :o Tracklog van de GPS. http://img118.imageshack.us/img118/1...tstrack2wv.jpg |
3x hardlopen in de week en om de dag (thuis)fitnessen. :)
|
- Golf, ook nu les;
- Mountainbiken, ligt er net aan hoe laat ik klaar ben met werk; - Hardlopen. |
Citaat:
Ik train 3x a 4x in de week Taekwondo, 3x fitness en 1x per week hardlopen a la 15-20km. |
Ik ben het hele weekend en de hele woensdagavond aan het Boogschieten.:D (Voordeel, ik kan schieten wanneer ik wil, ook gewoon in de zomervakantie)
Leuke sport, als je 90 meter schiet loop je flink wat af en ik ben in elk geval lekker lang in de buitenlucht. Daarnaast zit ik op Jazzballet en dans/help twee dagen per week mee met een dansgroep. Voor de rest heb ik wel een mwah conditie. Ik kan lang op een flink tempo wandelen, maar een marathon dat red ik niet.;) In de zomervakantie fiets ik wel wat meer.:) |
Ik ga fitnessen dit nieuwe schooljaar :) (voornamelijk krachttraining)
|
Citaat:
|
Citaat:
Mocht je in de gelegenheid zijn, dan zouden we samen eens een racefiets tocht kunnen maken. ;) |
Ik doe twee à drie maal in de week Taekwondo.
|
Even offtopic. Ik ga volgende week weer een weekje fietsen, samen met iemand. Ik heb de Zuiderzeeroute eens gedaan, Nijmegen <-> Maastricht ook, rondje Brabant (Zuid- en Noord-Brabant dus), Hoge Veluwe en al die bullshit, Gelderland/Overijssel/Utrecht, dus ik wil eens kijken of de Noord-Oost hoek leuk is. Dus Drenthe/Groningen/Friesland. Iemand met tips voor een rustige camping in die regio waarvandaan je mooi kunt fietsen en eventueel ook wat routes? Omgeving is belangrijk, maar er moeten ook wat terrassen langskomen :P
|
Citaat:
|
Ik fiets elke dag naar mijn werk... :D
Volgend seizoen hoop ik weer te kunnen sporten, na 2 jaar aan de kant te hebben gestaan vanwege knieklachten. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik wil echt niet weten hoe hard jij van teras naar teras kan fietsen. :P |
Vooral dat stomme fitness is in. (n) Verder denk ik dat de meeste scholieren nog wel íets aan sport doen, maar dat gamen en bijbaantjes een steeds grotere bedreiging wordt.
Maar dat kan ik natuurlijk niet ondersteunen met cijfers. :o |
Ik train 2 keer in de week een uurtje voor waterpolo, en voor de rest fiest ik elke dag 2 keer 8 km naar school.
|
ik volleybal 2 keer trainend in de week en 1 keer in wedstrijdverband
|
Citaat:
|
Citaat:
omdat het 1 van de debielste dingen is om een uur te fietsen en geen meter vooruit te komen. Daarbij, ik vind het ook geen sport o.id. Sport is bij mij een competitie, dat je kan winnen of verliezen etc. Fitness is gewoon debiel op een apparaat kracht uit oefenen en pas na heel lang resultaat ziet. |
Citaat:
|
2 x in de week 45 tot 60 min. zwemmen.
3 a 4 x in de week van 60 tot 100 min. fitness. |
Citaat:
Er zijn zat mensen die in de rustperiode van hun sport trainen om de conditie op pijl te houden, en bijvoorbeeld wielrenners en voetballers zitten vaak zat in de sportschool om een beetje body te kweken, bedoeld voor competitie. |
Citaat:
Over cursussen als BBB, Bodyshape, Steps etc hoor je mij trouwens niet klagen. Erg goed voor je conditie dan wel spieren, bovendien moet je het wel volhouden omdat er een docent bij is en leer je daardoor de goede technieken aan. (y) |
ik sport 10 tot 15 uur in de week waarvan zoveel mogelijk zwemmen (dit is dan ook echt mn passie) en als ondersteuning fitness, fietsen & spinning, wandelen enz.
Daarnaast golf ik zo nu en dan nog De laatste keer dat mn conditie gemeten is, is deze als goed gewaardeerd |
atletiek
in principe hoor ik 7x per 2 weken te trainen, maar door blessures en stofwisselingsproblemen komt dat er even niet van :o trainingsschema normaal: ma kracht wo baan vr kracht za baan ma baan wo kracht za baan waarbij baan doorgaans óf sprint óf conditie inhoudt en af en toe discuswerpen :P |
hardlopen, tennissen, voetballen en wielrennen :D
|
Redelijk sprotief =).
Ik train iedere dag minstens 2 uur en dan doe ik meestal: Hardlopen, joggen, zwemmen of lopen met +- 7 km/h. |
skeeleren
en dat is twee keer in de week twee uur training ik doe niet aan wedstrijden, misschien ooit...maar voorlopig nog niet. En zaterdags maak ik ook nog wel eens een (klein) tochtje...maar dat moet ik tijd en zin hebben én het weer moet goed zijn... om de winterperiode te overbruggen heb ik afgelopen jaar gefitnesst maar dat beviel me eignelijk voor geen meter, conditie krijg je er niet van en 10 minuutjes dit en 10 minuutjes dat vind ik niet fijn werken en voor m'n gevoel haalt het ook niets uit. Dus komend winterseizoen ga ik maar naar spinning, komt ook dichter bij de sport skeeleren. |
Ik hockey. Ik train 1x per week 1,5 uur en heb elke Zaterdag een wedstrijd. Verder loop ik hard, soms. Ik zou graag nog meer sporten doen maar daar heb ik voorlopig geen tijd voor. Ga het druk met school krijgen volgend jaar:)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:21. |