![]() |
Invloed van 9/11
Ik heb een vraagje voor jullie die ik graag beantwoord zou zien, er hoort ook een poll bij, ik zou het fijn vinden als iedereen even de poll in zou kunnen vullen, en ook bij de berichten een motivatie op zou kunnen schrijven, en daarbij ook zijn leeftijd zou kunnen geven
De vraag is: Hoe hebben de aanslagen op het WTC in 2001, jullie mening over een multiculture samenleving beïnvloed?? Alvast heel erg bedankt voor alle reacties en meningen, ik heb het hard nodig Met vriendelijke groet, Arne bartelsman |
Nee, mijn mening verandert niet door enkele incidenten. Bovendien waren de daders hier geen leden van de samenleving waarin de daden plaatsvonden.
|
Betur!!!11! Die allochtonu hate ook amerkia!!11!! :D
Niet beïnvloed, even goed gebleven. Wat heeft mijn buurman te maken met Osama bin Laden? |
Het heeft mijn mening over de islam en islamieten zeker (deels onterecht) negatief beïnvloedt.. Ook omdat ik door dit 'incident' meer ben gaan letten op andere kleinere 'incidenten' die eventuele vooroordelen natuurlijk alleen maar versterken. Ik sta veel minder open voor mogelijke minder slechte kanten van de islam dan ik eerder stond.
|
Niet, die was even positief.
|
Het beeld van de islamitsche samenleving is (pijnlijk maar waar) niet altijd even goed in mijn ogen geweest. Slechte vrouwen rechten , een verouderd regiem, ik zie het als een stap in het verleden, er zit weinig vooruitgang in. Incidenten als 9/11 hebben bij mij een negatief beeld, ik let er nu veel beter op als er nog een incident gebeurd waarbij een islamiet betrokken is. Ik ben zeker niet tegen een islamitsche samenleving, zou het alleen zelf nooit willen (en kunnen) worden. Geloof geeft diepte in de samenleving, brengt hoop bij mensen en brengt een samenhorig gevoel, maar door het samenhorig gevoel wordt je snel als groep beoordeeld en als er dus een kleine groep iets fout doet, wordt snel de hele groep aangekeken, zo ook (bij mij tenminsten) hier.
|
Citaat:
|
Niet echt een effect, ik dacht toch al negatief over negatieve aspecten van de islam en dat reden vinden om dan maar over de hele linie anti te worden deed ik toch al niet.
|
Niet, die was even positief.
Ik snap dit trouwens niet: hoe kun je vooroordelen hebben terwijl jezelf weet dat je vooroordelen ongegrond zijn? :p |
'Even negatief' en 'even positief' is hetzelfde.
|
Negatief. Maar dat gold niet zozeer voor de aanslagen, als meer de reacties daarop.
|
Volgens mij heeft hetgeen toen gebeurd is andere mensen aangespoord om ook dergelijke acties op touw te zetten. Weliswaar op iets kleinere schaal, maar soms nog verrotte ernstig.
De incidenten die op de aanslag op de twin towers volgden en soms nog volgen veranderen mijn mening elke keer een beetje. Misschien onterecht en misschien ook onbewust. |
Citaat:
|
Citaat:
Meph is een beta :o |
Wat heeft 9/11 uberhaut met een multiculturele samenleving anzich te maken?
Vind je vraag maar raar... Islamieten zijn niet de enigste groep die een multiculturele samenleving vormen, dus snap de reacties hier ook niet echt. De vraag was namelijk niet hoe heeft 9/11 jou kijk op de Islam beinvloed? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik had toen niet opeens een hekel aan alle allochtonen, maar het veranderde wel wat in de discussie en het heeft toch helaas een negatief effect bij gehad, wat ik liever niet wou.
Maar wat dat betreft hebben de moorden op Pim en Van Gogh+den haag bezetting mij meer de ogen geopend en heeft dat meer effect gehad. Positief en Negatief! |
is hetzelfde gebleven, over 1 kam scheren is voor minder intelligente mensen, alsof ik er wakker van ligt dat osama een hoop amerikanen vermoord en ik daardoor moslims ga haten, ik haat toch ook geen russen omdat stalin en lenin minder vriendelijke mannen waren? en ik haat ook geen christenen omdat de KKK christelijk is?
|
Citaat:
moeilijk om echt een duidelijke mening te hebben over zo'n onderwerp... |
Om antwoord te geven op alleen de titel is makkelijker;
9/11 heeft een zeer grote economische impact op heel de wereld gehad. Het heeft het leven in zekere mate verandert. Maar dat het direct een invloed heeft gehad op mn mening tov allochtonen in het algemeen? Nee. |
Ja, in POSITIEVE zin. :cool: :cool: :cool:
|
Ik sta er nog steeds volledig neutraal tegenover. En ik kan nog steeds met mijn allochtone buurman overweg.
|
Kan iemand de autist de mond snoeren? :D
|
wie is hier de autist?
deze post is niet cynisch bedoeld, maar ik vraag me alleen af wie je hier als autistisch bestempelt. |
Volgens mij zijn in dit topic alleen Mephostophilis en ik volslagen en lichtgevend autistisch :p
|
dank voor de toelichting..
|
Citaat:
|
Citaat:
Meph is de autist ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:52. |