![]() |
Het huizelijk boekje
Mijn zusje heeft faalangst
en nee ik weet, het is niet haar schuld dat bij gebrek aan geduld zij op haar bangst (-het duurt een half uur op zijn langst) door schreien menig laken uitdeelt mijn vader sust, en mijn moeder blust de traantjes van haar kind zodat welgezind en proper dezen zich een kwartiertje in harmonie- bevinden wij ons nu op onbegaanbare grond of zijn onze pogingen alleen tekenen van zorgzaamheid? |
Je titel dekt het gedicht goed zeg:). Wat tof. Ik weet weinig nuttigs te zeggen eigenlijk.
|
Wat mooi :). Door mijn gebrek aan kennis zal ik het niet wagen te veel ergens op in te gaan. Het loopt en klinkt allemaal zo fijn. Dat vind ik alleen niet van de laatste strofe; die is ineens een stuk wranger dan de voorgaande. Maar dat zal dan ook wel de bedoeling zijn geweest :)
|
huiselijk, deze. ik begrijp het streepje tussen haakjes niet. ik vind het jammer dat je.. sporadisch binnenrijm niet terugkeert in de laatste strofe.
verder weet je wat ik vind. |
Goed gedicht, de binnenrijm is tof. :) Ik vind het dan alleen jammer van bangst-langst, dat het onder elkaar staat en dat het (voor mijn gevoel) ook niet helemaal vloeiend loopt.
Verder denk ik dat de 'en' in de eerste regel van de tweede strofe best weg kan, dat lijkt mij mooier. En jammer van de laatste strofe, die had wat betreft stijl wel meer op de voorgaande strofes mogen lijken. |
bedankt voor de complimenten en het commentaar, ten eerste. :)
elysea: Citaat:
@Reem en ecrivaine. De laatste strofe is misschien iets te snel geschreven, daar heb ik denk ik meer gelet op betekenis dan op stijl... ik overweeg een herschrijving. :o |
Ik sluit mij aan bij bovenstaande wat betreft de laatste strofe.
En verder vind ik dit zo'n gedicht dat weleens in een bundel staat met leuke gedichten voor kinderen. (en dat is positief bedoeld) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:34. |