![]() |
Doorgeven andere opleiding IB-groep
Ik heb een vraag en ik kom er maar niet uit.
Ik zit nu in het 2e jaar van muziektherapie en ik heb afgelopen week mijn propedeuse gehaald. Nu ga ik stoppen met de opleiding en kan ik instromen in het 2e jaar van SPH in Utrecht. (deze twee opleidingen vallen beiden onder de HU). Nu moet ik deze wijziging dus doorgeven aan de IB-groep, alleen kan ik nergens vinden waar je kan invullen dat je in het TWEEDE jaar begint :confused: Of maakt dat verder niet uit? Kan iemand mij uit de brand helpen? |
Ik heb geen idee, maar je kan natuurlijk altijd even bellen :) Dan weet je t gelijk zonder moeilijk te doen ;)
|
Da's waar, maar dat wil ik eigenlijk voorkomen omdat ik anders weer 100 jaar in de wacht sta... Vandaar ook mijn post.
|
Ik zou gewoon even bellen. Ik moest ook een keer wat doorgeven, werd direct geholpen en het was meteen aangepast.
|
Ik denk dat het niet hoeft omdat je al ingeschreven staat bij de Hogeschool en je van de IB-Groep anders alleen maar nieuwe inschrijfpapieren van de Hogeschool krijgt die je nu dus al hebt. Wel moet je je studie wijzigen. Ik weet alleen niet zeker of dit nu nog klopt, er verandert zo vaak iets bij die IBG :o
|
Citaat:
|
Citaat:
Oenkie, dat ga ik onthouden (y) |
Citaat:
Weet je inmiddels al hoe het moet? anders moet ik er voor de zoveelste keer maar weer over gaan bellen :o |
Citaat:
Maar ik heb eigenlijk nog niet kunnen bellen, geen tijd voor gehad. Maar is bellen de beste oplossing? Ik heb wel een mailtje gestuurd en uitgelegd hoe en wat, en dit kreeg ik terug: Beste Tsuey, Wijzigingen kun je doorgeven via Mijn IB-Groep of met de wijzigingsapplicatie op onze internetsite (onder Direct iets regelen), Met vriendelijke groet, Jolanda Siesling Regioteam Noord-Holland www.ib-groep.nl Ik ben daar dus geweest, maar ik begrijp er niets van hoe en wat. Het staat ZO onduidelijk aangegeven. Nergens staat dat je vanaf het 2e jaar kan enzo. Dus dat is echt vaag :s |
Citaat:
ik verander eigenlijk niet eens van opleiding, want ik zit/zat in het gemeenschappelijke jaar van welzijn en had me maar als pedagogiek opgegeven (wist niet wat ik wilde van de drie studies) en nu ga ik een van die andere twee (cmv) verder studeren, maar dat schijnt niet te kunnen bij de ibg... dus ik wijzig het maar even, anders krijg ik weer een brief dat ik anders ingeschreven sta dan dat ik vermeld had... :o |
Maar heb je het nu dan telefonisch doorgegeven? Of moet je het ook via internet doen?
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar zou je zo lief willen zijn om even de stappen neer te zetten hier? (a) Waar je het moet invullen enzo :) Dan zal ik je eeuwig dankbaar zijn, ook al ken ik je niet ;) |
Niet meer alleen telefonisch doorgeven hoor. Dat mag niet meer ook al zeggen ze soms van wel. Dan heb je kans dat je later in de problemen komt.
|
Citaat:
oke, je gaat naar ibgroep.nl . Dan kom je op de site en daar staat dan links in zwarte letters: mijn ib groep direct iets regelen blabla (dat staat er niet, maar andere dingen) Dan klik je op direct iets regelen, daar komt dan weer een lijstje te staan met aanmelding en dingen, uit het lijstje klik je dan op wijzigen... het woord wordt oranje en er naast komt van alles te staan wat je kan gaan wijzigen. Je moet dan zijn bij Studifinanciering en daaronder bij wijzigingen doorgeven Hij opent automatisch een nieuw venster en daar klik je dan gewoon op verder (rechts onderin). Hierna moet je aanvinken (even klikken op het rondje bij die regel :P) waar het dan om gaat, bij mij (en ik denk ook we bij jou): Ik doe een hogere beroepsopleiding of universitaire studie en ontvang studiefinanciering Daaronder komt weer een vraag te staan, over waar de wijziging over gaat, dan 'aanvinken' bij studiegegevens, andere opleiding of einddatum studie(financiering) Vervolgens nog een vraag (ja het zijn er wat!) en dan klikken op de laatste optie: ik ga een andere opleiding doen en dan kan je gewoon alles invullen enzo... ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd :o :) |
Ja thanx! :)
|
MAAR, ik heb nergens kunnen invullen dat ik in het 2e jaar begin? Hoe zit dat dan??
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wel handig dit topic btw, ik heb net ook mijn wijziging doorgegeven...hopelijk gaat het goed, anders zit ik met mijn OV ed... :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ga ook van opleiding veranderen maar ik heb het al 2 keer geprobeerd en opgegeven...
Gelukkig heb ik nog wel even de tijd, tot 1 augstus toch? Ik hoop ook niet dat ik die maand dan geen stufi meer krijg. Als ik vragen heb post ik het hier nog wel want ik vind de ibgroep verrekte onduidelijk. |
Ze mogen van mij wel eens iets doen aan die vaagheid die altijd om de IBgroep hangt (n)
Ik heb iig gisteren via de site doorgegeven dat ik per 1 september een andere opleiding ga doen bij de IB groep. Nou heb ik nog even een vraagje, ik heb nog een ov die geldig is tot december. Dat komt omdat ik dit jaar nog gestudeerd heb, maar ik simpelweg overstap. Mag ik die ov-kaart dan nog wel in mijn bezit houden? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:28. |