![]() |
[HDD] 1.8" op 2.5 of 3.5 IDE aansluiting
Weet iemand waar ik een passende adapter kan kopen?
Ik heb nml een Toshiba 1.8"/20GB schijf waarop ik een low level format moet doen maar een adapter lijkt bijna onvindbaar.. |
Zijn er geen externe behuizingen voor 1,8" HDDs? Dan heb je dus een 1,8" -> USB adapter in feite.
|
Werkt low level format ook via een USB aansluiting?
Sowieso kan ik voor het formatteren geen programma terugvinden op de Toshiba site, volgens mij wordt dit heel lastig allemaal. En ja die zijn er, althans heb wel op Raidsonic.de een tijdje terug een 1.8'' externe behuizing gezien wat toen een nieuw model was. |
Waarom zou je een low level format willen doen? Sommige HDDs kunnen daar overigens niet tegen. Een normale format lijkt me voldoende.
Maar ja een USB interface kan alles wat via IDE ook kan, dus ook SMART enzo. Voor zover ik weet. :) |
Bad sectors volgens mij. Het zit zo; ding zit in mn mp3 speler (iRiver H320), als je em volpleurt met mp3 leest ie sommige tracks niet meer en je hoort dat de hdd moeite heeft (gaat een beetje tikken).
|
Als een harde schijf bad sectors heeft dan kun je 'm wel weggooien. Je kunt er weliswaar voor zorgen dat 'ie die slechte sectoren niet meer gebruikt, maar dat is gewoon symptoombestrijding. Vroeg of laat worden het er meer.
|
Citaat:
Maarja eenmaal bad sectors... |
Digitus levert een mounting Kit 2'5'' HDD to 3,5'' Bay.
Hier zit de verloop van IDE naar IDE op 2,5 inch HD bij. Het artikelnummer is DA 70430 Ik heb er al een poos 1 in gebruik en is werkelijk top als je Hd's van Laptop of MP 3 spelers aan IDE wil hangen. |
Ja die zijn er volop, maar hij heeft een 1,8" hardeschijf.
|
Citaat:
Zeg dat hij nummers overslaat en dat hij niet meer goed werkt, en je een nieuwe eist omdat hij nog 'maar' 6 maanden oud is ofzo :p |
Citaat:
Een nieuwe schijf erin zetten heeft economisch gezien geen zin meer, accu heeft al wat slijtage en een geschikt model hd kost zo'n 90 a 100 euro :s Citaat:
Wel triest dat er zoveel 1.8'' schijven op de markt zijn maar dat converters dan weer echt zeldzaam zijn.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:14. |