![]() |
OMG WTF wat grappig was dat zeg topic
Je kent het wel, lees je de product info van een product(goh), staat er iets op wat zo grappig is dat je het gewoon niet kunt laten het te melden aan de rest van de wereld.
Dat kan dus vanaf nu hier (y) Ook geschikt voor alle andere leuke weetjes over eten en drinken (y) TS begint: Op de pot pindakaas van c1000(goedkoop merk) staat onder de ingredienten(waaronder 49% pinda's) Dit artiekel kan eventueel sporen van noten bevaten :D |
Pinda's zijn geen noten hoor :bloos: Een pinda is een peulvrucht... Op sommige verpakkingen staat ook wel eens 'kan sporen van noten en pinda bevatten'.
|
Ik heb nu niet zo direct een bij mij staan, maar ik heb vroeger wel eens gelezen op de bacardi breezer bay flesjes dat ze zeiden appel - kiwi en als je ingrediënten las er geen kiwi (of was het nu appel) inzat :confused: en idem bij de andere smaken
|
Ik vind het altijd mooi als op een verpakking staat: Nu nog lekkerder! of: Verbeterde receptuur!
Jaja je komt wat tegen als vakkenvuller.. |
Ik verbaas mij ook over crystal clear waarop trots staat (of stond) 'zonder kunstmatige smaakstoffen!' en dan staan bij de ingredienten synthetische citroenzuur en aspartaam. Nee, want zuur en zoet zijn geen smaken zeker :confused:
Op de fles knoflooksaus van remia of calve (weet niet meer welke) staat (of stond) dat het 'een romige smaak' heeft door 'de toevoeging van verse knoflook'. Naast het feit dat knoflook toch echt niet romig smaakt, bevat de saus alleen gedroogd knoflookpoeder. |
Er stond een keer op een pakje tucjes dat het echt ovengebakken koekjes waren. Hoe kan je koekjes nog meer bakken? :D
|
Op mijn bakje haring stond: Allergie-informatie: Bevat vis.
Dat soort dingen zijn toch wel heel onzinnig. |
Citaat:
Ingredienten: pinda's, zout. Kan sporen van noten bevatten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als het sporen van noten bevat, dan is het in eenzelfde fabriek gemaakt als waar ze noten verwerken.
'De ruiter' vruchtenhagel, bereidt met vruchtensap!' (hoe anders?!) of Melk, 0% vet! of géén suiker toegevoegd. (dan zat er al geen suiker in) toppunt vind ik wel: 'en nu nog lekkerder!' :) dat zegt genoeg. |
Citaat:
|
Maar in die categorie heb je wel weer de Danio Vruchtenkwark, die mijn moeder koopt in plaats van gewone vruchtenyoghurt omdat de verpakking roept 'Minder dan 5 % vet!'. Dat er in gewone vruchtenyoghurt hoogstens 3 % vet zit weet ze dan weer niet.
Als ze dropjes koopt zijn het ook altijd dropjes van Katja, want daarbij staat op de verpakking 'zonder vet'. In gewone zwarte drop zit nooit vet. |
Precies, dat was ook mijn gedachte gang.
Soms zetten fabriekanten details op de verpakking zodat het aanlokkerlijker is, terwijl het gewoon hetzelfde product is. Of dat ze het vernieuwen: 'nu vernieuwd', dat ze er iets uit hebben gehaald in het productieproces of verminderd.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Die 'zonder vet' van Katja is inderdaad dom. :D
Sommige fabrikanten vertalen 'organic' als organisch. :D Wat ik wel heel opmerkelijk vond is dat cranberry diksap maar 2% cranberry bevat en 94% appel (zoiets geloof ik). Waarom ze het niet gewoon appel-cranberry diksap noemen is me een raadsel. En dan nog iets wat niet echt grappig is, maar wat ik niet begrijp. Hoe kan het dat sommige yoghurt en melk voller smaakt dan andere, terwijl er even veel vet in zit? |
Citaat:
Maar ontopic: Ik lees die dingen eigenlijk nooit dus ik zou het niet weten :) |
Citaat:
Maar wel grappig :p |
In zo'n smaakje milk&fruit kers en nog wat zit geen kers maar appel.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Er was toch eens iets met die chupa chups?
Dat ze beweerde dat er geen suiker in die dingen zat... nee.. glucose :rolleyes: |
op de straciatella yoghurt van de aldi of de lidl staat
"gebruik a.u.b. een schone lepel om dit dessert te portioneren" :D |
Citaat:
|
Citaat:
Ja, dus geen suiker maar, eh, suiker. |
ik had het al bij het lifestyle wtf topic gepost, maar nu hier dus maar; barbecue poeder als ingrediënt in een zakje mexicaanse snack mix.
|
Citaat:
|
niet echt zozeer eten, maar toch. 'met actieve frisheid' :) op deodorant ed.
|
Citaat:
|
special K :o
|
ik had een pak appelsap en daar stond op:
Ingredienten: Appelsap |
Je ziet ook heel vaak dingen waar op staat:
Nu met zonder suiker uhm is het nu met of zonder.... ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb wel eens op menukaarten zien staan: vegetarische gerechten zonder vlees. Of zelfs: speciaal voor vegetarische personen. ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dus wanneer je een bak meedere malen gebruikt, wordt het aangeraden om een schone lepel te gebruiken :). |
Citaat:
|
om nog op die crystal clear terug te komen, dat spul bevat 0,2 % vruchtensap. Zodat ze erop kunnen zetten dat het met echt vruchtensap bereid is :D
|
Van die pate's zijn ook altijd leuk, varkenspaté, ingrediënten: rundsvlees (er zit dan wel varkensvlees in, maar dat staat dan niet op de eerste plaats).
En het woord 'Kippenmousse'. |
Citaat:
|
Of Dubbelfrisss Appel-Perzik, waarvan 2 % perzik en 50% appelsap.. :S
Noem het dan 'Dubbelfrisss Appel met een vleugje perzik'! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Op mijn doosje lakerol (van die wazige kleine Zweedse snoepjes) stond:
Overmatig gebruik kan een laxerend effect hebben :D |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:15. |