![]() |
te gezond willen leven.
Oke, je heb anorexia, boulimia...
Maar nu las ik laatst iets over een eetziekte, waar je veel te gezond wil eten.. ers tond een naam bij, weten jullie welke naam dat is? ik ben het kwijt...weten jullie ook waar ik informatie van deze ziekete kan vidnen??? |
Misschien vind je hier wat je zoekt: http://forum.scholieren.com/showthre...ghlight=gezond
|
Orthorexia nervosa heet het. Een eetziekte waarbij het slachtoffer alleen maar in zijn ogen gezond eten wil eten.
|
Nou,.... ik probeer wel gezond te eten, maar dat is ook omdat ik het niet zo heb op snoep enzo :)
Soms vind ik het lekker :) Maar ik koop het nooit. |
Overal waar TE voor staat, is niet goed :rolleyes:
|
ik vind het een beetje moeilijk ziekte want wanneer weet je nu dat je TE gezond leeft?.....
|
Te gezond leven is een beetje als je je leven erdoor laat bepalen. Als eten niet meer om 'leuk' en 'lekker' gaat. Bijvoorbeeld door niet meer ergens anders dan thuis te eten, omdat je dan niet weet wat je voorgeschotelt krijgt.
|
Citaat:
te-vreden :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Naar mijn weten is er wel een specifieke naam voor deze stoornis, ik kan er alleen ff niet op komen, maar het bestaat echt wel.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
[offtopic]
te-lefoon te-lebankieren te-am te-amgenoot te-amwork te-ather te-chnische te-ddybeer [ontopic] Obessies zijn nooit goed he. Gezond eten moet je met mate doen, alles in balans heeft een wijs man ooit gezegd. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:17. |